Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Yakup Selçuk
dc.contributor.authorPerdahçı, Ziya Nazım
dc.date.accessioned2022-06-08T18:31:16Z
dc.date.available2022-06-08T18:31:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7456/10903100/0010
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRek1URXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/58
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; interaktif infografiklerin öğretim faaliyetleri kapsamında kullanımının öğrenciakademik başarısı, derse karşı tutumu ve motivasyonu üzerindeki etkisini incelemektir. Bu bağlamdaaraştırmanın yöntemi ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen olarak belirlenmiştir. Araştırmanınçalışma grubu 2016-2017 öğretim yılı İstanbul, Maltepe ilçesindeki Feyzullah Turgay Ciner Ortaokuluiki 5. sınıf şubesinde öğrenim gören 20 deney ve 20 kontrol olmak üzere belirlenmiş toplam 40öğrenciden oluşmaktadır. Şubelerin ve öğrencilerin seçiminde yansız atama yöntemi esas alınmıştır.Çalışma için 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinin "Bölgemizi Tanıyalım" ünitesi ile ilgili ders amaç vekazanımlarına uygun olarak altı adet interaktif infografik tasarlanmıştır. Öğretim, deney grubunatasarlanan bu interaktif infografikler aracılığıyla gerçekleştirilirken, kontrol grubuna ise aynı konununöğretiminde geleneksel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak "BölgemiziTanıyalım" konusuna yönelik geliştirilen 20 soruluk başarı testi, motivasyon ölçeği ve Sosyal Bilgilerdersi tutum ölçeğinden faydalanılmıştır. Veri toplama araçları, uygulamanın başında gruplara ön testve uygulama sonrasında ise son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonunda interaktif infografiklerin,geleneksel öğrenme yönteminin kullanıldığı ortamlara göre derse karşı başarı tutum ve motivasyonuartırmada daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effect of using interactive infographics in teaching activities on student academic achievement, attitude towards the course, and motivation. In this context, we adopt pretest-posttest-control group design. The study group consists of a total of 40 students in two separate 5th classes, experiemental and control group of 20 students each, who are enrolled in the Feyzullah Turgay Ciner Secondary School in Maltepe. We conducted the experiment during the 2016-2017 academic year. The students and classes are randomly divided to the groups. Six interactive infographicss were designed in accordance with the course objectives and learning outcomes of the fifth-grade students social studies course Let’s Get to Know Our Region’. While the experiemental group recevied infographics material, the control group studied the traditional course. We utilize 20-item achievement test, motivation scale and course attitude scale developed for the social studies course as the data collection tool. The data collection tools were applied to the groups at the beginning of the treatment and as a posttest after the treatment. Statistical tests indicate that interactive infographics are more effective in increasing attitude and motivation towards the lesson compared to the environments where traditional learning method is adopted.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofThe Turkish Online Journal of Design, Art and Communicationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEĞİTİMDE İNTERAKTİF İNFOGRAFİK KULLANIMININ ÖĞRENCİ BAŞARI, TUTUM VE MOTİVASYONUNA ETKİSİen_US
dc.title.alternativeTHE IMPACT OF THE USE OF INTERACTIVE INFOGRAPHICS IN EDUCATION ON THE ACHIEVEMENT, ATTITUDE AND MOTIVATION OF STUDENTSen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.doi10.7456/10903100/0010
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage449en_US
dc.identifier.endpage463en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpRek1URXlNZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster