Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇöloğlu, Mesut Erdem
dc.contributor.authorBartın, Melike Ay
dc.contributor.authorAşan, Banu S.
dc.contributor.authorNoyan, Özlem
dc.contributor.authorOkcebe, Eda Dündar
dc.date.accessioned2025-11-11T06:35:49Z
dc.date.available2025-11-11T06:35:49Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/10182
dc.description.abstractMSGSÜ İDK Müzik Bölümü ortaokul sınıflarında yürütülen solfej ve çalgı eğitimi, mesleki eğitimin iki temel alanını oluşturur. Özellikle başlangıç sınıflarında çalgı eğitiminin merkezinde postür, çalgının doğru tutulması, bilek ve parmakların pozisyonu, nefes kullanımı, arşenin tutulması gibi teknik konular yer alır. Bu sınıflarda solfej eğitimi ise, deşifre, entonasyon, ritmik çözümleme, anahtar okuma gibi temel becerileri kazandırmayı, müzik teorisinin temel kavramlarını öğretmeyi, duyuşu geliştirmeyi hedefler. Eğitimin ilk yıllarında çalgıyla ilgili teknik konulara odaklanan öğrenci solfej dersinde edindiği kazanımlarını çalgı derslerine bütünüyle aktaramamaktadır; bu durum çalgı derslerinin işleyişinde aksamalara ve verimlilik kaybına neden olmaktadır. Buna ek olarak çalgı metotlarının solfej bağlamındaki içeriği kimi noktalarda ilgili sınıfın solfej dersi müfredatıyla örtüşmemektedir. Bu sorunlar eğitimin özellikle ilk iki senesinde yoğunlaşır. Bu sorunlara solfej derslerinin çalgı eğitimi perspektifinden değerlendirilmesi yoluyla çözüm önerileri getirmek mümkündür. Bu bağlamda bu projenin temel amaçları (1) 5. ve 6. sınıfların solfej müfredatını, çalgı metotlarından seçilecek parçalarla zenginleştirerek iki alan arasında etkileşimi güçlendirmek ve (2) çalgı derslerinin gözleminden elde edilecek bulgularla iki alan arasında daha etkili ilişkiler kuracak yeni solfej yöntemleri geliştirmektir. Öğrencinin kendi çalgısında çalacağı parçaları önceden solfej derslerinde çalışması ve çalgılara özgü teknikleri destekleyen solfej yöntemlerinin kullanılmasının, öğrenciyi iki alan arasında bilgi ve beceri aktarımı konusunda teşvik edeceği ve her iki derste de verimliliğin artacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMSGSÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğüen_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectSolfej eğitimien_US
dc.titleÇalgı Müfredatı ve Eğitim Yöntemlerinin Başlangıç Düzeyi Solfej Eğitiminde Kullanılmasıen_US
dc.typereporten_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.issueProje Numarası ve Türü BAP 2023-22 / Aen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster