Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Ara
Toplam kayıt 245, listelenen: 1-10
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim Politikası
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2020)
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, bilimin ve teknolojinin ilerlemesine katkı sağlamayı, açık, tekrarlanabilir ve güvenilir araştırma çıktıları ile uygulamalarını benimseyerek; toplum ve tüm dış paydaşları yararına ...
Orta Asya'dan Doğu Avrupa'ya erken devir Türk sanatında geyik figürleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
Erken dönemlerde, yaşamlarını idame ettirebilmek için bazı topluluklar avcılık, toplayıcılık veya hayvancılık yaparak geçimlerini sağlamışlardır. Bu toplumlarda adeta insanın kaderi hayvanın kaderine bağlıdır. Bozkır ...
Evrişimli sinir ağları ile mermer ve granit çeşitlerinin transfer öğrenme yöntemiyle sınıflandırılması.
(2022)
Türkiye 120'den fazla farklı renk ve desende mermer rezervi ile dünya mermer potansiyelinin %40'na sahiptir. Ayrıca 20’ye yakın granit rezervleriyle de yüksek potansiyele sahip bir ülkedir. Mermer ve granit gibi taşların ...
İlhan Koman’ın form araştırma süreciyle 1970 sonrası dönüşen heykel dili
(Hacettepe Üniversitesi, 2022)
İlhan Koman’ın matematik yasalarıyla biçimlendirdiği formlardan oluşan 1970 sonrası heykel dili, Türkiye’deki heykel tarihi içinde benzeri olmayan bir örnek olarak karşımıza çıkmaktadır. Sanatçının 1960’larda başladığı ve ...
Nevhiz Tanyeli ve Alaettin Aksoy resminde ekspresif beden imgesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
Ekspresyonizm, sanatçıların kendini ifade etme arzusunun oluştuğu bir dönemdir. Bu açıdan akım değil, resim sanatının kanalıdır. Sanatçıların resimlerinde, karanlık dönemin karışıklığı; ifadenin öne çıktığı biçimlerle vücut ...
W. A. Mozart (KV 612) Konser Aryası'nın incelenmesi ve Viyana klasik döneminde kontrbasın solist enstrüman olarak önemi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
Tez incelemesi yedi bölüme ayrılmıştır. Birinci bölümde, bu çalışmanın söz konusu olan'' (KV 612 ) Konser Aryası'' eserinin oluşum hikayesinden bahsedilmektedir. İkinci bölümde, 18. yüzyılda aydınlanma ile beraber oluşan ...
Büyü ritüelleri ve tılsımların günümüz heykel sanatındaki izleri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
"Büyü kurgudur. Sanatçının ilgi çekiciliği, insanları kurguyla etkilemesine bağlanabilir. Zaten sanatın varoluşunda büyücüler çok etkendir." İlk çağdan beri sanatçının büyücü olduğuna dair inanışlar hep olmuştur. Mağara ...
Eco'nun "Açık Yapıt"ı bağlamında Berio'nun "Epifaniler" adlı eserinin vokal bölümlerinin çözümlemesi ile erkek vokalist ve orkestra için "Yok mu, Var" adlı beste
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
1950'lerin ikinci yarısından itibaren ortak çalışmalara imza atmış olan yazar Umberto Eco (1932-2016) ile besteci Luciano Berio (1925-2003), birbirlerini disiplinlerarası düzeyde etkileyip beslemiş olan entelektüeller ...
Hangi İstanbul? Ahmet Hamdi Tanpınar ve Orhan Kemal’in gözünden şehre bakmak
(2020)
Şehri Hayal Etmek: İstanbul Tahayyülleri başlıklı Meclis dosyasının dördüncü yazısı, Orhan Kemal ve Ahmet Hamdi Tanpınar'ın İstanbul temsillerini karşılaştırıyor.
Osmanlı İmparatorluğu'nda nesih hattının tipografik evrimi (1729–1928)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
Bu çalışma, Osmanlı İmparatorluğu'nda metin yazısı olarak kullanılmış Nesih hattının 1729–1928 tarihleri arasında tipografi uygulamalarındaki kullanımını araştırmış ve belirtilen tarihler arasında üretilmiş Nesih yazı ...