Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGözen, Göksu
dc.date.accessioned2022-06-08T18:35:24Z
dc.date.available2022-06-08T18:35:24Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJeE1ETXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/551
dc.description.abstractBir mesleğe yüklenen sorumlulukları ve meslek üyelerinin kamuya karşı yükümlülüklerini ihlal edebilecek davranışları tanımlayan kurallar, mesleki etik standartlar olarak adlandırılır. Öğretme odaklı bir meslek icra eden eğitimcilerin etik yükümlülüklerinin farkında olması ve bunları gerçekleştirme çabaları eğitimin niteliğini doğrudan etkiler. Eğitim ve öğretimde etiğin, eğitimin niteliğini belirlemek ve artırmak üzere sistemin bütününü denetleyen bir kontrol öğesi olması açısından ölçme-değerlendirme uygulamaları kapsamında ele alınması önemli ve gereklidir. Bu çalışmada; eğitim-öğretim sürecindeki kritik rolü göz önünde bulundurularak öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin test etme sürecinde testlerin hazırlanmasına, uygulanmasına, puanlanmasına ve sonuçlarının değerlendirilmesine ilişkin rolleri ve etik sorumlulukları tartışılmaktadıren_US
dc.description.abstractThe rules defining personal, organizational and corporate responsibilities expected of professionals and the behaviors that may violate the obligations of the members of a profession to the public are called the standards of professional ethics. Accomplishing an instruction-based profession, the educators' being aware of their ethical responsibilities and their effort in implementing them directly affects the quality of education. Due to its critical role of being the controller component of education system, dealing educational ethics in the concept of measurement and assessment practices is considerable. Thus, this paper discusses ethical standards in educational testing process and the roles and responsibilities of teachers and school principals in test preparation, test administration, test scoring and interpretation of the test resultsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleRoles and Ethical Responsibilities of Teachers and School Principals in Educational Testing Processen_US
dc.title.alternativeÖğretmenlerin ve Okul Yöneticilerinin Eğitimsel Test Etme Sürecindeki Rolleri ve Etik Sorumluluklaren_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage710en_US
dc.identifier.endpage725en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpJeE1ETXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster