Mimar Sinan Fine Arts University Institutional Repository

DSpace@MSGSÜ digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by Mimar Sinan Fine Arts University in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.

Search MSGSÜ
Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorOfluoğlu, Salih
dc.contributor.advisorAdiloğlu, Fatoş
dc.contributor.authorOkumuş, Oya
dc.date.accessioned2022-06-20T20:21:47Z
dc.date.available2022-06-20T20:21:47Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/1594
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, mimari mekanın odağında insan olduğu düşünülerek "yaşayan mekan" kavramından yola çıkılmış; mekanın yaratılması, senaryosu, kurgu ve algısı irdelenmiştir. Mekan kavramına ek olarak; mimari mekanların sunum teknikleri araştırılmıştır. Buradan hareketle, sinematografik anlatım ve mekan arasındaki ilişki, zaman ve hareket, görsel iletişim, mekan deneyimi ve mekanda duygu temelinde incelenmiştir.Henüz yapımına başlanmamış ama projelendirilmiş mekanın nasıl sunulması gerektiği üzerine, inşaat sektöründe bilgisayar ortamında yaratılan üç boyutlu bir mekanın sinematografik öğelerle hazırlanmış sunumu ile sinematografik öğelerin kullanılmadığı bir sunumu hazırlanarak uygulamalı bir alan çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu aşamada, mekanı yaşanır kılan sinemanın teknikleri ve anlatım dilinden yararlanılmıştır. Projelendirilmiş mekanların algı, duygu ve iletişim gibi faktörleri ortaya konularak bilgisayar teknolojisinin yardımıyla potansiyel müşteriler/kullanıcıların sunumlara bakışı incelenmiştir. Sonuç olarak, bu çalışma ile mekanın sunumunda hareket halinde olan insanın algısının; diğer canlılardan farklı olarak mekanı deneyimleyebilmesinin önemi ortaya çıkmakta ve bilgisayar teknolojileri ile de mekanların henüz inşa edilmeden de yaşayan mekan olarak algılanabileceğini göstermektedir.en_US
dc.format.mediumXI, 142 y. : rnk. res., tbl., grafik, çzm., pln. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMekanen_US
dc.subjectyaşayan mekanen_US
dc.subjectmimari sunumen_US
dc.subjectsinematografien_US
dc.subjectsenaryoen_US
dc.subjectkurguen_US
dc.subjectmekan deneyimien_US
dc.subjectduyguen_US
dc.subjectalgıen_US
dc.titleBilgisayar ortamında mimari mekanın sunumunda sinematografik anlatım dilinden faydalanılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Anabilim Dalı Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Programıen_US
dc.institutionauthorOkumuş, Oyaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0053401en_US
dc.identifier.yrd9F2E12A5-7F49-456F-921F-9FB66755561Fen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record