Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAğan, Hayri
dc.date.accessioned2025-07-23T09:07:27Z
dc.date.available2025-07-23T09:07:27Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationAğan, H. (2025). Sanatçı pratiği ekseninde Giorgio Morandi gravürlerinin açık-koyu etkisi. Sanat Yazıları, 52, 19–36. https://doi.org/10.61742/sanatyazilari.1596038en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.61742/sanatyazilari.1596038
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/9867
dc.description.abstractÖz: Bu çalışmanın amacı İtalyan ressam Giorgio Morandi’nin sanat hayatının bir döneminde önemli yer teşkil eden gravür çalışmalarını incelemektir. Sanatçı üretim pratiğinde bakış açısını sabit kurallar temeline oturtup sınırlı sayıda nesne ile yetinme noktasında ısrarcı olmuştur. Gravür baskı çalışmalarının temel problematiği haline getirdiği açık koyu sorununa yaklaşımını, hangi plastik sorunları irdelediğini ortaya koymak çalışmanın ana hatlarını oluşturmaktadır. Seçilen örneklerin benzer ve farklılıkları plastik açıdan açık koyu bağlamında değerlendirilmiştir. Sanat anlayışı ekseninde gravür tekniğinin sunduğu olanaklar dâhilinde sıradan bir natürmort ressamı olmanın ötesine taşıdığı baskılarındaki nesne yorumu, nesneyi ele alışı, kompozisyon kaygıları araştırmanın kapsamı dâhilindedir. Çalışmada nitel araştırma yöntem olarak kullanılmıştır. Çalışmanın içeriğine dair basılı kitaplar, makaleler, müze verileri, dijital kaynaklar referans alınarak literatür taraması yapıl-mıştır. Gravür baskı üzerine yazılı kaynaklarla karşılaşılmış olmasına rağmen Morandi’nin sanat pratiği ekseninde gravürleri-nin analiz edilmemiş olması, çalışmanın alana sağlayacağı katkıyı ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofSanat Yazılarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBatı Sanat Tarihien_US
dc.subjectGiorgio Morandien_US
dc.subjectGravüren_US
dc.subjectAçık Koyuen_US
dc.subjectNatürmorten_US
dc.titleSanatçı Pratiği Ekseninde Giorgio Morandi Gravürlerinin Açık-Koyu Etkisien_US
dc.title.alternativeTHE LIGHT AND DARK EFFECT OF GIORGIO MORANDI'S ENGRAVINGS ON THE AXIS OF ART PRACTICEen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-5734-0223en_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resimen_US
dc.institutionauthorAğan, Hayri
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.61742/sanatyazilari.1596038en_US
dc.identifier.issue52en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage36en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster