Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Çağdaş İstanbul resmi
dc.date.accessioned | 2025-08-14T09:36:06Z | |
dc.date.available | 2025-08-14T09:36:06Z | |
dc.date.issued | 1978 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/9920 | |
dc.description.abstract | Bu katalog, IDGSA Y. Resim bölümünün girişimi ve İDGSA'nin olanakları gerçekleşen Çağdaş İstanbul Resmi adlı Ankara, Eskişehir ve İzmir sergileri için hazırlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | İstanbul, bütün Türkiyenin fikir ve sanatsal gücünün ürediği merkez. Tarihsel gelişim türk resminin de yönlendiği merkezin İstanbul olduğunu kanıtlamaktadır. Çağdaş İstanbul Resmi sergisi gerçekleştirilirken, üzerinde önemle duru-lan konu, İstanbul'da oluşan türk resminin çok yönlülüğü, resim sanatı dili ile Türkiyenin sorunlarını yansıtması ve dünya resmi ile açık yürek-li ilişkisi ve bütün bunların sergide belirtilmesi oldu. Seçici kurul, kuşkusuz, yarının Türk resminde kalıcı niteliğe sahip ressamları bir bakıma bu günden saptamak gibi bir sorumluluğu da yüklenmiş oluyordu. Bu yüzden kurul, kendi görüş olanakları doğrultusunda belirli bir seçim çizgisini saptarken oldukça anlayışlı davranmaya çaba gösterdi. Böylece sergiye katabilme olanağı bulamadığı birkaç sanatçı dışında, İstanbullu sanatçıların başarısı kanıtlanmış olanları ile yine bu anlamda ümit vaad edenleri sergi kapsamına almaya çalıştı. Ama yine de kurul, bu seçimin dışında kalan değerler ile sergiye katılanların içinde çok az sayıda da olsa, yukarda sözil geçen çizgi altında bulunabilecek resimlerin var olabileceğini yatsımamaktadır. Ayrıca seçici kurul, duygusal etkilerden, alışkanlık haline gelmiş özel sorumluluk engellerinden aşabildiği ve bu nedenle olabileceği kadar sağlıklı bir seçim yaptığı inancındadır. Seçim, sergi için verilen ilanda belirlenmiş olan eser teslim süresinden sonra toplanarak mevcut resimlerin arasından bir eleme ile başladı. İkin-ci asama sergiye girecek resimlerin seçimi oldu. Çoğunluk yöntemi ile 7 de 4 oy geçerli sayıldı. İkinci seçici kurul toplantısı, ilk toplantıda bulunmayan ve sonradan gelen, ayrıca büyük bir çaba ile sağlanmış resimlerin incelenmesi ile başladı. Kurulun, mutlak en iyi sergiyi gerçekleştirmek prensibi ile hareket etmesi, bazı formaliteler sınırları aşmasını gerektirdi. Toplantının son anına kadar gerekli uyarılar, yeni seçenekler ve olasılıklar değerlendirildi. Bu oturumun ikinci aşamasında seçici kurul üyelerinin, bir toplantı önceki kararları üzerine bazı öneriler yeni- den tartışma ve oylamaya açıldı. Kurul bu sefer 6 kişi olarak toplanabilmiş olduğundan, 7 kişilik jüri kararlarında yapılan değişiklikleri 6 da 5 oyla yenileyerek çalışmada sağlıklı kalma isteğini tekrar kanıtlamış oldu. Son aşamada jüri üyelerinin yapıtları kendilerinin toplantı salonu dışında olduğunda ve yine 6 da 5 oyla elemeden geçti. Seçici kurul resim sanatımız için tarihsel bir anlam taşıyan bu serginin meydana getirilişindeki isabeti, serginin yansıttığı düzeyi ve oluşmasındaki yararti birisinde kanasa belirtmekten gurur duymaktadır./ Seçici Kurul Adına /Doç. Özdemir Altan | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Akademisi | en_US |
dc.rights | © Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.subject | Resim, İstanbul- çağdaş | en_US |
dc.title | Çağdaş İstanbul resmi | en_US |
dc.type | catalogue | en_US |
dc.department | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Kitaplar [934]
MSGSU Books