Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEroğlu, Ilgım
dc.contributor.authorErda, Süha
dc.date.accessioned2022-06-08T18:31:27Z
dc.date.available2022-06-08T18:31:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnNU9EQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/98
dc.description.abstractİnovasyon kavramı son yıllarda, özellikleürünler düzeyinde, anlam ve teknoloji eksenlerindeçok boyutlu olarak incelenmektedir.Bu iki farklı boyutta, literatürde daha önceyoğunlukla teknoloji bağlamında incelenmişolan radikallik ve artımlılık kavramları dadeğerlendirilmektedir.Bu farklı boyutların ortaya çıkmasını sağlayanstratejik unsurların oluşumu ile ilgili olarak,literatürde karşılaştırmalı çalışmalarbulunmakla birlikte, belirli inovasyon karakteristiklerininhangi stratejiler doğrultusundaolacağını inceleyen az sayıda çalışma vardır.Özellikle tasarım yetenekleri ile açığa çıkananlam temelli inovasyonun oluştuğu koşullar,sınırlı sayıdaki çalışma ile tanımlanmayaçalışılmıştır. Literatürdeki bu eksikliklererağmen, bir firmanın anlam ve teknolojieksenlerinde radikal ve artımlı inovasyongeliştirme yeteneklerinin değerlendirebilmesi,ürün geliştirme stratejilerinin oluşturulabilmesiaçısından önem taşımaktadır.Bu kapsamda, firmalarda teknoloji ve anlamyönünden radikal ve artımlı yapıdaki inovasyonlarıoluşturabilecek stratejik yapılar, literatürdekikarşılaştırma çalışmaları üzerindenbelirlenecektir. Daha sonra Türkiye’dekitelevizyon üreticisi firmaların stratejik yapıları,karşılaştırılmalı çalışmalardan elde edilenkodlar ile değerlendirilerek Türkiye’deki firmalarıninovasyon profili incelenecektir.Çalışmanın sonuç bölümünde , televizyonüreticilerinin genel inovasyon yapıları üzerinden,tasarımın bu firmalarda nasıl konumlanabileceğinedair değerlendirmeler yapılacaktır.en_US
dc.description.abstractThe concept of innovation has been investigated in recent years, especially in terms of meaning and technology regarding the products. In these dimensions, the concepts of radicality and incrementality, which have been studied intensively in the context of technology, are also evaluated in the literature. While there are comparative studies in the literature regarding the formation of the strategic elements that enable these different dimensions to emerge, there are few studies examining which strategies are in line with specific innovation characteristics. Especially the conditions under which the meaningbased innovation that is exposed by the design capabilities, has been tried to be defined by the limited number of studies. Despite these shortcomings in the literature, the ability of a firm to evaluate its ability to develop radical and incremental innovations on the axis of meaning and technology, is crucial to the formulation of product development strategies. In this context, strategic structures that can create radical and incremental innovations in terms of technology and meaning within firms, will be determined through comparative studies in the literature. Later on, the strategic structures of Turkish television producers will be evaluated with the codes obtained from comparative studies and the innovation profile of the companies in Turkey will be evaluated. In the conclusion of this study, evaluations will be made on how television producers can be positioned in terms of general innovation characteristics, and how design can be position in these firms? strategies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTasarım+Kuramen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.titleTürkiye’deki Televizyon Üreticilerinin İnovasyon Karakteristikleri Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage120en_US
dc.identifier.endpage136en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpnNU9EQXdNQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster