Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEroğlu, Ilgım
dc.date.accessioned2022-06-08T18:34:50Z
dc.date.available2022-06-08T18:34:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1307-9840
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprNU56TXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/507
dc.description.abstractUntil recently, there had been two diversified student admission methods for industrial product design departments in Turkey.These models can be shortly defined as aptitude tests and central examinations conducted by Measuring, Selection and Place-ment Center (Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi – ÖSYM). The nature of these admission methods provided universities withstudents who had both different abilities and backgrounds. In this study, a conceptual framework is provided to discuss if thesedifferences can enable design students’ with different approaches to design-driven innovation. Innovation capabilities for diffe-rent types of design-driven innovation are identified through related studies in literature to be evaluated together with require-ments for success in the two different admission methods.en_US
dc.description.abstractYakın zamana kadar, Türkiye’de endüstri ürünleri tasarımı departmanları için iki çeşit öğrenci kabul yöntemi geçerli olmuştur. Bu modeller kısaca, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınavlar ve üniversiteler tarafından yapılan özel yetenek sınavları olarak tanımlanabilir. Bu kabul yöntemlerinin doğası, farklı yetenekleri ve geçmişleri olan öğrencilerin üniversitelerde eğitim gör- mesini sağlamıştır. Bu çalışmada, bu farklılıkların tasarım öğrencilerinin tasarım odaklı yenileşim yaklaşımlarında farklılaşma yaratıp yarat- mayacağının tartışılması için kavramsal bir çerçeve sunulmuştur. Farklı tipte tasarım odaklı yenileşimler için inovasyon kabiliyetleri, iki farklı kabul yöntemindeki başarı şartlarıyla birlikte değerlendirilmek üzere, literatürdeki ilgili çalışmalarla belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofYEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleAnalysis of Student Admission Methods of Two Industrial Product Design Departments in Turkey and Innovation Capabilities: A Conceptual Frameworken_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage61en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWprNU56TXlNZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster