Abstract
Ev tekstili müşterisi, mağazaya mutlak bir ihtiyacını karşılamak amacıyla, gerçek müşteri olarak gelir. Bu nedenle doğru mağaza tasarımı ve bunu destekleyen doğru aydınlatma tasarımı satış yapılabilmesinin en önemli bileşenleridir. Ev tekstili mağazalarında en önemli amaç sergilenen ürünlerin niteliğini en doğru şekilde ortaya çıkarmak olmalıdır, bu noktada aydınlatma tasarımı büyük önem kazanmaktadır. Aydınlatma ilk adımda müşteriyi mağazaya çekebilmelidir. İkinci adımda mağazada sergilenen ürünlerin renk, biçim ve doku gibi niteliklerinin kolay ve doğru algılanabilmesi için gerekli esaslar yerine getirilmelidir. Üçüncü adımda mekanda sağlanması gereken aydınlık düzeyinin ne olduğu mağazanın hangi gruba dahil olduğuyla ilişkilidir. Mağazanın içinde değişen aydınlık düzeyleri ile değişik atmosferler yaratılabilinir. Son olarak günümüzde yaşanan enerji krizleri ve dünyanın doğal kaynaklarının giderek yok olduğu gerçeği karşısında, aydınlatma tasarımı çevreye duyarlı ve enerji etkin olmalıdır. Sonuç olarak aydınlatma tasarımı mekanın fiziksel verileriyle, mekanın tasarım konsepti doğrultusunda bir bütün içinde düşünülmelidir. Hangi alanda olursa olsun doğru aydınlatma tasarımı yaşam ve çalışma kalitesini arttıran, bizleri bulunduğumuz mekanlarda daha mutlu insanlar haline getiren önemli bir unsurdur.