Özet
Uzaktan eğitim uzun zamandır önemli bir yöntem olarak biliyordu. Fakat Covid-19 salgını sonrasında önemi her zamankinden fazla hale geldi. Bu sebeple öğretmenlerin öz yeterlilik algılarının uzaktan eğitim sırasındaki düzeylerini araştırılması gereken bir konuyu haline getirmiştir. Çalışmanın amacı, BT öğretmenlerinin uzaktan eğitim kullanımı sonrasındaki genel öz yeterlilik ve kodlama etkinliklerindeki öz yeterlilik algıları arasında ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Ayrıca araştırmaya katılan öğretmenlerin genel öz yeterlilik algıları ve uzaktan eğitimde kodlama etkinliklerindeki öz yeterlilik algılarının cinsiyetlerine, yaşlarına, kıdemlerine, çalıştıkları okul türüne ve programlama ile ilgili aldıkları ders sayısına göre farklılığın belirlenmesi diğer amaçlardır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak, 7'li Likert tipte, Altun ve Mazman'ın (2012) Programlamaya İlişkin Öz yeterlilik Algısı ölçeği ile 5'li Likert tipte, Yıldırım ve İlhan'ın (2010) Genel Öz Yeterlilik ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama ve değerlendirme sürecinde, ilk olarak kullanılacak ölçekler seçilmiştir. Sonrasında Google Form aracı üzerinden ölçekler hazırlanıp, araştırma evreni olarak seçilmiş olan BT Öğretmenlerinden, örneklem olarak seçilmiş olan İstanbul ilindeki öğretmenlere çevrimiçi yollar ile ulaştırılmıştır. Öğretmenlerin ölçek formlarını doldurmaları için dört (4) hafta süre verilmiştir. Bu süre sonunda elde edilen cevaplar SPSS aracı ile analiz edilmiştir. Ulaşılan bulgular değerlendirilerek süreç tamamlanmıştır. Kullanılan ölçekten Genel Öz Yeterlilik Ölçeği ve Programlamaya Yönelik Öz Yeterlilik Ölçeğinden elde edilen veriler sonucunda, cinsiyet, yaş, kıdem, çalışılan okul türü ve alınan ders sayısı değişkenlerine göre anlamlı fark bulunamamıştır. İki ölçek arasındaki ilişkinin saptanabilmesi amacı ile yapılan analiz sonucunda, iki ölçeğe ait beş (5) alt faktörün ilişkisi incelenmiştir. Bu alt faktörlerin arasında yüksek, orta, zayıf ilişki bulunmuştur. Bulguların detayları yöntem bölümünde anlatılmıştır.