Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.editorEditörler: Arş. Gör. Evrim Hikmet ÖĞÜT, Öğr. Gör. Elif Damla YAVUZ
dc.date.accessioned2023-07-12T11:57:28Z
dc.date.available2023-07-12T11:57:28Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn2147-2807
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5294
dc.description.abstractDergimiz, beşinci sayıya ulaştı! Titiz bir çalışmanın sonucunda Müzik-Bilim Dergisi’nin Türkiye’de müzikoloji alanında sayılı akademik yayınlardan biri olarak seçkinleştiğini görmek bizlere gurur veriyor. Bu bağlamda geçen sayıdan bir haberimiz var: Aynı zamanda editörlerimizden biri olarak dergimize büyük emeği geçen Elif Damla Yavuz’un Bahar 2014 sayımızda yayımlanan “Göç Literatürünün Kavramsal Araçları ve Almanya’daki Türkiye Kökenliler Üzerine Çalışmalar” başlıklı makalesi, 90. Yıl Müzik Kongresi Kapsamında Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı tarafından düzenlenen makale yarışmasında ödüle layık görüldü; kendisini bir kez daha kutluyoruz. Önümüzdeki sayılarda sizlere bazı uluslararası katalog ve ulusal indeks üyelik müjdeleri verme çalışmalarımız da sürüyor. Müzik-Bilim Dergisi’ni yayınlamaya giriştiğimizde belirlediğimiz amaçlardan biri, müzikoloji ve sosyal bilim alanları arasındaki bilgi paylaşımını ve etkileşimini geliştirmek, kurumlar ve akademisyenler arası işbirliği ile yapılacak akademik etkinliklere yayın bazında katkı sunabilmekti. Müzik-Bilim Dergisi bu amaç doğrultusunda ilk işbirliğini Doğu Akdeniz Araştırmalar Merkezi’yle (DAKAM) yapıyor. DAKAM’ın İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı ile birlikte 7-9 Mayıs 2015 tarihleri arasında düzenleyeceği uluslararası Musicult’15 konferansında sunulacak bildirilerden bilim kurulunca seçilecek makaleler, Müzik-Bilim Dergisi’nin Bahar 2015 sayısında yayınlanacak. Müzik-Bilim Dergisi, genişleyen hakem kadrosu ile müzikoloji alanındaki nitelikli akademik çalışmaların paylaşımının bir parçası olmayı bu yeni sayıyla da sürdürüyor. Güz 2014 sayısı halk müziği, çağdaş Türk müziği ve çoksesli Batı müziği gibi farklı alanlarda müzik tarihi, müzik teorisi ve kültürel açıdan ele alınmış, müzikolojiye yeni soluklar getirecek yazılar sunuyor. Okan Murat Öztürk, “Ağır Zeybeklerin Ritmik Özelliklerinin Geleneksel Usûl Teorisi Bağlamında İncelenmesi” adlı yazısında sıkça tartışılan terminoloji uyuşmazlığına değinerek, yerel icracılardan kaydedilmiş olan ve özgün bir yapı atfedilen ağır zeybekler üzerinden yapılan analizle yerel pratiklerin usûl analizine yeni bir perspektif sunuyor. Evrim Hikmet Öğüt, “İlhan Usmanbaş’ın Üç Yapıtı Bağlamında Çağdaş Müzik-Şiir İlişkisine Bir Bakış” başlıklı yazısında, İlhan Usmanbaş’ın 1970 yılında bestelediği üç yapıt bağlamında dönemin çağdaş müziğinin çağdaş şiirle buluşmasına dikkati çekerek, bu yapıtlar özelinde İkinci Yeni şiirinin raslamsal müzik uygulamalarına açtığı olanakları inceliyor. Esra Berkman, “Çağdaş Türk Bestecilerin Kanun-Piyano Eserlerinin Kanun Partilerinde Makamsal Öğeler” başlıklı makalesinde daha çok makamsal müzik repertuvarının icrasında kullanılan kanun ile Avrupa çoksesli müziğinin temel enstrümanı kabul edilen piyanonun birlikteliğine yönelik bestecilik yaklaşımlarını inceliyor. Berkman, kanun ve piyano için bestelenmiş dört eserdeki ses malzemesini analiz ederek, kanun gibi geleneksel bir çalgının piyano ile birleştiğinde geleneksel icra içinde ve dışında nasıl yer aldığını araştırıyor. Emrah Ergene’nin “Erik Satie’nin Estetiği ve Piyano Müziğindeki Esin Kaynakları” başlıklı yazısı, bestecinin piyano eserlerinde gizlenmiş olan ve kaynağını diğer pek çok sanattan alan “aşırı sadelik” arayışıyla, on dokuzuncu yüzyıl Fransız müziğindeki Alman Romantizmi etkisine başkaldırma eğiliminin Satie’nin estetik anlayışıyla nasıl birleştiğini irdeliyor. Müzikoloji alanında araştırma, inceleme, derleme ve çeviri yazılarına yer veren dergimizin yeni yazarların katkılarıyla devamını dilerken; dergimizin yayınlanmasını sağlayan MSGSÜ Yayın ve Basın Birimi’ne, bu sayının hakemlerine, editörlerimize, derginin oluşturulmasına katkı sağlayan yayın kurulu üyelerimize ve yazarlarımıza içtenlikle teşekkür ederiz. Müzik-Bilim Dergisi Yayın Kuruluen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMüzik-Bilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErik Satieen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectKanunen_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.titleMüzik-Bilim Dergisi Sayı: 5, Güz 2014en_US
dc.typejournalen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster