Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBoduroğlu, Şenay
dc.contributor.authorYurttaş, Neşe Başak
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:32Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/992
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016.en_US
dc.description.abstractMetropollerde, bir yerden diğer bir yere ulaşmak için harcanan zaman ve efor, özellikle konut ve işyerleri arasındaki ulaşım ihtiyacının yoğun olarak gözlemlendiği sabah ve akşam saatlerinde, toplu taşıma sistemlerinin alternatif ulaşım seçeneği olarak değerlendirilmesine sebep olmuştur. Bu sebeple kentlilere, daha hızlı, daha konforlu, en önemlisi de daha güvenli bir ulaşım deneyimi sağlayan "metro raylı sistemler", modern toplu taşıma araçları olarak günden güne yaygınlaşmakta ve gelişmektedir. Dünya genelinde metro istasyonları, birçok önemli güzergahta, kurgusal açıdan sanatsal ve kültürel etkileri düşünülerek tasarlanmış, bulundukları şehrin tanıtımına ve kentsel tasarımına yaptıkları katkının bilinci ile ele alınmıştır. Büyük bir kullanıcı kitlesi tarafından tercih edilen metro istasyonları, "tema" kavramının bilinçli kullanımı ve doğru kurgulanmasıyla birlikte, kentsel yönden estetik değer taşıyan, kent kültürünün tanıtımına büyük katkılar sağlayan, turizm ve ekonomik süreklilik yönünden ise devamlılık arz eden kamusal mekanlar haline gelirler. Araştırma kapsamında dünyadaki önemli metro istasyonları incelenerek, İstanbul Metrosu ile karşılaştırılmasına yer verilmektedir. İstanbul Metrosu'nun işlevsel olarak trafik sorunu, hava kirliliği, zaman kaybı ve pahalı ulaşım gibi olumsuz kentsel problemlere uygun çözümler getirmesine rağmen, tasarım yönünden eksiklikleri görülmüş ve bu kapsamda belirlenen öneriler araştırmada sunulmuştur. Bu tez çalışması kapsamında, Bursa'da bulunan Şehreküstü Metro İstasyonu, alan çalışması olarak seçilerek, tasarım ve inşa süreci tüm detaylarıyla birlikte aktarılmaktadır. Tez yazarının tasarım ve proje yöneticiliğini de üstlendiği bu istasyon projesi, tematik metro istasyonları örneği olarak irdelenmiştir. Son olarak, araştırma ile beraber çeşitli sonuçlara varılmış ve bu edinimler "tema kavramının metro istasyonları tasarımında kullanımı" yönünden öneriler ile birlikte özetlenmiştir.en_US
dc.format.mediumxvii, 234 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİç mekan tasarımıen_US
dc.subjectMetro istasayon tasarımıen_US
dc.subjectİç mimarlık -- Türkiyeen_US
dc.titleMetro istasyonlarının iç mekan atmosferinin tematik açıdan örnekler üzerinden irdelenmesi ve Şehreküstü metro istasyonu örneğien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalı, İç Mimarlık Programıen_US
dc.institutionauthorYurttaş, Neşe Başaken_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0068125en_US
dc.identifier.yrd8379AF86-C311-42F9-9FAD-A0E239EF913Aen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster