Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
İlköğretim 6. 7. 8. sınıfları fen ve teknoloji dersinde bilgisayar animasyonunun akademik başarıya etkisi
dc.contributor.advisor | Başlık, Seher | |
dc.contributor.author | Avşaroğlu, Zehra Cinkaya | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:21:48Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:21:48Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/1596 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Günümüzde eğitimden beklentilerin değişmesiyle ve teknolojinin eğitimde kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, bilgisayar animasyonları, öğrenme kalitesini arttırmak amacıyla eğitim sürecinde kullanılmaktadır. Öğretim-öğrenim kavramlarının içeriği incelendiğinde korkunun hâkim olduğu, kurallarla dolu, söylenenin ezberlenip tekrarlandığı bir eğitim sürecinden; öğrenciden gelen sorular, araştırmalar, merak, problemin gerçekten anlaşılıp çözülmesi ve bireyin mutluluğu üzerine kurulu yeni bir anlayışa geçiş söz konusudur. Bu aşamada teknoloji ve bilgisayar desteğinden de yararlanılmaktadır. Bilgisayar animasyonları, özellikle görselliğin ve canlandırmanın önemli bir yer tuttuğu Fen ve Teknoloji Dersi gibi derslerde, öğrencinin konuyu anlayıp, zihninde önceki bilgi şemalarıyla ilişkilendirip yeni bir anlamlı şema haline getirmesinde öğrenciye yardım etmektedir. Bu çalışmada, bilgisayar animasyonlarının eğitim sırasında, öğrencinin konuyu öğrenmesine yardımcı olarak kullanılınca, öğrenme düzeyi ve bilgisayar animasyonları arasındaki ilişki, başarı testi uygulanarak bulunmuştur. Anahtar Kelimeler : Bilgisayar animasyonu, bilgisayarlı öğrenim, fen ve teknoloji dersi, eğitim teknolojisi | en_US |
dc.format.medium | V, 98 y. : rnk. res., şkl., şema ; 30 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayar animasyonu | en_US |
dc.subject | bilgisayarlı öğrenim | en_US |
dc.subject | fen ve teknoloji dersi | en_US |
dc.subject | eğitim teknolojisi | en_US |
dc.title | İlköğretim 6. 7. 8. sınıfları fen ve teknoloji dersinde bilgisayar animasyonunun akademik başarıya etkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Anabilim Dalı Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Avşaroğlu, Zehra Cinkaya | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0055858 | en_US |
dc.identifier.yrd | 047B5873-CC1B-4E6C-BEC0-9C81B3C307A8 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Yüksek Lisans Tezleri [3983]
Master's Theses