Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
MSGSÜ Akademi Dergisi: Sayı 1-2 (Bahar-Güz 2025)
| dc.date.accessioned | 2025-12-08T09:56:31Z | |
| dc.date.available | 2025-12-08T09:56:31Z | |
| dc.date.issued | 2025 | en_US |
| dc.identifier.issn | 3108-5725 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/10206 | |
| dc.description.abstract | 1. SOSYAL, BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER Editoryal Sunuş Editorial Introduction Yıldız Derya Birincioğlu Crying with Yeşilçam: Nostalgia, Gender, and the Digital Afterlife of Dönüş Yeşilçam’la Ağlamak: Nostalji, Toplumsal Cinsiyet ve Dönüş’ün Dijital Ardömr Özlem Akkaya, 1-21 Transcending the Adaptation Paradigm: The Visual Memory of Literary Objects in Turkish Cinema Uyarlama Paradigmasını Aşmak: Türk Sinemasında Edebî Nesnelerin Görsel Belleği Serap SArıbaş, 22-41 Beyazperdede Karanlık Alanlar: Türk Sinemasında Dijital Çağın Temsilsizliği Üzerine Kuramsal Bir Çözümleme Dark Areas on the Silver Screen: A Theoretical Analysis of the Non-Representation of the Digital Agein Turkish Cinema Cansu Arısoy Gedik, 42-64 Reha Erdem’in “Kosmos” Filmi Üzerine Göstergebilimsel Bir Çözümleme A Semiotic Film Analysis of Reha Erdem’s Kosmos Ayten Başer Yetimoğlu, 65-84 Spiral Yörüngede Ertelenen İntikam: Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri Filminde Modernist Anlatı ve Sosyolojik Dönüşüm Deferred Revenge in a Spiral Orbit: Modernist Narrative and Sociological Transformation in One of the Days Hemme Died Can Diker, 85-104 Suna (2022) Filminde Bourdieu’nün Eril Tahakküm Kavramı ve Feminist Direniş Biçimleri Bourdieu’s Concept of Masculine Domination and Forms of Feminist Resistance in Suna (2022) Ayşegül Saf, Zehra Cerrahoğlu 105-130 2010 Sonrası Popüler Komedi Filmlerinde Kadın Mekân Etkileşimi: “Eltilerin Savaşı” (2020) Filmi Üzerine Bir İnceleme Female–Space Interaction in Post-2010 Popular Comedy Films: An Analysis of the Film “Eltilerin Savaşı” Dilan Engin, Nergiz Karadaş Toktaş, 131-153 2000 Sonrası Türk Sinemasında Fantastik Türün İncelenmesi Analysis of the Fantasy Genre in Turkish Cinema After the Year of 2000 Enes Gül, Burhan Kılıç, 154-180 Popüler Muhafazakarlık: Post-Laik Dönemde Zikir Ritüellerinin Sinematik Temsili Popular Conservatism: Cinematic Representations of Dhikr Rituals in the Post-Secular Era Bahadır Kapır, İrem Sude İnhan, 181-211 Eyyvah Eyvah Üçlemesinde Yerellik ve Popüler Kültür Söylemi: Kültürel Kodların Harmanlanması Locality and Popular Culture Discourse in the Eyyvah Eyvah Trilogy: Blending Cultural Codes Meltem İşler Sevindi, 212-230 1950-1975 Yılları Arasında Tarihi Yarımadanın Türk Filmlerinde Modernleşme ve Mahalle Kültürü Bağlamında Temsil Biçimleri Representations of Modernization and Neighborhood Culture in Turkish Films Set in the Historic Peninsula Between 1950 and 1975 Barış Saydam, 231-250 İki Sanat, Bir Auteur: Tayfun Pirselimoğlu ve Kerr Filmi Two Arts, One Auteur: Tayfun Pirselimoğlu and Kerr Movie Ulaş Işıklar, 251-265 Sömürgecinin İnsancıl Bakışı UNRWA Film Arşivinde Filistin (1950-1970) The Humanitarian Perspective of the Colonialist in the UNRWA Film Archive Palestine Zeynep Turan, 266-292 2. GÜZEL SANATLAR Sanat ve Tasarımda Doku Kavramının Anlamsal Derinliği: Yüzeyden, Anlama The Semantic Depth of Texture in Art and Design: From Surface to Meaning Sevde Mete, Seçil Kartopu, 293-317 3. MİMARLIK, PLANLAMA Bir Ayrımcılık Aracı Olarak Kamusal Mekânın Kullanılması Use of Public Space as a Discrimination Tool Ümran Sofuoğlu Demirbaş, 318-335 | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
| dc.relation.ispartof | MSGSÜ Akademi Dergisi / MSFAU Academy Journal | en_US |
| dc.rights | © Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
| dc.subject | Güzel Sanatlar | en_US |
| dc.subject | Sanat | en_US |
| dc.subject | Sinema | en_US |
| dc.subject | Türk sineması | en_US |
| dc.subject | Müzik | en_US |
| dc.subject | Mimarlık | en_US |
| dc.title | MSGSÜ Akademi Dergisi: Sayı 1-2 (Bahar-Güz 2025) | en_US |
| dc.title.alternative | MSFAU Academy Journal: Issue 1-2 (Spring-Fall 2025) | |
| dc.type | journal | en_US |
| dc.department | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
| dc.identifier.volume | Bahar-Güz | en_US |
| dc.identifier.issue | 1-2 | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası - Editör Denetimli Dergi | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
MSGSÜ Akademi Dergisi [1]
MSFAU Academy Journal















