Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Sanatta Yeterlik Tezleri
Toplam kayıt 493, listelenen: 201-220
-
18. ve 19. yüzyıllarda mekansal açıdan stuk sıvanın yeri
([y.y.], 1994)sanatta Alçı, sönmüş kireç, tebeşir veya mermer tozu, yumurta akı, kazein, dinlenmiş kireç suyu ile hazırlanan karışıma STUK SIVA denir. Renklendirmek için toprak ve kök boyaların kullanıldığı bu karışımın temeli Roma, ... -
Günümüz Trakya Bölgesi el dokuma örneklerinde tasarım, işlev ve geleneksel sanat ilişkisi
([y.y.], 1995)İnsanlığın en eski sanatlarından biri olan dokumacılık, insanların soğuktan korunma, mevsimine göre giyinme, örtünme ve süslenme ihtiyacı sonucu doğmuştur. Ayrıca insanların yaşadıkları mekanların rahat ve güzel bir ... -
Ta’lîk kitabeler
(Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995)Çalışmamız, mimari yapılarda bir yapı elemanı olarak kabul edebileceğimiz ta' lik kitabeleri incelemektedir. -
Kuzey Batı Anadolu’ da el dokumacılığı ve dokumacılık geleneğinin kaynakları
([y.y.], 1992)[Abstract Not Available] -
Sülüs hattın tarihsel evrimi, anatomisi ve estetik yapısı
(Mimar Sinan Üniversitesi, 1999)[Abstract Not Available] -
Selçuklulardan yirminci yüzyıla kadar tezhipte, ciltte ve mimaride kullanılmış zencerekler üzerinde motiflerin kökenlerine ilişkin bir araştırma
(Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995)Türkler, Anadolu'ya yerleşmeleriyle birlikte, kendi kültür, sanat ve birikimlerini, yerli ustalarınkilerle birleştirerek pek çok alanda çeşitli eserler vermeye başlamışlardır. Konumuz Selçuklulardan 20. yüzyıla kadar tezhip, ... -
Hat sanatının teknik ve estetik ölçüleri
([y.y.], 1994): İnsanlar ve nesiller arası yazılı iletişim ihtiyacından doğan ve gelişen yazı, toplumlar ve hayat şartları geliştikçe yalnızca bir ihtiyaç olmanın ötesinde estetik değerler kazanarak başlı başına bir sanat haline ... -
Tezhip sanatının kullanım alanları
([y.y.], 1994)İnsanlar ve nesiller arası yazılı İletişim ihtiyacından doğan ve gelişen yazı, insanlar ve toplumlar geliştikçe yalnız bir ihtiyaç olmanın ötesinde estetik değerler kazanarak, değişen zevkler ve ekoller doğrultusunda ... -
20. yüzyıl Türk tezhip sanatı ve sanatçıları
([y.y.], 1991)Tezhib Sanatı Tarihi açısından Selçuklu, Beylikler Devri, Fatih Devri, XVI. yüzyıl ve ayrıca XVII. ve XVIII. yüzyıllar az çok araştırılmıştır. Yüzyılımızdaki tanıtıcı derli toplu bir çalışma mevcut değildir. Biz de ... -
Fotoğraf-resim ilişkisi içinde kimlik arayışı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000)Resim sanatının fotoğrafla ilişkisi, gerçekte fotoğraf makinasının temeli sayılan Camera Obscura ile başlar. Ressamlar, gerçek görüntülerin en doğru çizimini yapabilmek için bir araca ihtiyaç duydu ve Camera Obscura doğdu. ... -
Still life fotoğrafta tasarım
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998)Still life fotoğraf stüdyoda oluşturulur. Stüdyo, fotoğraf çekimini kolaylaştıracak her türlü donanıma sahiptir. Setin hazırlanmasından konunun aydınlatılmasına, kameranın ayarlanmasına kadar bütün çalışmalar rahatlıkla ... -
Yanılsamaların algılamaya ve plastik dile etkisi
(Mimar Sinan Üniversitesi, 1995)[Abstract Not Available] -
İlhan Usmanbaş’ın "Soruşturma" adlı piyano yapıtı üzerine inceleme
(Mimar Sinan Üniversitesi, 1990)[Abstract Not Available] -
Kurum kimliği ve banka şubeleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001)Araştırmanın amacı, İstanbul'daki banka şubelerinin; kurum kimliğinin bir öğesi olan görsel kimliklerini oluştururken iç mimari tasarım konusunda yaptıkları uygulamaları ve bu uygulamalar konusunda İstanbul'da İç Mimarlık ... -
Yüzeylerin dokusal ifadeleri ile mekan kimliğinin oluşturulmasında yapısal çözümlemeye dayanan bir yöntem önerisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001)Sosyal bir varlık olan insan, yaşantısının her anında bireysel kimliğinin gerektirdiği yaşam koşullarına uygun ortamların arayışı içindedir. Bu ortamların yaratıcısı olan tasarımcı, kullanıcıya arayışı içinde olduğu yaşam ... -
Bilgi iletişim çağı ve iç mekan tasarımı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2003)"Bilgi/İletişim Çağı ve İç Mekan Tasarımı" konulu bu çalışmada bilgi ve iletişim çağında ortaya çıkan akımlar incelenmiş, bunların etkisinde gelişen iç mekan tasarımları araştırılmıştır. Birinci bölümde 1970'lerde gelişen ... -
Erken cumhuriyet dönemi konutlarında mekan ve mobilya
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2002)"Erken Cumhuriyet Dönemi Konutlarında Mekan ve Mobilya"ların araştırıldığı bu çalışmada, konutlar dönem içinde gösterdikleri mekan özelliklerine göre değerlendirilmiş ve bu mekanlarda kullanılan mobilyalar incelenmiştir. ... -
Giyimde “kültürel taşıyıcılık”
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)`Giyimde Kültürel Taşıyıcılık' başlığı, giysinin fiziksel özellikleri altında ele alınan (biçim ve biçimi oluşturan form/kesim, desen, renk, motif, dikiş ve diğer detaylar gibi) öğelerin kültürel gösterenler olarak ...