Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErkmen, Elvan
dc.contributor.authorTulum, Hande
dc.date.accessioned2022-06-20T20:26:21Z
dc.date.available2022-06-20T20:26:21Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/1996
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, ulus ve modernizmi aynı anda inşa etmek durumunda kalmış Türkiye Cumhuriyeti’ninİn etkili isimlerinden, Seyfi Arkan’ın konut tasarımları üzerine yapılan bir incelemedir. Çalışma metodu, konu hakkındaki literatürün taranması yoluyla başlıkların analizinin yapılmasına dayanır. İlk bölüm, genel tanımları içerir. Özellikle, modern ve ev kavramları, bu başlıkta çok önemlidir. Amaç, ev, konut, yuva ve modern kavramıyla birlikte evin dönüşümünün irdelenmesidir. İkinci bölümde, Tanzimat Dönemi sonrasında, (19. ve 20. Yüzyılda) barınma kültürüyle yakından bağlantılı olan Türkiye’deki modernleşme projesi geniş bir şekilde anlatılır çünkü ulusu, bireyin ebeveyni olarak gören modernizm, bireyi , aileyi ve evi konuşur. Kemalizm ideolojisi de temsil aracı olarak kadın ve mimarlığı seçtiği için mesken ve insan gündeme gelir. Ayrıca, barınmaya ilişkin sayısız değişim ele alınır. Üçüncü bölüm ise, Cumhuriyet (modern) döneminin modernist mimarı Seyfi Arkan’ın konut üzerine tasarımlarına ilişkindir. Bu tasarımlar, tüm modernleşme sürecini (bütün sorunlar, dönüşümler) ve batılılaşma-doğululaşma tartışmasını göstermesi açısından oldukça önemlidir. Arkan’ın evleri, bir konut, bir ev belki bir yuva arasındaki farklılıkları kanıtlar niteliktedir. Ayrıca, bu tasarımlar, herhangi birini, ailenin sahnesi olan ‘artık ev olmayan konut’un şimdi başka anlamlarda sahne olduğuna, inandırabilir. Konut, (Colomina’nın bahsettiği anlamda)bir reklam kampanyasının ürünü olduğu için bir sahnedir. Şimdi boş olduğu, adeta içinde kimse yaşamadığı için sahnedir. Buna karşın, inhabitant istediğinde, konut, ev de olabilir. İnhabitant, evi, ruh, kimlik, devamlılık, adayış, bağlantı ya da aidiyetle yuvaya dönüştürebilir. Aslında, neredeyse kesin olarak söylenilebilecek tek şey, hem pozitif hem negatif senaryonun olası olduğudur. Sonuç olarak, bu araştırma, inhabitantın (oturan kimse) ev-konut üzerindeki rolünün, modern evsizlik düsturunu destekleyen entelektüellerin kabul ettiğinden daha etkili olduğunu vurgulamaktadır.en_US
dc.format.mediumXVIII, 267 y. : res., çzm., pln. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSeyfi Arkan mimarlığında modernliğin örtülü/örtük imgesi olarak “ev”: “yitik yuva” dan “konut” a geçiş(genlik)leren_US
dc.typemasterThesisen_US
dcterms.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Tarihi Anabilim Dalı Mimarlık Tarihi Programıen_US
dc.institutionauthorTulum, Handeen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0057464en_US
dc.identifier.yrdF7637B49-84F9-4458-B521-FFA0DB3AA0C9en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster