Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAysel, Nezih R.
dc.contributor.authorHızlı, Neslinur
dc.date.accessioned2022-06-20T20:25:52Z
dc.date.available2022-06-20T20:25:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/1864
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013.en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, mimarlık eğitiminin, Osmanlı Dönemi'ndeki Batılılaşma hareketlerinden itibaren ele alınıp, Cumhuriyet Dönemi modernleşme projesi kapsamında Güzel Sanatlar Akademisi'nde gerçekleşen mimarlık eğitimi reformu neticesinde günümüze kadar ulaşan mimari eğitim anlayışının değerlendirilmesidir. Tez çalışmasında, ilk iki bölümde, Türkiye'deki mimarlık ortamı, Osmanlı dönemi ve Cumhuriyet dönemi olarak ayrı ayrı ele alınmış, her iki dönemde, devletin içerisinde bulunduğu çağa ayak uydurmak amacıyla Batı'ya yönelmesi ve gerek eğitim gerekse mimarlık alanında Batılı uzmanlardan yararlanılması konusu üzerine gidilmiştir. Osmanlı İmparatorluğu döneminde var olan Hassa Mimarlar Ocağı'ndaki çalışmalardan Cumhuriyet döneminde kurulan mimari meslek örgütlerine, kurumlarına kadar olan süreç ele alınmış, Türkiye'nin tarihsel ve toplumsal gelişim sürecinde geçirmiş olduğu değişikliklerin ve yeniliklerin, mimarlık eğitimine etkisi incelenmiştir. Tezin Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Eğitimi Reformu ve Ernst Arnold Egli şeklinde adlandırılan dördüncü bölümünde, ilk iki bölümün sunmuş olduğu bilgiler ışığında, Türkiye'ye Cumhuriyet döneminde davet edilen ve en uzun süre kalan yabancı uzman mimar Ernst A.Egli'nin mesleki kimliğinin kısaca araştırılmasının ardından, Türkiye'de bulunduğu süre zarfında uyguladığı projeler ve Akademi'de eğitimci olarak gerçekleştirdiği eğitim reformları üzerinde durulmuştur. Daha çok Egli'nin eğitimci kimliğinin incelendiği tez çalışmasında, reformla birlikte Güzel Sanatlar Akademisi'nde yenilenen mimarlık eğitim programı, eklenen ve çıkarılan dersler, Akademi eğitmen kadrosu, mimari proje ve yarışmalar, konferans ve seminerler belgeler ve fotoğraflarla desteklenmiştir. Sonuç olarak, mimarlık eğitim reformunun Türkiye'deki mimarlık ortamına sağladığı yenilikler değerlendirilmiş, tablo ve görsellerle Egli'nin uyguladığı reform öncesi ve reform sonrası mimarlık ve eğitim ortamı karşılaştırılmıştır.en_US
dc.format.mediumxi, 205 sayfa : resim, şekil, çizim, plan, katlı tablo ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleCumhuriyet dönemi modernleşmesi : Türkiye’de mimarlık eğitimi reformu bağlamında Ernst Arnold Eglien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı Bina Bilgisi Programıen_US
dc.institutionauthorHızlı, Neslinuren_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0059595en_US
dc.identifier.yrd3D2E1BE6-E4C8-4E3E-BB54-9CFD46BFCB86en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster