Özet
İç mimarlık eğitimi boyunca temel tasarım dersinde üç boyut kullanımının eksikliğinden dolayı soyut olan problemleri somuta, somut olanları ise soyuta çevirmeyi ve düşünme becerilerin kazandırılmasına yönelik literatürde çalışmalar yapılmıştır. Yapılmış olan çalışmaların yeterince öğrencilere katkı sağlamadığı tespit edildiğinden Unity tabanlı 3D yazılımın geliştirilmesi bu çalışmayı yapmamızın ana sebebi olmuştur. Araştırmanın katılımcıları 310 öğrenciden, deney grubu toplam 240 olmak üzere 197 kız ve 43 erkek, kontrol grubu ise 70 birinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Dört okulda yarı deneysel desenlerden kontrol gruplu ön-test son-test deney modeli kullanılmıştır. Kontrol gruplarında ise dönem içerisinde temel tasarım derslerinin değerlendirilmesi için dönem başında ve sonunda test uygulanmıştır. Deney gruplarına çalıştay öncesi ve sonrası UGT ve ZDT uygulanmış, ön-test ile son-test arasında en az dört gün olmasına dikkat edilmiştir. Kontrol grubu ve deney grubu ön- test karşılaştırılmasında kayda değer farklılık olmadığı ve benzer olduğu görülmüştür. Kontrol grubu ve deney grubu Ön-test, son-test karşılaştırılması değerlendirildiğinde farklılık olduğu görülmüştür. İki yöntemin karşılaştırılmasında ise sonuç, UGT ve ZDT puanlarına göre deney grubu öğrencilerinin 3B yazılım kullanarak öğrenme performansları kontrol grubundaki öğrencilerin geleneksel temel tasarım dersi uygulaması kullanarak öğrenme performansından daha yüksektir.