Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Yazar "İdrisoğlu, Alev" için listeleme
-
1950-1970 yıllarında Türk sinemasında gerçeklik olgusu
Askerova, Semaye ([y.y.], 2003)[Abstract Not Available] -
2000’li yıllarda Türk televizyon dizilerinde çalışma ve yapım koşulları, bu koşulların üretime etkisi
Kıran, Başak (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2014)[Abstract Not Available] -
Başlangıcından günümüze Türkiye’de sinema eğitimi ve sorunları
Öge, Hande (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2017)[Abstract Not Available] -
Bir sinema adamı olarak profesör Sami Şekeroğlu
Engin, Kamil ([y.y.], 2007)[Abstract Not Available] -
Fotoğraflarla sinemada Atatürk
İdrisoğlu, Alev; Odman, Cem; Aksungur, Rahmi; Korkmaz, Asiye (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sinema TV Merkezi, 2008)Bu katalog, 4-21 Kasım 2008 tarihleri arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniveristesi Sinema-TV Merkezi’nde düzenlenen “Fotoğraflarla sinemada Atatürk” başlıklı sergi için Prof. Alev İdrisoğlu ve Prof. Cem Odman tarafından, ... -
Kurgu ve Sinemasal Anlatım Üzerindeki Etkileri
Kaşıkçı, Semih (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)Kurgu, sinemacının seyirciyle kurduğu iletişimin en önemli araçlarından birisidir. Sinemanın dili olarak da aktarabileceğimiz kurgu, yalnızca çekim sonrası süreci kapsayan teknik bir işlem değildir. Senaryo aşamasından ... -
Prof. Sami Şekeroğlu: Yeşilçam sinemasının bir mucize olduğunu keşfeden adam
İdrisoğlu, Alev (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Prof. Sami Şekeroğlu Sinema-TV Merkezi, 2017)“Bu kitap Adana Büyükşehir Belediyesi 24. Uluslararası Adana Film Festivali kapsamında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Prof. Sami Şekeroğlu Sinema-TV Merkezi tarafından hazırlanmıştır.” -
Türk sinemasında çekim sonrası üretime dayalı teknik altyapı sorunları ve bunun sinema sanatına etkileri
Liman, Ali Sait (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Başlangıcından günümüze Türk sinemasında çekim sonrası üretim ve teknik altyapı sorunları, üç ana başlık içinde incelenmiş ve bunun sinema sanatına etkileri sunulmuştur. Sinema, Türkiye'ye icadından çok kısa bir süre sonra ... -
Türk sinemasında seyirci-sinema etkileşimi ve seyirci profili
Çağlayan, Tahir Alper (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Türkiye'de seyirci-sinema etkileşimi 1896'da sinematografin gelişiyle başlamıştır. Osmanlı'nın son yıllarına rastlayan dönemde sinema seyircileri çoğunlukla azınlıklar ve Osmanlı üst sınıfına mensup kişilerdir. Cumhuriyet' ... -
Türk sinemasındaki çalışma koşullarının üretim yapısına etkisi ve dönemler üzerinden karşılaştırmalı analizi
Reka, Deniz (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2019)[Abstract Not Available] -
Türk sinemasının ekonomik yapısı ve bu yapının sinemamıza etkileri
Erkılıç, Hakan (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Sinema, bir sanat dalı olmasının yanında bir endüstridir de. Sinemanın endüstrileşebilmesi tarihsel süreç içerisinde görülebileceği üzerine banka ve sanayi gruplarının desteğine, devlet teşvikine, telif - patent ve diğer ... -
Türk sinemasının yerli dizilere etkisi ve seyirci ilişkisi
Güngör, Arif Can (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu tez üç bölümden oluşmaktadır; Birinci bölümde 1960-1975 döneminde Türk sinemasının "seyirci merkezli" üretim yapısı ve bu yapının filmlerde içeriğe olan etkisi ortaya konulmaktadır. kinci bölümde, 1975 yılından 1990'da ... -
Türkiye sinemasında güldürü ve televizyon çağında Kemal Sunal olgusu
Karakaya, Serdar ([y.y.], 1997)[Abstract Not Available] -
Türkiye'de film dağıtım alanındaki tekelleşme sorunu
Karakaya, Erol (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)Türk sinemasının kendine özgü dağıtım ve gösterim sistemini yitirdiği 1980'li yıllardan günümüze, yabancı dağıtım şirketlerinin egemenliği altına girmiştir. Amerikan film şirketlerinin hakimiyetiyle başlayan tekelleşme ... -
Ulusal sinema düşüncesinin politik,toplum- sal,bilimsel,edebi yönleri ve bu düşüncenin Türk sineması’ na etkileri (1965-1971)
Özdemir, İlker ([y.y.], 1999)[Abstract Not Available]