Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuran, Onur
dc.contributor.authorEkşi, Bezmi Hazal
dc.date.accessioned2025-09-05T10:35:24Z
dc.date.available2025-09-05T10:35:24Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024-08
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/10133
dc.description.abstractBu tezin yazılma amacı, subret karakterlerinin Commedia dell’arte döneminden opera buffa’ya klasik dönemden operetlere oldukça sık rastladığımız, opera şarkıcılığı ses sınıflandırmasında da kabul edilmiş olan alman fach sisteminin içinde de yer alan “soubrette’’ soprano sesini vokal ve fonksiyonel özellikleri açısından tanımlamak; bununla birlikte Mozart – Lorenzo Da Ponte iş birliğinde yazılmış olan “Cosi fan tutte” , “ Le Nozze di Figaro” ve “ Don Giovanni ” operalarındaki Despina, Susanna, Zerlina subret soprano rollerini metin, karakter ve ses özellikleri bakımından inceleyerek dönemin sosyoekonomik durumunu, sınıf farklılıklarının bu karakterler üzerindeki yansımasını ortaya koymak amaçlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMozarten_US
dc.subjectL. Da Ponteen_US
dc.subjectCosi Fan Tutteen_US
dc.subjectLe Nozze di Figaroen_US
dc.subjectDon Giovannien_US
dc.subjectCommedia dell’arteen_US
dc.subjectSes özelliklerien_US
dc.titleW.A.Mozart - L.Da Ponte üçlemesindeki subret rollerinin karakter özelliklerinin metin, müzik ve şan bağlamında karşılaştırmalı incelenmesien_US
dc.title.alternativeComparative analysis of the character traits of the subret roles in W.A.Mozart - L.Da Ponte trilogy in the context of text, music, and vocal performanceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentKonservatuvarlar, İstanbul Devlet Konservatuvarı, Sahne Sanatları Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster