Abstract
Bu çalışmanın temel amacı bir giyim mağazasının vitrin aydınlatma tasarımının tüketici davranışları üzerindeki etkilerini tespit ederek, tüketicilerin tercihleri doğrultusunda vitrin aydınlatması için bir tasarım önerisi oluşturmaktır. Bu çalışmanın kapsamını üst gelir grubuna hitap eden hazır giyim mağazalarının vitrin aydınlatma tasarımı oluşturmaktadır. Bu çalışmada araştırma konusunun belirlenmesinin ardından kavramsal çerçeve kapsamında ulusal ve uluslararası alandaki basılı ve elektronik kaynaklar taranarak literatür araştırması yapılmıştır. Sahne sanatlarında kullanılan aydınlatma teknikleri sözü edilen aydınlatma tasarım önerisi için referans alınmıştır. 41 lüks hazır giyim mağazası vitrinleri incelenmiş, bu vitrinlerdeki aydınlatma yöntemleri analiz edilmiştir. Bu analizler ve sahne aydınlatması teknikleri doğrultusunda 197 farklı aydınlatma senaryosu hazırlanmış ve 3D Max Design 2015 programında üç boyutlu olarak görselleştirilmiştir. Hazırlanan bu aydınlatma senaryoları anket yöntemiyle değerlendirilmiştir. Anket çalışması 80 kişiye uygulanmış, Excel ve SPSS programlarında analiz edilmiştir. Elde edilen veriler bir araya getirilerek bir değerlendirme yapılmış ve üst gelir grubuna yönelik mağazalar için vitrin aydınlatmasına yönelik bir tasarım önerisinde bulunulmuştur.