Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzaltındiş, Turgut
dc.contributor.authorKöse, Ali Mertcan
dc.contributor.authorÖzdamar, Elif Özge
dc.date.accessioned2022-06-08T18:31:35Z
dc.date.available2022-06-08T18:31:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1300-7688
dc.identifier.issn1308-6529
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19113/sdufenbed.820031
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRRek5qSXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/129
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı tüm grupların aynı anda eşit olmasına ve alternatifhipotez olarak en az birinin farklı olmasına ilişkin hipotez testinde ANOVA veyaKruskal Wallis yöntemine alternatif bir yaklaşım olarak Standart ANOM veyaParametrik Olmayan ANOM testinin kullanılabilir olduğunu göstermektir. VerilerYÖK resmi istatistik sayfasından alınmış olup, 6 fakülte arasında öğrenci, öğretimüyesi sayısı ve öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısı açısından fark olupolmadığı hipotezleri R yazılımı "ANOM" paketi kullanılarak test edilmiştir.Verilerin normal dağılıma uygun olmamasından dolayı, Parametrik OlmayanANOM testi kullanılmıştır. Parametrik Olmayan ANOM’a göre Eğitim BilimleriFakültesi (p=0,023) ve Fen Edebiyat Fakültesindeki (p=0,033) öğrenci sayısı genelortalamaya göre yüksek; Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi (p<0,001) isegenel ortalamaya göre düşük bulunmuştur. Tıp Fakültesi (p<0,001) ve FenEdebiyat Fakültesindeki (p=0,004) öğretim üyesi sayısı genel ortalamaya göreyüksek; İktisadi-İdari Bilimler Fakültesi (p<0,001) ve Sağlık Bilimleri Fakültesi(p<0,001) ise genel ortalamaya göre düşük bulunmuştur. Eğitim BilimleriFakültesi (p=0,001) ve İktisadi-İdari Bilimler Fakültesindeki (p<0,001) öğretimüyesi başına düşen öğrenci sayısı genel ortalamaya göre yüksek; Tıp Fakültesi(p<0,001) ise genel ortalamaya göre düşük bulunmuştur. Parametrik OlmayanANOM sonuçları ile Kruskal Wallis sonuçları birbirinden farklı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is ANOM or Non Parametric ANOM test can be used approach as an alternative to ANOVA or Kruskal Wallis method in that all groups are equal and at least one alternative hypothesis is different. Data taken from the official statistics page of YÖK and 6 faculties were selected and hypothesis that there is difference in terms of number of students, number of academician and number of student for each academician between the faculties is tested using R software "ANOM" package. Because Data is non normal, Non Parametric ANOM test is used. According to Non Parametric ANOM, number of students in Faculty of Education (p=0.023) and Faculty of Arts and Science (p=0.033) were higher than sample mean; Faculty of Medicine and Faculty of Healthy Science (p<0.001) were lower than sample mean. Number of academician in Faculty of Medicine (p<0.001) and Faculty of Arts and Science (p=0.004) were higher than sample mean; Faculty of Economics and Administrative Science (p<0.001) and Faculty of Healthy Science (p<0.001) were lower than sample mean. Number of student for each academician in Faculty of Education (p=0.001) and Faculty of Economics and Administrative Science (p<0.001) were higher than sample mean; Faculty of Healthy Science (p<0.001) was lower than sample mean. Kruskal Wallis and Non Parametric ANOM results are different, which was found.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSüleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleGrup Karşılaştırmalarında Alternatif Bir Yaklaşım Olarak ANOM Testien_US
dc.title.alternativeANOM Test as an Alternative Approach to Group Comparisonsen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.doi10.19113/sdufenbed.820031
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTkRRek5qSXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster