Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaleli, Mahmut Celaleddin
dc.contributor.authorTuran, Ahmet Zeki
dc.date.accessioned2022-06-08T18:37:03Z
dc.date.available2022-06-08T18:37:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2602-3350
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.46519/ij3dptdi.969991
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TlRBd05USTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/653
dc.description.abstractBu çalışma tezde sosyal ağ örgütlenmesi olarak ele alınan, "Aktör Network Teorisi" ve "Kara Kutu" teorileri aracılığı ile çözümlenmeye çalışılan proje/stüdyo dersinin aktörlerinden birisi olan tasarım öğrencilerine yönelik eğitim bilimlerindeki karşılığına benzer biçimde farklı zeka türlerine bakan tarafı ile bir sınıflandırma yapmayı ve proje/stüdyo derslerinde farklı zeka türlerine sahip tasarım öğrencilerinin genel bir resmini sunabilmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle ilk olarak eğitim bilimleri literatüründeki konu ile ilgili çalışmalar incelendi, ardından da nitel araştırma metodu ile 30 mezun endüstri tasarımcısı ile görüşüldü. Görüşmelerde katılımcılara proje/stüdyo derslerinde en çok tıkanıklık yaşadıkları proje süreçlerinin hangileri olduğuna ve bunun olası nedenlerine yönelik sorular soruldu. Literatürden derlenen bilgiler, nitel araştırma yöntemlerinden yüz yüze yapılan görüşmelerden elde edilen veriler ve araştırmacının deneyimleri bir arada çapraz bir şekilde okunarak bir takım değerlendirmelere ulaşıldı. Bu makale tasarım öğrencilerinin farklı zeka tipleri üzerinden sınıflandırılmasına ve her bir zeka tipindeki tasarım öğrencilerine farklı müdahale stratejileri geliştirilmesine yönelik bir çalışmayı içermektedir.en_US
dc.description.abstractThe study aims at making a classification for design students, one of the actors of the project/studio course, which is considered as social network organization in the thesis, this is tried to be resolved through the "Actor-Network" and "Black Box" theories, with the side that looks at diverse types of intelligence, similar to its counterpart in educational sciences; as well as targeting to confer a general picture of design students with different types of intelligence in project/studio courses. For this reason, firstly the studies on the subject in the educational sciences literature were tested, then 30 graduate industrial designers were interviewed with the qualitative research method. During the interviews, the participants were asked questions about the project processes in which they had the most bottlenecks during their project/studio courses and the potential reasons for this. Several evaluations were reached by cross-reading the information acquired from the literature, the data obtained from the face-to-face interviews from qualitative research methods, and the experiences of the researcher. It is considered that the most critical findings of this research are that most of the students who attend the project/studio courses have varying intelligence types and this is due to different reasons. It is also thought that the study has the potential to create awareness for the classification of design students over various intelligence types and to develop distinctive intervention strategies for each intelligence type and support studies on this subject.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industryen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTASARIM EĞİTİMİNDE STÜDYO DERSLERİNİ ALAN FARKLI ZEKA TİPLERİNDEKİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.title.alternativeA RESEARCH FOR STUDENTS WITH VARIOUS INTELLIGENCE TYPES TAKING STUDIO COURSES IN DESIGN EDUCATIONen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.doi10.46519/ij3dptdi.969991
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage535en_US
dc.identifier.endpage549en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTlRBd05USTJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster