Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçükerman, Önder
dc.contributor.advisorMortan, Kenan
dc.contributor.authorOrlandı, Ayşe E. Coşkun
dc.date.accessioned2022-06-20T20:21:57Z
dc.date.available2022-06-20T20:21:57Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/1624
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractTez çalışmasının amacı, `Made in Italy' örneği üzerinden Türkiye mücevher endüstrisinin rekabet gücü için tasarım odaklı bir model oluşturmaktır. Tez, iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, 21.yy.da mücevher endüstrisinin rekabet gücü için bir katma-değer dinamiği olarak ürün tasarımının konumunu belirlemeyi amaçlamıştır. Bölüm, üç alt bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde takı ve mücevherin anlamsal çözümlemesi yapılmış, Batı ve Doğu kültürlerindeki anlamı, tarihi süreçte işlevsel gelişimi ve 21.yy. tüketim dinamikleri içindeki konumu araştırılmıştır. Sosyo-ekonomik açılım olarak lüks kavramı açıklanmış, lüks ürünlerinin yapısal çözümlemesi yapılmış ve lüks pazarı dinamikleri açıklanmıştır. Değerli madenlerin mücevher üretimindeki etkinliğinin belirlenmesi için kuyumculuk ve üretim teknikleri açıklanmıştır. Üçüncü alt bölümde, rekabet kavramının tanımlanmış, tasarımın küresel rekabet avantajı olarak işlevi sorgulanmıştır. Tezin ikinci bölümünde, katma-değer üretiminde bir başarı örneği olan `Made in Italy'nin yapısal çözümlemesi yapılmıştır. `Made in Italy'nin kaynakları olan, üretim sisteminin tasarım sistemiyle ve katma-değer yaratmadaki rolüyle ilgili araştırmalar yapılmıştır. Yapısal çözümleye bağlı olarak, `Made in Italy'nin bir uzantısı olan, küresel rekabette yüksek rekabet avantajına sahip İtalyan mücevher endüstrisinin bir analizi yapılmıştır. `Made in Italy' modeliyle bir karşılaştırma yapmak ve metot oluşturabilmek üzere Türkiye mücevher endüstrisinin bir analizi yapılmıştır. Analiz, örnek işletmelerle yapılan bir saha çalışmasıyla desteklenmiştir. Bu analizler sonucunda, yüksek katma-değer üretimine örnek yapı `Made in Italy'nin üretim ortamını oluşturan etkenler saptanmış, bu etkenler içinde tasarımın konumu belirlenmiştir. Sonuç olarak, karşılaştırmalı yapısal analizler üzerinden belirlenen, Türkiye mücevher endüstrisinin küresel tasarım ortamındaki rekabet gücü için önerilen, tasarım odaklı stratejik model önerisinin aşamaları saptanmıştır.en_US
dc.format.mediumXI, 250 y. : rnk. fot., tbl., şkl., şema ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title21. yy.da Türkiye mücevher endüstrisinde katma-değer dinamiği olarak endüstri tasarımı ve küresel rekabet: “Made in Italy” örneği üzerinden bir model önerisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Ürünleri Tasarımı Anabilim Dalı Endüstri Ürünleri Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorOrlandı, Ayşe E. Coşkunen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0050862en_US
dc.identifier.yrd2550575F-02E6-42C2-8339-D0F679AABE9Ben_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster