Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Redesigning Games for New Interfaces and Platforms
dc.contributor.author | Tüker, Çetin | |
dc.date.accessioned | 2025-05-14T08:48:48Z | |
dc.date.available | 2025-05-14T08:48:48Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.citation | Tuker, C. (2018). Redesigning Games for New Interfaces and Platforms. In: Lee, N. (eds) Encyclopedia of Computer Graphics and Games. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-08234-9_145-1 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.1007/978-3-319-08234-9_145-1 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/9721 | |
dc.description.abstract | Redesigning games for crossplatform adaptations and new interfaces (crossplatform game redesign) is to redesign the interface, interaction, user experience (UX), game mechanics, rules, assets, and even the narrative and genre of a game which already existed in its native platform, to fit in the needs, abilities, potentials, and predictions of the new (ported or migrated) platform. Crossplatform game redesign is a broader range of spectrum than game adaptation, between the two extreme points of the original game itself (a game which was designed in its native platform) and a completely different game (a game which is designed in another platform with a different narration, gameplay, rules, assets, UX, and interface). | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Springer | en_US |
dc.relation.ispartof | Encyclopedia of Computer Graphics and Games | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Graphic Design | en_US |
dc.subject | Grafik tasarım | en_US |
dc.title | Redesigning Games for New Interfaces and Platforms | en_US |
dc.type | bookPart | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-5621-4804 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Tasarımı | en_US |
dc.institutionauthor | Tüker, Çetin | |
dc.identifier.doi | 10.1007/978-3-319-08234-9_145-1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1537 | en_US |
dc.identifier.endpage | 15491 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Kitap Bölümü - Ulusal | en_US |
dc.authorwosid | AAM-6771-2021 | en_US |
dc.authorscopusid | 56288323300 | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-105003516813 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Dosyalar | Boyut | Biçim | Göster |
---|---|---|---|
Bu öğe ile ilişkili dosya yok. |
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Տcopus [1584]
Scopus | Abstract and citation database