Özet
"ÇİZİM VE ANLATIM TEKNİKLERİ dersinin Mimarlık Bölümü ders programlarında 1990-1991 ders yılından bu yana yer almasının nedeni; Çizgi, desen, renk, kompozisyon, gölge, ışık, artistik perspektif vb. kavramlarının ele alınarak eksikliği duyulan bir boşluğun giderilmesidir. Örneğin, Çizginin görsel anlatımın temel öğesi olduğu, Boş bir yüzey üzerine bir anda çiziveren biçimlerin Mimarlık alanın-da yeni bir dünyanın oluşmasına neden olabileceği, Çizginin Mimari yaratıcılığın sırrını taşıdığı bilinmelidir. Çizginin, çizgilerin ve renklerin anlatım gücü sadece Mimarlar değil tüm sanatçılar yönünden çekiciliğini hiçbir şekilde yitirmemiştir. Öğrencilerimizin bu gücü kullanarak gösterecekleri çabalar gerek mimari eğitimi süresince ve gerekse ileriki yıllardaki çalışmalarında düşündüklerini yorumlama ve mesleki tasarlamada bakış açılarını genişletecek ve kolaylıklar sağlayacaktır. ACIK Uygulamalarda verilen örneklerden faydalanılarak değişik ölçülerde yapı-lan çizimler, renklendirme, gölge ve ışık düzenlemeleri ile elde etmiş oldukları görüş ve bilgiler mesleki çalışmalarına çok şeyler katacaktır. Bir sanatçının ve dolayısıyla bir mimarın desen defterindeki çizgiler o kişinin duygu ve düşüncelerini yansıtan ve tasarım yeteneğini ortaya koyan mesleki günlük gibidirler. Bu eskiz niteliğindeki anlamlı çizgiler, bazen yeni tasarımların ilk izleri ve bazen de alınan notları sağlamlaştırma amacı ile bir kitabın tamamlayıcısı olabilirler. Tüm bu düşüncelerin ışığında Dekanlığımızca Mimarlık bölümü ders programı içinde alınan "Çizim ve Anlatım Teknikleri" dersi yukarıdaki satırlarda da açıklandığı gibi aslında mesleki temel eğitimin başka bir isimle gündeme girmesidir. Çünkü gidilen yol aynıdır. Dersimizin tüm öğretim kadrosu müfredat programında kayıt edilen çizgi, desen, renk gibi gizemli sanat etkinliğini yettiğince verme, gösterme görevini yerine getirebilirse mutlu olacaklardır.