Abstract
Tasarım eğitimi, öğrencileri, eğitim süreleri boyunca, karşılaştıkları tasarım problemlerine işlevsel ve yaratıcı çözümler üretmeye yönlendirmektedir. Dolayısıyla tasarım eğitimi, öğrenciye mesleki beceriyi ve bilgiyi, özgün ve yenilikçi tasarım ürünleri ortaya koyabilme yetisini kazandırmaya yönelik kapsamlı bir programı içerir. Tasarım eylemi temel prensipler doğrultusunda şekillenir. Bir planlama ve problem çözme süreci olarak da değerlendirilen tasarım eylemi, temel tasarım ilkeleri doğrultusunda şekillenir. Tasarım eğitiminin hedeflerinden biri de, öğrencilere tasarım ilkelerinin kavratılmasıdır. Tasarım eylemini gerçekleştirebilmek, işlevsel ve estetik gereksinimlere cevap veren, özgün ve yenilikçi tasarım ürünleri ortaya koyabilmek, yaratıcı düşünmeyi gerekli kılmaktadır. Tez kapsamında, yaratıcılık olgusu tanrısal nitelikte bir yaratma edimi olarak değil, herkesin az ya da çok sahip olduğu, öğretilebilir ve geliştirilebilir nitelikte bir düşünme sistemi olarak ele alınmaktadır. Tasarım eğitiminde yaratıcılığı geliştirmeye yönelik olarak önerilen deneysel çalışma Tasarım Döngüsü olarak adlandırılmakta ve yapılan uygulama çalışmaları ile ortaya konulmaktadır.