Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnsal, H. Tengüz
dc.contributor.authorEroğlu, Ilgım
dc.date.accessioned2022-06-20T20:22:02Z
dc.date.available2022-06-20T20:22:02Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/1637
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011.en_US
dc.description.abstractÇalışma, literatürdeki güncel teorik çalışmalar ile firmalar üzerinde yapılan çalışmalar üzerinden tasarımın kurumlarda uygulanan stratejik çalışmalarla olan ilişkisini irdelemeyi amaçlamaktadır.Çalışmanın ilk bölümünde çalışmanın amaç ve içeriği ile birlikte strateji kelimesinin tanımlaması yapılmıştır. Takip eden bölümde stratejik yönetim kavramı tanımlanarak güncel olarak irdelenen Porter, Mintzberg ve D'aveni'ye ait stratejik yönetim yaklaşımları incelenmiştir.Üçüncü bölümde ise tasarım kavramını teorik düzeyde strateji ile birleştiren kavram ve çalışma alanları incelenmiştir. Bu bölümde tasarım yönetimi, tasarım düşüncesi, tasarım stratejisi ve stratejik tasarım kavramları tanımlanmış, birbirleri ile olan ilişkileri ve birbirlerinden ayrıldıkları noktalar irdelenmiştir. Bölüm sonunda ise tasarım ve stratejinin anlatılan kavramsal çalışmalar üzerinden nasıl ilişkilendirildiği açıklanmıştır.Dördüncü bölümde tasarım çalışma alanı ile ilişkileri olan ve strateji yönünden incelenmiş bazı çalışma alanları, bir sonraki bölüme temel oluşturma amacı ile tanımlanıp incelenmiştir. Bir sonraki bölümde ise kurumlarda tasarım çalışmalarını etkileyen kurumsal stratejiler, inovasyon stratejileri, rekabet stratejileri ve bilgi kazanım yöntemlerini etkileyen stratejik ortaklıklar incelenmiştir.Altıncı bölümde tasarım ve strateji ilişkisinin uygulamadaki örneklemelerine yer verilmiştir. Örnekleme için tüketici elektroniği sektöründe faaliyet gösteren Philips, Apple, Samsung ve Dell firmaları seçilmiştir. Örnekleme yapılırken firmaların yapı ve stratejik araçlar olarak birbirlerine göre farklılık göstermelerine öncelik verilmiştir.Sonuç bölümünde de teorik çalışmalar üzerinde yapılan incelemeler, firmalar üzerinde yapılan araştırmalarla birlikte yorumlanarak tasarımın kurumlarda uygulanan stratejiler için önemine değinilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTasarım ve strateji ilişkisinin tüketici elektronik endüstrisi üzerinden incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Ürünleri Tasarımı Anabilim Dalı Endüstri Ürünleri Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorEroğlu, Ilgımen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yrdF72ECE5B-183E-483A-981E-B57BE6C262B8en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster