l!i;!J MIMAR SINAN GUZEL SANATLAR ONIVERSITESI UST YONETiCi SUNU�U Degi�en ve geli�en dlinya konjonkti.iriine bagh olarak Tiirkiye'de de kamu yonetimi alanmda 2000'1i ytllarin ba�mdan beri kokli.i degi�iklikler yap1lmaktad1r. Kamu mali yonetimi anlay1�ma mali saydamhk, hesap verme sorurnlulugu ve kaynaklann etkin, ekonomik ve verimli kullan1m1 ilkelerini getiren 5018 say1h Kamu Mali Yonetimi ve Kontrol Kanunu klasik bi.it9eleme anlay1�m1 geride b1rakarak stratejik plana dayaJ1 performans esasl1 bilt9eleme anJay1�1ru getirmektedir. <;1kt1 ve sonu9 odakh olan bu anlayi� bi.it9eye entegre olan bir performans programm1 ongormekte ve bunun sonu9larm1 faaliyet raporlar1yla izlemektedir. Bu baglamda yeni kamu yonetimi anJay,�ma uyum siirecini kurumumuz da yakmdan takip etmekte ve si.irecin gereklerini yerine getirmektedir. Kok.Ju bir ge9mi�e sahip, Tiirkiye'nin ilk ve tek Gi.izel Sanatlar Oruversitesi olarak 2016-2020 Stratejik Plan1 9er9cvcsinde linivcrsitemizin faaliyetleri ve eksikleri goz oniine almarak 2019 y1h Performans Program1 haz1rlanm1�t1r. Kummumuzun 2019 y1h Performans Program1ru kamuoyunun bilgisine sunar, emegi ge9en tum 9ah�anlar1m1za te�ekkiir ederim. Prof. Dr. Handan İNCİ ELÇİ REKTOR Mart 2019 4 I-GENEL BİLGİLER A- YETKİ, GÖREV ve SORUMLULUKLAR Üniversitemizin görevleri 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 12 inci maddesinde sayılmıştır; Bu kanundaki amaç ve ana ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının görevleri; a. Çağdaş uygarlık ve eğitim - öğretim esaslarına dayanan bir düzen içinde, toplumun ihtiyaçları ve kalkınma planları ilke ve hedeflerine uygun ve ortaöğretime dayalı çeşitli düzeylerde eğitim - öğretim, bilimsel araştırma, yayım ve danışmanlık yapmak, b. Kendi ihtisas gücü ve maddi kaynaklarını rasyonel, verimli ve ekonomik şekilde kullanarak, milli eğitim politikası ve kalkınma planları ilke ve hedefleri ile Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan plan ve programlar doğrultusunda, ülkenin ihtiyacı olan dallarda ve sayıda insan gücü yetiştirmek, c. Türk toplumunun yaşam düzeyini yükseltici ve kamuoyunu aydınlatıcı bilim verilerini söz, yazı ve diğer araçlarla yaymak, d. Örgün, yaygın, sürekli ve açık eğitim yoluyla toplumun özellikle sanayileşme ve tarımda modernleşme alanlarında eğitilmesini sağlamak, e. Ülkenin bilimsel, kültürel, sosyal ve ekonomik yönlerden ilerlemesini ve gelişmesini ilgilendiren sorunlarını, diğer kuruluşlarla işbirliği yaparak, kamu kuruluşlarına önerilerde bulunmak suretiyle öğretim ve araştırma konusu yapmak, sonuçlarını toplumun yararına sunmak ve kamu kuruluşlarınca istenecek inceleme ve araştırmaları sonuçlandırarak düşüncelerini ve önerilerini bildirmek, f. Eğitim - öğretim ve seferberliği içinde, örgün, yaygın, sürekli ve açık eğitim hizmetini üstlenen kurumlara katkıda bulunacak önlemleri almak, g. Yörelerindeki tarım ve sanayinin gelişmesine ve ihtiyaçlarına uygun meslek elemanlarının yetişmesine ve bilgilerinin gelişmesine katkıda bulunmak, sanayi, tarım ve sağlık hizmetleri ile diğer hizmetlerde modernleşmeyi, üretimde artışı sağlayacak çalışma ve programlar yapmak, uygulamak ve yapılanlara katılmak, bununla ilgili kurumlarla işbirliği yapmak ve çevre sorunlarına çözüm getirici önerilerde bulunmak, h. Eğitim teknolojisini üretmek, geliştirmek, kullanmak, yaygınlaştırmak, i. Yükseköğretimin uygulamalı yapılmasına ait eğitim - öğretim esaslarını geliştirmek, döner sermaye işletmelerini kurmak, verimli çalıştırmak ve bu faaliyetlerin geliştirilmesine ilişkin gerekli düzenlemeleri yapmaktır. 5 B-TEŞKİLAT YAPISI Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nin yönetim ve organizasyonu 2547 sayılı yasa hükümlerine göre belirlenmiştir. Üniversitenin yönetim organları Rektör, Üniversite Senatosu ve Üniversite Yönetim Kuruludur. Rektör, Cumhurbaşkanınca atanır. Rektör, üniversite veya yüksek teknoloji enstitüsü tüzel kişiliğini temsil eder. Rektör, çalışmalarında kendisine yardım etmek üzere, üniversitenin aylıklı profesörleri arasından en çok üç kişiyi rektör yardımcısı olarak seçer. Senato, rektörün başkanlığında, rektör yardımcıları, dekanlar ve her fakülteden fakülte kurullarınca üç yıl için seçilecek birer öğretim üyesi ile rektörlüğe bağlı enstitü ve yüksekokul müdürlerinden teşekkül eder. Senato, üniversitenin akademik organı olarak işlev görür. Bu kapsamda üniversitenin eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetlerinin esasları hakkında karar almak ve Üniversite Yönetim Kuruluna üye seçmek temel görevleri arasındadır. Üniversite Yönetim Kurulu; rektörün başkanlığında dekanlardan, üniversiteye bağlı değişik öğretim birim ve alanlarını temsil edecek şekilde senato tarafınca dört yıl için seçilecek üç profesörden oluşur. Üniversite Yönetim Kurulu idari faaliyetlerde rektöre yardımcı bir organ olarak işlev görmektedir. 6 REKTÖR Yönetim Kurulu Senato Rektö r Yardımcısı Rektör Yardımcısı Rektör Yardımcısı İç Denetim Birimi Resim ve Heykel Genel Sekreter Müzesi Genel Sekreter Genel Sekreter Yüksekokullar Enformatik Bölüm Koordinatörlükler ve Fakülte ler Yardımcısı Yardımcısı Enstitüler Devlet Konservatuvarı Uygulama ve Araştırma Başkanlığı Merkezleri Komisyon Strateji Geliştirme D aire Başkanlığı Atatürk İlkeleri ve İnkılap Sanat ve Tasarım Merkezi Türk Dili ve Yabancı Diller Koord. Güzel Sanatlar Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Tarihi Fakültesi Enstitüsü Bilimsel Araştırma Projeleri Koord. Personel Daire Başkanlığı Mimar Sinan Uygulama ve Resim ve Heykel Müzesi Uluslararası İlişkiler Koord. Araştırma Merkezi Plastik Sanatlar Rest. Fen Bilimleri Taşınabilir Kültür Uygulama ve Ara Mimarlık Fakültesi ştırma Merkezi İdari ve Mali İşler Daire Enstitüsü Varlıklarını Koruma ve Koord. Onarım Yüksekokulu Prof. Sami ŞEKEROĞLU Tophane-i Amire Kültür ve Başkanlığı Sinema TV Sanat Akademik Kalite ve Geliştirme Koor. . Fen Edebiyat Güzel Sanatlar Yapı İşleri ve Teknik Enformasyon Sistemleri Koord. Fakültesi Enstitüsü Kültür Varlıkları ve Sanat Endüstri Ürün leri Tasarımı Daire Başkanlığı Eserleri Malzeme Öğretim Üyesi Yet iştirme Programı Koord. Sağlık Kültür ve Spor Kentsel Tasarım Yapı Uygulama Farabi Değişim Programı Koord. Daire Başkanlığı Foto ğraf Grafik Tasarım Mevlana Programı Koord. Öğrenci İşleri Daire Öğrenci Dekanlığı Koord. Başkanlığı Türk Sanat Tarihi Avrasya Kültür ve Sanat Rektörlük Bu. rslar Koord. Anadolu K ültürü ve Bilgi İşlem Daire Heykel Tasarımı Yurt K oord. Başkanlığı Sanatı Arşiv ve Belge Y önetim Koord. Seramik Ürünler Kuzey Ege Arkeoloji Kütüphane ve Dok. Araştırmaları Kültür, Sanat Et kinlikleri Koord. Daire Başkanlığı Öğrenci Etkin likleri Koord. Sürekli Eğitim Sürdürüleb ilir Kentsel Hukuk Müşavirliği Dönüşüm Spor Alanl arı Koord. Yazı İşleri Birimi Tekstil ve Moda Yayın Kuru lu Kood. Şehircilik Tasarımı Basın, Yayın ve Halkla Bologna Süreci ve AKTS Komisyonu Ahmet Hamdi Tanpınar İlişkiler Birimi Kadın Araş tırmaları Edebiyat 7 Yayın ve Basın Birimi Disiplinler Arası Kültür ı Çalışmaları C-FİZİKSEL KAYNAKLAR Üniversitemiz Beyoğlu, Beşiktaş ve Şişli olmak üzere üç ilçede konumlanmıştır. Ayrıca Sarıyer, Birgi ve Divriği’de dönemsel yaz okulu şeklinde kullanılan mekânları bulunmaktadır. Beyoğlu’nda bulunan Fındıklı Yerleşkesi 22.989 m² kapalı alana sahip olup; Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakülteleri, Rektörlük Binası ve Sedat Hakkı Eldem Oditoryum’unu barındırmaktadır. Bu yerleşkede ayrıca kütüphane, açık spor alanı, yemekhane ile açık otopark yer almaktadır. İlçede bulunan diğer birimler sırasıyla Geleneksel Türk El Sanatları, Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi, Resim ve Heykel Müzesi (ICAM), Cihangir Grafik Tasarım Araştırma-Uygulama Merkezi binası yer almaktadır. Beşiktaş yerleşkesinde ise MSGSU ek hizmet binası, Konservatuvar, Prof. Sami Şekeroğlu Sinema TV Merkezi bulunmaktadır. Bu iki yerleşke dışında Üniversitemize bağlı çeşitli birimlerin bulunduğu aşağıda belirtilen yerleşim alanları bulunmaktadır. 54.000 m² kapalı alana sahip Bomonti Yerleşkesinde; Fen Edebiyat Fakültesi, Konservatuar Müdürlüğü’nün Modern Dans Ana Sanat Dalı, Sanat Eserleri Konservasyonu ve Restorasyonu Bölümü, Meslek Yüksek Okulu, Kültür Varlıkları ve Sanat Eserleri Malzeme Uygulama ve Araştırma Merkezi- Merkez Laboratuvarı ve Rektörlüğe bağlı bazı idari birimler eğitim-öğretim hizmetini sürdürmektedir. Kilyos Sarıyer Gümüşdere Köyü’nde yer alan Sanat ve Tasarım Merkezi’nde çeşitli rekreatif etkinlikler gerçekleştirilmektedir. Ortaköy kız öğrenci yurdu ve misafirhanesi tamamlanarak 4.500 m² kapalı alanla 2013- 2014 eğitim-öğretim döneminde hizmete başlamıştır. Birgi ve Divriği’de çalışmaları çerçevesinde yaz okulu eğitim faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. Kültür ve sanat alanındaki faaliyetler Fındıklı yerleşkesi, Konservatuvar ve Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi, Prof. Sami ŞEKEROĞLU Sinema TV Merkezi dışında Bomonti Kampüsünde bulunan sahne ve salonlarda da sürdürülmektedir. Ayrıca İstanbul Sarıyer, İzmir Birgi ve Sivas Divriği’de dönemsel çalışmalar için kullanılan mekanlarda eğitim faaliyetleri ve etkinlikler gerçekleştirilmektedir. Birgi'de yer alan Sandıkoğlu Konağı restorasyonu 2018'de tamamlanmış ve hizmete açılmıştır. 8 Üniversitemizin eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürdüğü taşınmazlarla ilgili kapalı alanlar ve kullanım şekli Tablo 1’de gösterilmiştir. Yerleşke Adı Eğitim Sağlık Barınma Beslenme Kültür Spor Diğer Toplam Fındıklı Merkez 16.749 184 0 1.746 2.849 0 2.412 23.940 Kampüs Salıpazarı 0 0 0 0 21.177 0 1.225 22.402 Tophane 200 0 1.855 0 344 2.399 Beşiktaş 10.318 80 0 360 741 0 1.211 12.710 Bomonti 38.950 80 0 1.400 2.750 0 10.820 54.000 Ortaköy 0 0 3.530 500 0 0 470 4.500 Kilyos 609 0 150 250 0 0 0 1.009 Birgi 0 0 340 0 0 0 0 340 Divriği 0 0 0 0 0 0 0 0 Toplam 66.826 344 4.020 4.256 29.372 0 16.482 121.300 Tablo 1: Üniversitenin Kapalı Alanları (m2) Taşıt Kodu Taşıtın Cinsi Mevcut Taşıt Sayısı T02 Binek Otomobil 8 T03 Station-Wagon 2 T05 Minibüs (Sürücü dahil en fazla 15 kişilik) 3 T07 Pick-up (Kamyonet Şoför dahil 3 veya 6 kişilik) 3 T10 Midibüs (Sürücü dahil en fazla 26 kişilik) 4 T11b Otobüs (Sürücü dahil en az 41 kişilik) 2 T09 Panelvan 1 TOPLAM 23 Tablo 2: Üniversitemize ait taşıt sayıları 9 Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar Bilgisayar Sayısı Masaüstü Bilgisayar Taşınabilir Bilgisayar 1.693 398 Tablo 3 Yazılımlar Sıra No Yazılım Listesi 1 EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) 2 Kütüphane Otomasyon Programı (Yordam BT ) 3 Gelen/Giden Evrak Takibi Yazılımı 4 Öğrenci Otomasyonu 5 Personel İşleri Yazılımı 6 Adobe Ürünleri (Tüm set yıllık kiralama- Windows ve Mac için) 7 Autodesk Autocad 8 Microsoft Windows İşletim sistemleri(XP, Windows 7, 8, 10)(Tr-İng) 9 Microsoft Office Yazılımları (XP, 2000, 2003 ,2010,2016) 10 MS SQL Server 11 Linux Redhat / Linux Pardus 12 Adobe Photoshop 2018 13 Sun Solaris 14 Oracle veritabanı 15 SQL veritabanı 16 Corel Draw Tablo 4 Kütüphane Kaynakları Süreli Kitap Tam Tam Veri Tabanı Yayın Müzik Metin Metin Tez Tam Notası Türkçe Yabancı Türkçe E-Dergi E-Kitap Bibliyografik Metin Merkez 42.238 24.468 41 Kütüphane Fen Edebiyat 35.644 5.581 6 Fakültesi Kütüphanesi Sami 54.765 3.362.928 4.241 48 24 6.293 ŞEKEROĞU Sinema TV 8.176 3.115 11 Merkezi Kütüphanesi Devlet Kons. 605 183 6 Kütüphanesi TOPLAM 86.663 33.347 64 54.765 3.362.928 4.241 72 6.293 Tablo 5 10 Resim ve Heykel Müzesi ( ICAM ) Envanteri Resim Heykel İkon Hat Seramik 10.491 719 10 179 257 Tablo 6 Prof. Sami ŞEKEROĞLU Sinema-TV Uygulama ve Araştırma Merkezi Envanteri Pelikül Afiş Fotoğraf Film Malzemesi(Elektronik) 10.000 2.400 19.074 960 Tablo 7 D - İNSAN KAYNAKLARI Akademik Personel Akademik Personel Kadroların Doluluk Oranına Kadroların İstihdam Şekline Göre Göre Dolu Boş Toplam Tam Zamanlı Yarı Zamanlı Profesör 115 25 140 Tam Zamanlı -- Doçent 82 55 137 Tam Zamanlı -- Dr. Öğretim Üyesi 207 71 278 Tam Zamanlı -- Öğretim Görevlisi 83 60 143 Tam Zamanlı -- Araştırma Görevlisi 180 97 277 Tam Zamanlı -- T O P L A M 667 308 975 -- Tablo 8 Yabancı Uyruklu Akademik Personel Yabancı Uyruklu Öğretim Elemanları Unvan Geldiği Ülke Çalıştığı Akademik Birim/Bölüm Prof. ABD Fen Edebiyat Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi Hindistan Fen Edebiyat Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi İran Fen Edebiyat Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi Azerbaycan Fen Edebiyat Fakültesi Öğretim Görevlisi Özbekistan Devlet Konservatuvarı Öğretim Görevlisi Azerbaycan Devlet Konservatuvarı Öğretim Görevlisi Azerbaycan Devlet Konservatuvarı Öğretim Görevlisi Bulgaristan Devlet Konservatuvarı Öğretim Görevlisi Rusya Devlet Konservatuvarı Öğretim Görevlisi İran Güzel Sanatlar Fakültesi T O P L A M 10 Tablo 9 11 Sözleşmeli Akademik Personel Sözleşmeli Akademik Personel Sayısı Profesör - Doçent - Dr. Öğretim Üyesi - Öğretim Görevlisi 17 Araştırma Görevlisi - Sahne Uygulatıcı 1 T O P L A M 18 Tablo 10 Akademik Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı Akademik Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı 21-25 Yaş 26-30 Yaş 31-35 Yaş 36-40 Yaş 41-50 Yaş 51- Üzeri Kişi Sayısı 3 54 91 130 232 157 Yüzde 1 8 13 19 35 24 Tablo 11 ÖĞRETİM ELEMANLARININ % DAĞILIMI 2018 Profesör 18% 24% Doçent 13% 13% Dr. Öğr. Üye. Öğr. Gör. 32% Arş. Gör. Şekil 1 12 SÖZLEŞMELİ ÖĞRETİM ELEMANI SAYILARININ YILLARA GÖRE DEĞİŞİMİ 30 25 20 SÖZ. ÖĞR. ELM. 15 10 YABANCI UYR. ÖĞR. ELM. 5 0 2014 2015 2016 2017 2018 SÖZ. ÖĞR. ELM. 28 28 26 22 18 YABANCI UYR. ÖĞR. 11 11 8 10 10 ELM. Şekil 2 İdari Personel (Kadroların Doluluk Oranına Göre) Dolu Boş TOPLAM Genel İdari Hizmetler 246 171 417 Sağlık Hizmetleri Sınıfı 12 17 29 Teknik Hizmetleri Sınıfı 51 60 111 Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı 2 5 7 Avukatlık Hizmetleri Sınıfı 2 1 3 Din Hizmetleri Sınıfı - - - Yardımcı Hizmetler Sınıfı 71 43 114 TOPLAM 384 297 681 Tablo 12 İdari Personelin Eğitim Durumu İlköğretim Lise Ön Lisans Lisans Y.L. ve Dokt. Kişi Sayısı 75 98 42 144 25 Yüzde 20 26 11 37 6 Tablo 13 13 İdari Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı 21-25 Yaş 26-30 Yaş 31-35 Yaş 36-40 Yaş 41-50 Yaş 51- Üzeri Kişi Sayısı 14 28 52 59 165 66 Yüzde 4 7 14 15 43 17 Tablo 14 İdari Personelin Hizmet Süreleri 1-3 Yıl 4-6 Yıl 7-10 Yıl 11-15 Yıl 16-20 Yıl 21- Üzeri Kişi Sayısı 26 53 99 29 39 138 Yüzde 7 14 26 7 10 36 Tablo 15 Sürekli İşçi ve Sözleşmeli Personelin Dolu/Boş Durumu Pozisyon Durumu Dolu Boş TOPLAM Sürekli İşçiler 144 2 146 657 sy. Kanun. 4/B li sözleşmeli personel 23 4 27 Toplam 167 6 173 Tablo 16 Sürekli İşçilerin Yaş İtibariyle Dağılımı 21-25 Yaş 26-30 Yaş 31-35 Yaş 36-40 Yaş 41-50 Yaş 51- Üzeri Kişi Sayısı 5 25 21 30 57 6 Yüzde 3 17 15 21 40 4 Tablo 17 Sürekli İşçilerin Hizmet Süresi 1-3 Yıl 4-6 Yıl 7-10 Yıl 11-15 Yıl 16-20 Yıl 21- Üzeri Kişi Sayısı 139 - - - 2 3 Yüzde 97 - - - 1 2 Tablo 18 Sözleşmeli Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı 21-25 Yaş 26-30 Yaş 31-35 Yaş 36-40 Yaş 41-50 Yaş 51- Üzeri Kişi Sayısı - 3 5 1 5 9 Yüzde - 13 22 4 22 39 Tablo 19 Sözleşmeli Personelin Hizmet Süresi 1-3 Yıl 4-6 Yıl 7-10 Yıl 11-15 Yıl 16-20 Yıl 21- Üzeri Kişi Sayısı 7 1 - 3 6 6 Yüzde 31 4 - 13 26 26 Tablo 20 14 Hizmet Sınıflarına Göre İdari Personel Sayılarının Yıllar İtibariyle Dağılımı 300 250 200 150 100 50 0 2015 2016 2017 2018 Genel İdare Hiz. Avukatlık Hiz. Teknik Hiz. Sağlık Hiz. Eğit. ve Öğr. Hiz. Din Hiz. Yardımcı Hiz. Şekil 3 E. DİĞER HUSUSLAR İç Kontrol ve Kalite Güvence Sistemi Yönetim ve İç Kontrol Sistemi Üniversitemizde yönetim uygulaması; Rektör ile Rektör Yardımcılarının yönetiminde, Senato ve Yönetim Kurulu kararları ile gerçekleştirilmektedir. Fakültelerde; Dekan ve Dekan Yardımcıları, Meslek Yüksek Okulu, Konservatuvar ve Enstitülerde Müdür ve Müdür Yardımcılarının yönetiminde kurul kararları ile gerçekleştirilmektedir. 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereği mali yönetim ve iç kontrol süreçlerine ilişkin standartlar ve yöntemler Hazine ve Maliye Bakanlığınca, iç denetime ilişkin standart ve yöntemler ise İç Denetim Koordinasyon Kurulu tarafından belirlenir, geliştirilir ve uyumlaştırılır. 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 55, 56, 57 ve 58 inci maddelerine dayanılarak hazırlanan 31.12.2005 tarih ve 26040 sayılı 3 üncü mükerrer Resmi Gazete’de yayınlanan İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar’da iç kontrole ilişkin düzenlemelere yer verilmiştir. 15 İç kontrolün amaçları; - Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yönetilmesini, - Kamu idarelerinin kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesini, - Her türlü malî karar ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğun önlenmesini, - Karar oluşturmak ve izlemek için düzenli, zamanında ve güvenilir rapor ve bilgi edinilmesini, varlıkların kötüye kullanılması ve israfını önlemek ve kayıplara karşı korunmasını sağlamaktır. İç kontrolün standartları; Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 26/12/2007 tarih ve 26738 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu İç Kontrol Standartları Tebliği ile kamu idarelerinde iç kontrol sisteminin oluşturulması, uygulanması ve geliştirilmesi amacıyla (18) standart ve bu standartlar için gerekli (79) genel şartlar belirlenmiştir. Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Genelgesi uyarınca Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Hazırlama Rehberinde yer alan açıklamalar çerçevesinde Üniversitemiz Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Hazırlama Grubu ve İç Kontrol İzleme ve Yönlendirme Kurulunca hazırlanan Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı 18.12.2014 tarihinde Rektörlük Makamının onayına sunulmuştur. Rektörlük Makamınca onaylanan Eylem Planı 26.12.2014 tarihinde Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğüne gönderilmiştir. 2016 yılsonu itibariyle 2014-2016 Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planının tüm birimlerden alınan veriler doğrultusunda izleme ve değerlendirmesi yapılmış, Maliye Bakanlığı tarafından oluşturulan e- SGB (Strateji Geliştirme Birimleri Yönetim Bilgi Sistemi)’ne veri girişleri yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeler ışığında tamamlanamayan standartlara ilişkin 2017-2018 Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı hazırlanmıştır. Periyodik dönemlerde izleme ve değerlendirmesi yapılan eylemlere ilişkin 2018 yılsonunda birimlerden alınan bilgiler çerçevesinde makul güvence sağlanamayan eylemlere ilişkin 2019 yılında yeni eylem planı hazırlanacaktır. İç kontrolün temel ilkeleri; - İç kontrol faaliyetleri idarenin yönetim sorumluluğu çerçevesinde yürütülür. - İç kontrol faaliyet ve düzenlemelerinde öncelikle riskli alanlar dikkate alınır. - İç kontrole ilişkin sorumluluk, işlem sürecinde yer alan bütün görevlileri kapsar. - İç kontrol malî ve malî olmayan tüm işlemleri kapsar. - İç kontrol sistemi yılda en az bir kez değerlendirilir ve alınması gereken önlemler belirlenir. - İç kontrol düzenleme ve uygulamalarında mevzuata uygunluk, saydamlık, hesap verebilirlik ve ekonomiklik, etkinlik, etkililik gibi iyi malî yönetim ilkeleri esas alınır. 16 İç kontrole ilişkin yetki ve sorumluluklar; Üst yönetici olan Rektör, iç kontrol sisteminin kurulması ve gözetilmesinden, harcama yetkilileri ise görev ve yetki alanları çerçevesinde, idari ve malî karar ve işlemlere ilişkin olarak iç kontrolün işleyişinden sorumludurlar. Üniversitemizin malî hizmet birimi olan Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı, iç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmakta ve ön malî kontrol faaliyetini yürütmektedir. Muhasebe yetkilisi de, muhasebe kayıtlarının usulüne ve standartlara uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasından sorumludur. Üst yönetici, harcama yetkilileri ve diğer yöneticiler, mesleki değerlere ve dürüst yönetim anlayışına sahip olunmasından, malî yetki ve sorumlulukların bilgili ve yeterli yöneticilerle personele verilmesinden, belirlenmiş standartlara uyulmasının sağlanmasından, mevzuata aykırı faaliyetlerin önlenmesinden, kapsamlı bir yönetim anlayışıyla uygun bir çalışma ortamının ve saydamlığın sağlanmasından görev ve yetkileri çerçevesinde sorumludurlar. Üst yönetici ve bütçe ile ödenek tahsis edilen harcama yetkilileri her yıl, iş ve işlemlerinin amaçlara, iyi malî yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini içeren iç kontrol güvence beyanını düzenler ve birim faaliyet raporları ile idare faaliyet raporlarına eklerler. İç kontrol düzenlemeleri ve iç kontrol sisteminin işleyişi, yöneticilerin görüşü, kişi ve/veya idarelerin talep ve şikâyetleri ile iç ve dış denetim sonucunda düzenlenen raporlar dikkate alınarak yılda en az bir kez değerlendirmeye tâbi tutulur ve gerekli önlemler alınır. Üniversitemizde ön mali kontrol görevi harcama birimleri ve Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı tarafından yerine getirilmektedir. Gelir, gider, varlık ve yükümlülüklere ilişkin malî karar ve işlemler, harcama birimleri ve Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı tarafından idarenin bütçesi, bütçe tertibi, kullanılabilir ödenek tutarı, ayrıntılı harcama veya finansman programları, merkezi yönetim bütçe kanunu ve diğer malî mevzuat hükümlerine uygunluk yönlerinden kontrol edilmektedir. Malî karar ve işlemler harcama birimleri tarafından kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması açısından da kontrol edilmektedir. Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı’nın ön malî kontrolüne tâbi malî karar ve işlemler, kontrol edilmek üzere bu birime gönderilmektedir. Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığınca kontrol edilen işlemler hakkında görüş yazısı düzenlenir ve ilgili birime gönderilir. Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığının görüş yazısı ilgili işlem dosyasında saklanır ve bir örneği de ödeme emri belgesine eklenir. Harcama birimlerinde süreç kontrolü yapılmaktadır. Süreç kontrolünde, her bir işlem daha önceki işlemlerin kontrolünü içerecek şekilde tasarlanır ve uygulanır. Malî işlemlerin yürütülmesinde görev alanlar, yapacakları işlemden önceki işlemleri de kontrol ederler. 17 Üniversitemizde harcama yetkilileri, yardımcıları veya hiyerarşik olarak kendisine en yakın üst kademe yöneticileri arasından bir veya daha fazla sayıda gerçekleştirme görevlisini ödeme emri belgesi düzenlemekle görevlendirmiştir. Ödeme emri belgesini düzenlemekle görevlendirilen gerçekleştirme görevlileri, ödeme emri belgesi ve eki belgeler üzerinde ön malî kontrol yapmaktadır. Gerçekleştirme görevlileri tarafından yapılan kontrol sonucunda, ödeme emri belgesi üzerine “kontrol edilmiş ve uygun görülmüştür” şerhi düşülerek imzalanmaktadır. 6.2 Kalite Güvence Sistemi Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliğine dayanılarak Üniversitemiz Kalite Komisyonu Yönergesi hazırlanmış ve Kalite Komisyonu oluşturulmuştur. Üniversitemiz 2017 yılında Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından görevlendirilen Değerlendirme Takımı tarafından kurumsal dış değerlendirme sürecine tabi tutulmuş olup, sonucunda oluşturulan Kurumsal Geri Bildirim Raporu verileri 2017 yılı iç değerlendirme raporu hazırlık çalışmaları kapsamında değerlendirilmiştir. Bu bağlamda üniversitemizce eğitim-öğretim, araştırma faaliyetlerini ve bunları destekleyen idarî hizmetlerin tümünü içine alan stratejik plan, performans programı ve faaliyet raporu ile bütünleşik yapıda 2017 yılı İç Değerlendirme Raporu hazırlanarak Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından oluşturulan web tabanlı sisteme yüklenmek suretiyle gönderilmiş olup, aynı zamanda üniversitemiz web sayfasında yayımlanmıştır. 2018 yılı İç Değerlendirme Raporu hazırlık çalışmaları devam etmekte olup, 31 Mart 2019 tarihinde yayımlanacaktır. Bunun yanı sıra Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Lisans Programı Mimarlık Akreditasyon Kurulu (MİAK) tarafından 2014-2020 yılları için 6 yıl süre ile akreditasyon almıştır. MSGSÜ Mimarlık Bölümü, ülkemizde RIBA tarafından uygulanan, UNESCO-UIA Validasyonu alan ilk Mimarlık Bölümü olmuştur. 18 II – PERFORMANS BİLGİLERİ A-Temel Politika ve Öncelikler Temel Politikamız; Atatürk ilke ve devrimlerine bağlılık, bilimsel etik değerlere bağlılık, akademik özgürlük, katılımcı, eşitlik ilkesini benimseyen demokratik ve şeffaf yönetim anlayışı, çağdaşlık, işbirliği ve paylaşımcılık, kalite, liderlik, özgün yaratıcılık, araştırmacılık, yetkinlik ve topluma katkı olarak belirlenmiştir. Önceliklerimiz eğitim kalitesini artıracak teknik donanımın sağlanması ve mekân ihtiyacının giderilmesi olarak belirlenmiştir. B- İdarenin Amaç ve Hedefleri Misyon Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi; ilk ve önder olma sorumluluğunu sürekli taşıyarak yaratıcılığı destekleyen ve çağdaş profesyonel bilgi birikimi sağlayan eğitim öğretim programlarıyla kültür, sanat, estetik, çevre ve sosyal bilinci gelişmiş, Atatürkçü, laik, yenilikçi, rekabetçi, özgür düşünen, yaratıcı bireyler yetiştirmeyi; sanatta, tasarımda ve bilimde araştırma ve geliştirme çalışmalarını teşvik etmeyi ve destek olmayı, üretilen bilgiyi ulusal ve uluslararası alanlarda akademik çevreler ve toplum ile paylaşmayı görev edinmiştir. Vizyon Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nin vizyonu “çağdaş ve özgün yapısını koruyarak sanatta, tasarımda ve bilimde tüm dünyada tercih edilen öncü bir kurum olmak” tır. 19 Amaç 1: Eğitim-öğretim düzeyinin yükseltilmesi ve kurum içi kalite ve motivasyonun artırılması Hedef 1.1 Ders müfredatlarının günümüz koşullarına göre güncellenerek farklı eğitim- öğretim modellerinin uygulanması Hedef 1.2 Akademik kadro içinde disiplinler arası alanlarda uzmanlaşmanın sağlanması Hedef 1.3 Öğrenci kontenjanlarının öğretim elemanı sayısı ve fiziksel koşullarla uyumlu olacak şekilde iyileştirilmesi Hedef 1.4 Öğretim programlarında bilimsel yazım, literatür tarama ve araştırma yöntemleri ile ilgili yılda en az iki kere seminer düzenlemesi Hedef1.5 Kurumsal kalite kültürünün iyileştirilmesi Hedef 1.6 Üniversitenin akademik ve idari personeli ile öğrenciler arasındaki sosyal ve kültürel paylaşımın arttırılması Hedef 1.7 Tüm akademik ve idari personel ile öğrencilerin daha verimli ve etkin bir şekilde bilgi teknolojileri kullanımının sağlanması ve yabancı dil ile ilgili bilgi düzeyinin artırılması Amaç 2: Bilimsel ve sanatsal etkinliklerin artırılması, yayın kalitesinin yükseltilmesi Hedef 2.1 Öğretim elemanlarının bilimsel toplantılara yayın ve bildirilerle katılımlarının arttırılması Hedef 2.2 Öğretim elemanlarının sanatsal etkinliklere eser ve performanslarıyla katılımlarının arttırılması Hedef 2.3 Öğretim elemanlarının bilimsel ve sanatsal etkinliklere katılımlarının kaynak ayrılarak teşvik edilmesi ve sürdürülmesi Hedef 2.4 Bilimsel araştırma projeleri bütçesinin arttırılması Hedef 2.5 Ulusal ve uluslararası fon kaynaklarını ve destekli proje sayısını artırmaya yönelik iş birliği olanakları yaratmak Hedef 2.6 Üniversite yayın sayısı ve niteliğini artıracak olanakların geliştirilmesi Hedef 2.7 Öğretim elemanlarının kitapları ve başarılı bulunan lisansüstü tezlerinin yayınlanması Hedef 2.8 Tarihi ve kültürel mirasımız olan, ülkemizin ilk Resim ve Heykel Müzesi Koleksiyonumuzun gelecek kuşaklara aktarılması için korunması ve eser sayısının geliştirilmesi 20 Hedef 2.9 Sinema mirasının korunması, restorasyonu ve kamuya açılmasına yönelik bilimsel araştırma ve çalışmaların geliştirilmesi Amaç 3: Ulusal ve uluslararası paydaşlar arasında işbirliğinin artırılması Hedef 3.1 Bilimsel ve sanatsal alanda ulusal ve uluslararası işbirliğini geliştirmek Hedef 3.2 Değişim programları (Erasmus, Farabi, Mevlana vb.) kapsamında öğrenci ve öğretim elemanı dolaşımının arttırılması Hedef 3.3 Lisans ve lisansüstü düzeyde kurumlar arası işbirliğinin arttırılması Hedef 3.4 Öğrencilere eğitim ve öğretimleri sırasında staj ve mesleki uygulama olanakları sunacak ve mezuniyetleri sonrasında seçecekleri çalışma alanları ile ilgili bilgilendirecek bir kariyer merkezinin geliştirilmesi Hedef 3.5 Halkla ilişkiler biriminin geliştirilmesi Hedef 3.6 Paydaşlarla olan ilişkilerin geliştirilmesi Hedef 3.7 Döner sermaye hizmetlerinin geliştirilmesi Hedef 3.8 Üniversite mezunları ile ilgili veri tabanı oluşturulması ve iletişimin arttırılması Amaç 4: Fiziksel alt yapının geliştirilmesi Hedef 4.1 Fiziksel alt yapının geliştirilmesi Hedef 4.2 Araştırma ve bilimsel faaliyetlerde kullanılmak üzere laboratuvar, araştırma merkezi, konser salonu ile atölyelerin kurulması ve mevcut laboratuvar, araştırma merkezi ve atölyelerin geliştirilmesi Hedef 4.3 Merkez kütüphanenin mekan, eleman ve teknolojik imkanlarının geliştirilmesi. Kütüphanede yer alan kitap, süreli yayın sayısı ve elektronik veri tabanı üyelik adedinin düzenli bir şekilde arttırılması Hedef 4.4 Üniversitemiz kütüphanesinde görsel ve işitsel bir dokümantasyon merkezi materyal birimi oluşturulması, nadir eserler bölümünde yer alan yayınların restorasyonunun sağlanması ve eserlerin sayısal ortama aktarılması Hedef 4.5 Resim Heykel Müzesi inşaatının tamamlanarak ulusal, uluslararası sergi ve kültürel etkinliklerin yapılacağı alanların ivedilikle oluşturulması Hedef 4.6 Resim ve Heykel Müzesi Koleksiyonumuzun dijital ortamda tüm dünyada sergilenebilmesi için uluslararası network ağının oluşturulması Hedef 4.7 Bağış veya satın alma yoluyla eser sayısının arttırılması 21 Hedef 4.8 Restorasyon ve konservasyon laboratuvarlarının faaliyete geçirilerek müzemiz koleksiyonu yanı sıra kamuya hizmet vermesinin sağlanması Hedef 4.9 Sanat ve Tasarım (tekno) Parkının yapılması, hayata geçirilmesi Hedef 4.10 Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi’nin yeniden düzenlenmesi, gerekli hizmet mekanlarının yapılması; Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi bünyesinde sanatsal etkinliklerin nitelikli bir biçimde arttırılması Hedef 4.11 Öğrencilere yönelik barınma, beslenme, sosyal ve sportif hizmetlerin etkin ve verimli bir şekilde sunulması ve bu alanlardaki olanakların arttırılması Hedef4.12 Öğrenci veri sisteminin (başvuru, kayıt, notlar, danışmanlık vb.) elektronik ortamda yapılması ve tüm belgelerin, kayıtların arşivlenerek sorgulanabilir bir veri tabanı altında toplanması Hedef 4.13 Üniversite web sitesinin, üniversitenin özgün karakterini en iyi şekilde yansıtacak, üniversite tanıtımını hem Türkçe hem de İngilizce yapacak, aranılan bilgilere en güncel, kapsamlı olarak erişimini sağlayacak bir yapıya getirilmesi Hedef 4.14 Ağ ve altyapı projesi ile kablosuz internet erişimi projesinin hayata geçirilmesi, internet bağlantı hız ve kapasitesinin arttırılması Hedef 4.15 Üniversitemizin koruduğu sinematografik miras ve sinema alanındaki değerli teknolojik yatırım ile fiziksel altyapı koşullarının iyileştirilmesi, sinema mirasının geleceğe ulaştırılması için gerekli fiziksel önlemlerin alınması Hedef 4.16 Üniversitemizin Taşınabilir Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Yüksekokulu’nun eğitim-öğretim faaliyetlerine başlayabilmesi için fiziki alt yapının hazırlanması Hedef 4.17 Nusretiye Kasrı restorasyonun tamamlanarak kültür sanat etkinliklerinin yapılacağı mekanların oluşturulması. 22 C. Performans Hedef ve Göstergeleri ile Faaliyetler Üniversitemiz 2019 yılı performans programı Stratejik Planda yer alan misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedeflere uyumlu olarak hazırlanmıştır. 2019 Yılı Performans Programında 5 performans hedefi ve 5 faaliyet mevcuttur. PERFORMANS HEDEFİ TABLOSU İdare Adı 38.11 - MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ A.2:Bilimsel ve sanatsal etkinliklerin artırılması ve yayın kalitesinin Amaç yükseltilmesi H2.9:Sinema mirasının korunması, restorasyonu ve kamuya Hedef açılmasına yönelik bilimsel araştırma ve çalışmaların geliştirilmesi Ülkemizdeki erken dönem konulu Türk filmleri ile Performans Hedefi belge filmlerinin restorasyonunu sağlamak “Erken Dönem Konulu Türk Filmleri ile Belge Filmlerinin Restorasyonu ” projesi ile ülkemizdeki erken dönem film örneklerinden günümüze ulaşmış olan “Bican Efendi Vekilharç” ve “Binnaz” filmleri ile belge filmlerinin ileri dijital tekniklerle restore edilmesi ve yenilenmesi hedeflemektedir. Ölç ü Performans Göstergeleri Birimi 2017 2018 2019 1 Restorasyonun tamamlanma yüzdesi Yüzde - - 100 Erken dönem konulu Türk filmleri ile belge filmlerinin restorasyonu yapılarak Türk Sinema mirasının korunmasına katkıda bulunulacaktır. Ka ynak İhtiyacı Faaliyetler Bütçe Bütçe Dışı Toplam Erken dönem konulu Türk filmleri ile belge filmlerinin 1 500.000 0 500.000 restore edilmesi Genel Toplam 500.000 0 500.000 Tablo 21 23 PERFORMANS HEDEFİ TABLOSU İdare Adı 38.11 - MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ Amaç A.4:Fiziksel alt yapının geliştirilmesi Hedef H4.1:Fiziksel alt yapının geliştirilmesi Performans Hedefi Yüksekokul binasının inşa edilmesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümünün eski binasının yerine Yüksekokul binası inşa edilerek eğitim-öğretimin yapılacağı fiziksel mekanların oluşturulması hedeflenmektedir. Ölçü Performans Göstergeleri Birimi 2017 2018 2019 Yüksekokul binasının inşaatının 1 Yüzde tamamlanma yüzdesi 0 10 85 Yüksekokul binasının inşaatı tamamlanarak eğitim öğretimin yapılacağı mekanlar oluşturulacaktır. Ka ynak İhtiyacı Faaliyetler Bütçe Bütçe Dışı Toplam 2 Yüksekokul binasının inşa edilmesi 2.000.000 0 2.000.000 Genel Toplam 2.000.000 0 2.000.000 Tablo 22 24 PERFORMANS HEDEFİ TABLOSU İdare Adı 38.11 - MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ Amaç A.4:Fiziksel alt yapının geliştirilmesi H4.5:Resim ve Heykel Müzesi inşaatının tamamlanarak ulusal, uluslararası Hedef sergi ve kültürel etkinliklerin yapılacağı alanlarının ivedilikle oluşturulması Ü niversite bünyesind eki değerli ese rlerin Performans Hedefi halka açılması için gerekli sergi alanlarının oluşturulması Resim Heykel Müzesi için tahsis edilen 5 no'lu Antrepoda depo ve sergi salonlarının yenilenmesi tamamlanarak "İstanbul Resim Heykel Müzesi" nin oluşturulması, yeni nesil eser depolama sitemi ve RFID tabanlı takip ve yönetim sistemlerinin kurulması ile değerli eserlerin akademisyenler, öğrenciler ve vatandaşların ziyaretine açılması hedeflenmektedir. Performans Göstergeleri Ölçü Birimi 2017 2018 2019 Resim Heykel Müzesi sergi alanlarının 1 Yüzde tamamlanma yüzdesi 8 28 5 Kayna k İhtiyacı Faaliyetler Bütçe Bütçe Dışı Toplam 3 Sergi alanları oluşturma faaliyeti 5.000.000 0 5.000.000 Genel Toplam 5.000.000 0 5.000.000 Tablo 23 25 PERFORMANS HEDEFİ TABLOSU İdare Adı 38.11 - MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ Amaç A.4:Fiziksel Alt Yapının Geliştirilmesi H4.8:Restorasyon ve konservasyon laboratuvarlarının faaliyete Hedef geçirilerek müzemiz koleksiyonu yanı sıra kamuya hizmet vermesinin sağlanması Resim ve Heykel Müzesinde sergilenecek eser Performans Hedefi sayısını artırmak Resim ve Heykel Müzesi (ICAM) sanat eserlerinin restorasyonu ve konservasyonu yapılarak daha çok sanat eserinin sergilenmesi ve gelecek nesillere aktarılması hedeflenmektedir. Ölçü Performans Göstergeleri Birimi 2017 2018 2019 1 Restore edilen eser sayısı Sayı 35 39 70 Restorasyon yoluyla Resim ve Heykel Müzesi (ICAM) envanterinin artırılması sağlanacaktır. K aynak İhtiyacı Faaliyetler Bütçe Bütçe Dışı Toplam 4 Müze eser sayısının arttırılması 1.000.000 0 1.000.000 Genel Toplam 1.000.000 0 1.000.000 Tablo 24 26 PERFORMANS HEDEFİ TABLOSU İdare Adı 38.11 - MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ Amaç A4:Fiziksel alt yapının geliştirilmesi H4.17:Nusretiye Kasrı restorasyonunun tamamlanarak kültür sanat Hedef etkinliklerinin yapılacağı mekanların oluşturulması Nusretiye Kasrı binasının restorasyonunun Performans Hedefi yapılması Nusretiye Kasrı restorasyonunun tamamlanarak kültür sanat etkinliklerinin yapılacağı mekanların oluşturulması hedeflenmektedir. Ö lçü Performans Göstergeleri Birimi 2017 2018 2019 1 Restorasyonun tamamlanma yüzdesi Yüzde 0 0 15 Restorasyon tamamlanarak akademisyenler, öğrenciler ve vatandaşlar için kültür sanat etkinliklerinin yapılacağı mekanlar yaratılacaktır. K aynak İhtiyacı Faaliyetler Bütçe Bütçe Dışı Toplam Nusretiye Kasrı binasının restorasyon çalışmasının 5 1.750.000 0 1.750.000 yapılması Genel Toplam 1.750.000 0 1.750.000 Tablo 25 27 FAALİYET MALİYETLERİ TABLOSU 38.11 - MİM AR SİNAN G ÜZEL SA NAT LAR İdare Adı ÜNİVERSİTESİ 1-Ülkemizdeki erken dönem konulu Türk Performans Hedefi filmleri ile belge filmlerinin restorasyonunu sağlamak Erken dönem konulu Türk filmleri ile belge Faaliyet Adı filmlerinin restore edilmesi 38.11.00.01 - ÜST YÖNETİM, AKADEMİK VE Sorumlu Harcama Birimi veya İDARİ BİRİMLER, 38.11.07.30 – PROF. SAMİ Birimleri ŞEKEROĞLU SİNEMA VE TV MERKEZİ “Erken Dönem Konulu Türk Filmleri ile Belge Filmlerinin Restorasyonu ” projesi ile ülkemizdeki erken dönem film örneklerinden günümüze ulaşmış olan “Bican Efendi Vekilharç” ve “Binnaz” filmleri ile belge filmlerinin ileri dijital tekniklerle restore edilmesi ve yenilenmesi hedeflemektedir. Ekonomik Kod Ödenek 01 Personel Giderleri 0,00 02 SGK Devlet Primi Giderleri 0,00 03 Mal ve Hizmet Alım Giderleri 0,00 04 Faiz Giderleri 0,00 05 Cari Transferler 0,00 06 Sermaye Giderleri 500.000,00 07 Sermaye Transferleri 0,00 08 Borç verme 0,00 Toplam Bütçe Kaynak İhtiyacı 0,00 Döner Sermaye 0,00 Diğer Yurt İçi 0,00 Yurt Dışı 0,00 Toplam Bütçe Dışı Kaynak İhtiyacı 0,00 Toplam Kaynak İhtiyacı 500.000,00 Tablo 26 28 Bütçe Dışı Kaynak FAALİYET MALİYETLERİ TABLOSU 38.1 1 - MİMA R SİNAN GÜZ EL SAN ATLA R İdare Adı ÜNİVERSİTESİ Performans Hedefi 2-Yüksekokul binasının inşa edilmesi Faaliyet Adı Yüksekokul binasının inşa edilmesi 38.11.00.01 - ÜST YÖNETİM, AKADEMİK Sorumlu Harcama Birimi veya Birimleri VE İDARİ BİRİMLER, 38.11.09.09 - YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI İdari personelin çalışma koşullarını mekan olarak iyileştirmek kapsamında Üniversitemizin eski Geleneksel Türk Sanatları Bölümü binasının yerine yüksekokul hizmet binasının inşa edilmesi hedeflenmektedir. Ekonomik Kod Ödenek 01 Personel Giderleri 0,00 02 SGK Devlet Primi Giderleri 0,00 03 Mal ve Hizmet Alım Giderleri 0,00 04 Faiz Giderleri 0,00 05 Cari Transferler 0,00 06 Sermaye Giderleri 2.000.000,00 07 Sermaye Transferleri 0,00 08 Borç verme 0,00 Toplam Bütçe Kaynak İhtiyacı 0,00 Döner Sermaye 0,00 Diğer Yurt İçi 0,00 Yurt Dışı 0,00 Toplam Bütçe Dışı Kaynak İhtiyacı 0,00 Toplam Kaynak İhtiyacı 2.000.000,00 Tablo 27 29 Bütçe Dışı Kaynak FAALİYET MALİYETLERİ TABLOSU 38 .11 - MİM AR SİN AN GÜZE L SAN AT L A R İdare Adı ÜNİVERSİTESİ 3-Üniversite bünyesindeki değerli eserlerin Performans Hedefi halka açılması için gerekli sergi alanlarının oluşturulması Faaliyet Adı Sergi alanları oluşturma faaliyeti 38.11.00.01 - ÜST YÖNETİM, AKADEMİK VE İDARİ BİRİMLER, 38.11.09.29 - RESİM VE Sorumlu Harcama Birimi veya Birimleri HEYKEL MÜZESİ 38.11.09.09 - YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI Resim Heykel Müzesi için tahsis edilen 5 no'lu Antrepoda depo ve sergi salonlarının yenilenmesi tamamlanarak "İstanbul Resim Heykel Müzesi" nin oluşturulması, yeni nesil eser depolama sitemi ve RFID tabanlı takip ve yönetim sistemlerinin kurulması ile değerli eserlerin akademisyenler, öğrenciler ve vatandaşların ziyaretine açılması hedeflenmektedir. Ekonomik Kod Ödenek 01 Personel Giderleri 0,00 02 SGK Devlet Primi Giderleri 0,00 03 Mal ve Hizmet Alım Giderleri 0,00 04 Faiz Giderleri 0,00 05 Cari Transferler 0,00 06 Sermaye Giderleri 5.000.000,00 07 Sermaye Transferleri 0,00 08 Borç verme 0,00 Toplam Bütçe Kaynak İhtiyacı 0,00 Döner Sermaye 0,00 Diğer Yurt İçi 0,00 Yurt Dışı 0,00 Toplam Bütçe Dışı Kaynak İhtiyacı 0,00 Toplam Kaynak İhtiyacı 5.000.000,00 Tablo 28 30 Bütçe Dışı Kaynak FAALİYET MALİYETLERİ TABLOSU 38 .11 - MİM AR SİNA N G ÜZEL SAN ATL A R İdare Adı ÜNİVERSİTESİ 4-Resim ve Heykel Müzesinde sergilenecek Performans Hedefi eser sayısını artırmak Faaliyet Adı Müze eser sayısının arttırılması 38.11.00.01 - ÜST YÖNETİM, AKADEMİK VE Sorumlu Harcama Birimi veya Birimleri İDARİ BİRİMLER, 38.11.09.29 - RESİM VE HEYKEL MÜZESİ Resim ve Heykel Müzesi (ICAM) sanat eserlerinin restorasyonu ve konservasyonu yapılarak daha çok sanat eserinin sergilenmesi ve gelecek nesillere aktarılması hedeflenmektedir. Ekonomik Kod Ödenek 01 Personel Giderleri 0,00 02 SGK Devlet Primi Giderleri 0,00 03 Mal ve Hizmet Alım Giderleri 0,00 04 Faiz Giderleri 0,00 05 Cari Transferler 0,00 06 Sermaye Giderleri 1.000.000,00 07 Sermaye Transferleri 0,00 08 Borç verme 0,00 Toplam Bütçe Kaynak İhtiyacı 0,00 Döner Sermaye 0,00 Diğer Yurt İçi 0,00 Yurt Dışı 0,00 Toplam Bütçe Dışı Kaynak İhtiyacı 0,00 Toplam Kaynak İhtiyacı 1.000.000,00 Tablo 29 31 Bütçe Dışı Kaynak FAALİYET MALİYETLERİ TABLOSU 38 .11 - MİM AR SİN AN GÜ ZEL İdare Adı SANATLAR ÜNİVERSİTESİ 5 - Nusretiye Kasrı binasının Performans Hedefi restorasyonunun yapılması Nusretiye Kasrı binasının restorasyon Faaliyet Adı çalışmasının yapılması 38.11.00.01 - ÜST YÖNETİM, AKADEMİK VE İDARİ BİRİMLER, Sorumlu Harcama Birimi veya Birimleri 38.11.09.09 - YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI Nusretiye Kasrı binasının restorasyonunun tamamlanarak Üniversitemiz kültür ve sanat etkinliklerinin yapılacağı mekanların oluşturulması planlanmaktadır. Ekonomik Kod Ödenek 01 Personel Giderleri 0,00 02 SGK Devlet Primi Giderleri 0,00 03 Mal ve Hizmet Alım Giderleri 0,00 04 Faiz Giderleri 0,00 05 Cari Transferler 0,00 06 Sermaye Giderleri 1.750.000,00 07 Sermaye Transferleri 0,00 08 Borç verme 0,00 Toplam Bütçe Kaynak İhtiyacı 0,00 Döner Sermaye 0,00 Diğer Yurt İçi 0,00 Yurt Dışı 0,00 Toplam Bütçe Dışı Kaynak İhtiyacı 0,00 Toplam Kaynak İhtiyacı 1.750.000,00 Tablo 30 32 Bütçe Dışı Kaynak D. İdarenin Toplam Kaynak İhtiyacı İda re Adı 38.11 - MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KAYNAK İHTİYACI TABLOSU DİĞER İDARELERE GENEL YÖNETİM Ekonomik Kodlar (I.Düzey) FALİYET TOPLAMI TRANSFER EDİLECEK GENEL TOPLAM GİDERLERİ TOPLAMI KAYNAKLAR TOPLAMI 01 Personel Giderleri 0,00 102.628.000,00 0,00 102.628.000,00 02 SGK Devlet Primi Giderleri 0,00 16.913.000,00 0,00 16.913.000,00 03 Mal ve Hizmet Alım Giderleri 0,00 7.681.000,00 0,00 7.681.000,00 04 Faiz Giderleri 0,00 0,00 0,00 0,00 05 Cari Transferler 0,00 4.041.000,00 0,00 4.041.000,00 06 Sermaye Giderleri 10.250.000,00 9.252.000,00 0,00 19.502.000,00 07 Sermaye Transferleri 0,00 0,00 0,00 0,00 08 Borç verme 0,00 0,00 0,00 0,00 09 Yedek Ödenek 0,00 0,00 0,00 0,00 Bütçe Ödeneği Toplamı 10.250.000,00 140.515.000,00 0,00 150.765.000,00 Döner Sermaye 0,00 0,00 0,00 Diğer Yurt İçi Kaynaklar 0,00 0,00 0,00 Yurt Dışı Kaynaklar 0,00 0,00 0,00 Toplam Bütçe Dışı Kaynak İhtiyacı 0,00 0,00 0,00 Toplam Kaynak İhtiyacı 10.250.000,00 140.515.000,00 0,00 150.765.000,00 Tablo 31 33 BÜTÇE DIŞI BÜTÇE KAYNAK İHTİYACI KAYNAK İDARE PERFORMANS TABLOSU İda re Adı 38.11 - MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ 2018 Bütçe İçi Bütçe Dışı Toplam Açıklama (TL) PAY(%) (TL) PAY(%) (TL) PAY(%) Ülkemizdeki erken dönem konulu Türk filmleri ile belge filmlerinin 1 500.000,00 0,33 0,00 500.000,00 0,33 restorasyonunu sağlamak 1 Erken dönem konulu Türk filmleri ile belge filmlerinin restore edilmesi 500.000,00 0,33 0,00 500.000,00 0,33 2 Yüksekokul binasının inşa edilmesi 2.000.000,00 1,33 0,00 2.000.000,00 1,33 2 Yüksekokul binasının inşa edilmesi 2.000.000,00 1,33 0,00 2.000.000,00 1,33 Üniversite bünyesindeki değerli eserlerin halka açılması için gerekli 3 5.000.000,00 3,32 0,00 5.000.000,00 3,32 sergi alanlarının oluşturulması 3 Sergi alanları oluşturma faaliyeti 5.000.000,00 3,32 0,00 5.000.000,00 3,32 4 Resim ve Heykel Müzesinde sergilenecek eser sayısını artırmak 1.000.000,00 0,66 0,00 1.000.000,00 0,66 4 Müze eser sayısının arttırılması 1.000.000,00 0,66 0,00 1.000.000,00 0,66 5 Nusretiye Kasrı binasının restorasyonunun yapılması 1.750.000,00 1,16 0,00 1.750.000,00 1,16 5 Nusretiye Kasrı binasının restorasyon çalışmasının yapılması 1.750.000,00 1,16 0,00 1.750.000,00 1,16 Performans Hedefleri Maliyetleri Toplamı 10.250.000,00 6,80 0,00 10.250.000,00 6,80 Genel Yönetim Giderleri 140.515.000,00 93,20 0,00 140.515.000,00 93,20 Diğer İdarelare Transfer Edilecek Kaynaklar Toplamı 0,00 GENEL TOPLAM 150.765.000,00 100,00 0,00 0,00 150.765.000,00 100,00 Tablo 32 34 PERFORMANS HEDEFİ FAALİYET III.EKLER FAALİYETLERDEN SORUMLU HARCAMA BİRİMLERİNE İLİŞKİN TABLO PERFORMANS HEDEFİ FAALİYETLER SORUMLU BİRİMLER Ülkemizdeki erken dönem konulu Türk filmleri ile belge filmlerinin restorasyonunu sağlamak Erken dönem konulu Türk filmleri ile belge filmlerinin restore edilmesi ÜST YÖNETİM, AKADEMİK VE İDARİ BİRİMLER PROF. SAMİ ŞEKEROĞLU SİNEMA VE TV MERKEZİ Yüksekokul binasının inşa edilmesi Yüksekokul binasının inşa edilmesi ÜST YÖNETİM, AKADEMİK VE İDARİ BİRİMLER YAPI İŞLERİ ve TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI Üniversite bünyesindeki değerli eserlerin halka açılması için gerekli sergi alanlarının oluşturulması Sergi alanları oluşturma faaliyeti ÜST YÖNETİM, AKADEMİK VE İDARİ BİRİMLER RESİM ve HEYKEL MÜZESİ YAPI İŞLERİ ve TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI 35 Resim ve Heykel Müzesinde sergilenecek eser sayısını artırmak Müze eser sayısının arttırılması ÜST YÖNETİM, AKADEMİK VE İDARİ BİRİMLER RESİM ve HEYKEL MÜZESİ Nusretiye Kasrı binasının restorasyonunun yapılması Nusretiye Kasrı binasının restorasyon çalışmasının yapılması ÜST YÖNETİM, AKADEMİK VE İDARİ BİRİMLER YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI Tablo 33 36