Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMutlu, Kaya Pelin
dc.contributor.authorAytıs, Saadet
dc.date.accessioned2022-06-08T18:38:30Z
dc.date.available2022-06-08T18:38:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14744/tasarimkuram.2019.88700
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnek1UZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/742
dc.description.abstract21. yüzyılda teknoloji, tıp, siyaset ve benzerialanlarda olduğu gibi yapı sektörü de sürekligelişim ve değişim içerisindedir. Bu gelişimve değişime bağlı olarak günümüz mekântasarımlarının sadece işlevsel gereksinimlerikarşılaması yeterli olmamaktadır. Mekânlarve kullanıcıları arasında iletişimin kurulması,mekânların özgün, yaratıcı, estetik değerlerbarındırması gün geçtikçe önemkazanmaktadır. Bu noktada tasarımcıların,kullanıcı ve mekân arasındaki ilişkininözüne inmeleri ve soyut düşünme yetisikazanmaları etkin rol oynamaktadır.Tasarım süreci, kişinin zihninde oluşan,problemin çözümüne ilişkin oluşan ilkdüşünceyle başlamaktadır. Üniversite öncesieğitim hayatlarında soyut biçimdedüşünmeye alışık olmayan öğrencilerin,zihinde oluşan bu ham düşünceyi niteliklişekilde yorumlayamadan, mekânın sadeceduvar, çatı, kapı, pencere gibi elemanlardanoluştuğunu düşünmeleri sıklıkla karşılaşılanbir durumdur. Öte yandan mekân oluşumuiçin bu elemanların olması, sınırların netbiçimde çizilmesi şart değildir.Gerekliliklerin sağlandığı her türlü boşlukbir mekân oluşturabilmektedir.Soyutlama, mekân tasarımlarınınbiçimlenmesini sağlayan düşüncelerin, kendiiçlerinde ve birbirleriyle olan ilişkilerinikavramak için kullanılan bir yöntemdir. Bubağlamda, mekân tasarımı eğitimi sürecindeüzerinde durulması gereken önemli birkonudur. Çalışmada soyutlama kavramı,mimarlıkla benzer özellikler taşımasınedeniyle 20. yüzyıl soyut resim sanatı ve20. yüzyıl mimarisine önemli yapılarkazandırmış, Mimar Frank Lloyd Wright’ınmekân anlayışı ve yapıları üzerinden elealınacaktır.en_US
dc.description.abstractIn the 21st century, the building sector, like technology, medicine and politics, is in a state of constant development and change. Due to this development and change, it is not enough to satisfy only the functional requirements of today’s space designs. Day by day, it is becoming more important to establish connection between the space designs and the users, and to ensure that the spaces have original, creative and aesthetic values. At this point, it is a major factor for the designers to reach to the essence of the connection between the user and the space and to gain the ability of abstract thinking. The design process starts with the first thought about the solution of the problem that occurs in the mind of the person. It is common for students who are not accustomed to abstract thinking in their pre-university education to think that the space consists only of elements such as walls, roofs, doors and windows, without being able to interpret this raw thought sufficiently. On the other hand, for the formation of the space, it is not obligatory that these elements exist and to draw the boundaries clearly. Any area that meet the requirements can form a space. Abstraction is a method used to fully comprehend the interrelations of ideas that shape the space designs. In this context, it is an important issue that needs to be emphasized in the process of space design education. In this study, the concept of abstraction will be examined through 20th century abstract art which has similar characteristics with architecture, and also the architectural understanding and buildings of architect Frank Lloyd Wright who has brought significant buildings to 20th century architecture.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTasarım+Kuramen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSoyutlama Kavramının Mekân Tasarımı Eğitimine Yansıtılmasının Önemi: 20. Yüzyıl Soyut Resim Sanatı ve F. L. Wright’ın Yapıları Üzerinden Bir İncelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.doi10.14744/tasarimkuram.2019.88700
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpnek1UZzJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster