Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Bilgisayar ortamında mimari mekanın sunumunda sinematografik anlatım dilinden faydalanılması
dc.contributor.advisor | Ofluoğlu, Salih | |
dc.contributor.advisor | Adiloğlu, Fatoş | |
dc.contributor.author | Okumuş, Oya | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:21:47Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:21:47Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/1594 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, mimari mekanın odağında insan olduğu düşünülerek "yaşayan mekan" kavramından yola çıkılmış; mekanın yaratılması, senaryosu, kurgu ve algısı irdelenmiştir. Mekan kavramına ek olarak; mimari mekanların sunum teknikleri araştırılmıştır. Buradan hareketle, sinematografik anlatım ve mekan arasındaki ilişki, zaman ve hareket, görsel iletişim, mekan deneyimi ve mekanda duygu temelinde incelenmiştir.Henüz yapımına başlanmamış ama projelendirilmiş mekanın nasıl sunulması gerektiği üzerine, inşaat sektöründe bilgisayar ortamında yaratılan üç boyutlu bir mekanın sinematografik öğelerle hazırlanmış sunumu ile sinematografik öğelerin kullanılmadığı bir sunumu hazırlanarak uygulamalı bir alan çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu aşamada, mekanı yaşanır kılan sinemanın teknikleri ve anlatım dilinden yararlanılmıştır. Projelendirilmiş mekanların algı, duygu ve iletişim gibi faktörleri ortaya konularak bilgisayar teknolojisinin yardımıyla potansiyel müşteriler/kullanıcıların sunumlara bakışı incelenmiştir. Sonuç olarak, bu çalışma ile mekanın sunumunda hareket halinde olan insanın algısının; diğer canlılardan farklı olarak mekanı deneyimleyebilmesinin önemi ortaya çıkmakta ve bilgisayar teknolojileri ile de mekanların henüz inşa edilmeden de yaşayan mekan olarak algılanabileceğini göstermektedir. | en_US |
dc.format.medium | XI, 142 y. : rnk. res., tbl., grafik, çzm., pln. ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mekan | en_US |
dc.subject | yaşayan mekan | en_US |
dc.subject | mimari sunum | en_US |
dc.subject | sinematografi | en_US |
dc.subject | senaryo | en_US |
dc.subject | kurgu | en_US |
dc.subject | mekan deneyimi | en_US |
dc.subject | duygu | en_US |
dc.subject | algı | en_US |
dc.title | Bilgisayar ortamında mimari mekanın sunumunda sinematografik anlatım dilinden faydalanılması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Anabilim Dalı Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Okumuş, Oya | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0053401 | en_US |
dc.identifier.yrd | 9F2E12A5-7F49-456F-921F-9FB66755561F | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Yüksek Lisans Tezleri [3983]
Master's Theses