Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.editorEditör: Ali Kayaalp
dc.contributor.otherKitap tasarım: Abdüsselam Ferşatoğlu
dc.contributor.otherKoleksiyon yönetimi: Aygül Uzun Yavaşoğlu
dc.contributor.otherÇeviri: Enes Ferşatoğlu, Ahmet Selim Günaydın
dc.contributor.otherFotoğraf: Sinem Üçgül
dc.date.accessioned2025-05-12T09:24:37Z
dc.date.available2025-05-12T09:24:37Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.isbn9786257758321
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/9714
dc.description.abstractBÜYÜK BULUŞMA: AKINCI KOLEKSİYONU, İSTANBUL RESİM-HEYKEL MÜZESİ'NDE THE GREAT MEETING: THE AKINCI COLLECTION AT THE ISTANBUL MUSEUM OF PAINTING AND SCULPTURE / Ali Kayaalp* |||||| Av. Lâle ve Cengiz Akıncı Koleksiyonu'nun İstanbul Resim Heykel Müzesi'ne bağışı, kurumun tarihindeki en önemli aşamalardan birini temsil ediyor. Kurumsal belleği, üzücü bir biçimde, neredeyse devamlı denebilecek bir açılma-kapanma hareketiyle belirlenmiş olan İRHM'nin 2007'deki kapanışı, Müze'nin 1937'de içine doğduğu, kök saldığı ve yuvası saydığı Dolmabahçe Sarayı'nın Veliaht Dairesi'nden 2011'de çıkarılması gibi beklenmedik bir sonuç doğurmuştu. Şimdi Müze, bir defa daha açılıp kapanmakla kalmıyor, tarihsel meskeninden de ayrılıyordu. Bu bakımdan bu defaki kapanma, kurumun tarihindeki diğer kapanmalara pek benzemiyordu ve açıkçası, Müze'nin yakın bir zamanda yeniden açılacağına dair ümitler fazla değildi. Bu durum, temelde sanatla bağlantılı eğitimler üzerinde yoğunlaşan MSGSÜ'nin Sanat Tarihi Bölümü'yle, Güzel Sanatlar Fakültesi ve Mimarlık Fakültesi'ne bağlı bölümlerinin öğrencileri için olumsuz bir tablo demekti: zira Müze'nin, okuldaki eğitimi bütünleyen bir kurum olarak taşıdığı yaşamsal önem ortadaydı. Müze, daima Güzel Sanatlar Akademisi'nin bu halef kurumu olan MSGSÜ'nin bölümlerini beslemiş, onların bu kurumun temel amacı olan sanat bilgisiyle donanmasında önemli bir araç görevi görmüştü. ...en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim ve Heykel Müzesien_US
dc.relation.ispartofseriesMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Yayınları: 917
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectLâle ve Cengiz Akıncı--Sanat koleksiyonlarıen_US
dc.subjectMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim ve Heykel Müzesi--Koleksiyonlaren_US
dc.subjectSanat koleksiyonları--Türkiye--Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim ve Heykel Müzesien_US
dc.subjectSanat, Modern--Koleksiyonlar--Türkiyeen_US
dc.subjectSanatçılar--Türkiye--Sergileren_US
dc.titleLâle ve Cengiz Akıncı koleksiyonu = Lâle ve Cengiz Akıncı collectionen_US
dc.typebooken_US
dc.date.updated2025-05-26T09:24:37Z
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryKitap - Ulusalen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster