Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşlık, Seher
dc.contributor.authorAvşaroğlu, Zehra Cinkaya
dc.date.accessioned2022-06-20T20:21:48Z
dc.date.available2022-06-20T20:21:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/1596
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractGünümüzde eğitimden beklentilerin değişmesiyle ve teknolojinin eğitimde kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, bilgisayar animasyonları, öğrenme kalitesini arttırmak amacıyla eğitim sürecinde kullanılmaktadır. Öğretim-öğrenim kavramlarının içeriği incelendiğinde korkunun hâkim olduğu, kurallarla dolu, söylenenin ezberlenip tekrarlandığı bir eğitim sürecinden; öğrenciden gelen sorular, araştırmalar, merak, problemin gerçekten anlaşılıp çözülmesi ve bireyin mutluluğu üzerine kurulu yeni bir anlayışa geçiş söz konusudur. Bu aşamada teknoloji ve bilgisayar desteğinden de yararlanılmaktadır. Bilgisayar animasyonları, özellikle görselliğin ve canlandırmanın önemli bir yer tuttuğu Fen ve Teknoloji Dersi gibi derslerde, öğrencinin konuyu anlayıp, zihninde önceki bilgi şemalarıyla ilişkilendirip yeni bir anlamlı şema haline getirmesinde öğrenciye yardım etmektedir. Bu çalışmada, bilgisayar animasyonlarının eğitim sırasında, öğrencinin konuyu öğrenmesine yardımcı olarak kullanılınca, öğrenme düzeyi ve bilgisayar animasyonları arasındaki ilişki, başarı testi uygulanarak bulunmuştur. Anahtar Kelimeler : Bilgisayar animasyonu, bilgisayarlı öğrenim, fen ve teknoloji dersi, eğitim teknolojisien_US
dc.format.mediumV, 98 y. : rnk. res., şkl., şema ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar animasyonuen_US
dc.subjectbilgisayarlı öğrenimen_US
dc.subjectfen ve teknoloji dersien_US
dc.subjecteğitim teknolojisien_US
dc.titleİlköğretim 6. 7. 8. sınıfları fen ve teknoloji dersinde bilgisayar animasyonunun akademik başarıya etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Anabilim Dalı Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Programıen_US
dc.institutionauthorAvşaroğlu, Zehra Cinkayaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0055858en_US
dc.identifier.yrd047B5873-CC1B-4E6C-BEC0-9C81B3C307A8en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster