Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlpay, Bilge Ulusay
dc.contributor.authorGündüz, Şeref
dc.date.accessioned2022-06-20T20:26:55Z
dc.date.available2022-06-20T20:26:55Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2119
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractDünya nüfusundaki hızlı artış ve kentleşme eğilimi özelikle son iki yüzyılda büyük kentsel alanların oluşumunu tetiklemiştir. Bunun yanı sıra ulaşım ağlarının gelişmesi ve ulaşım teknolojisinin ilerlemesi de tarihsel süreçte kentsel ölçek algısında farklılıklar yaratmıştır.19. yüzyıl ortalarında Osmanlı İmparatorluğu'nda faaliyete geçmeye başlayan demiryolu hatları bu topraklarda var olan mevcut kentsel hiyerarşi ve kentler ağını dönüştürerek yeni kentsel ağlar oluşturmuştur. Cumhuriyet dönemiyle gelişmeye devam eden demiryolları bu dönemde kentsel ilişkilerin omurgasını oluşturmaya devam etmiştir. Ancak özellikle 1960'larda yoğunlaşan karayolu politikaları demiryolları ve demiryolu kentlerinin önemini azaltarak yeni kentsel ilişkiler oluşturmuştur. Günümüzde etkinliğini koruyan söz konusu bu kentler ağının 2000'li yıllarda başlayan yeni demiryolu atılımlarıyla yeniden şekilleneceği olası görülmektedir. Marmaray Projesi son yıllarda yapılan bu demiryolu atılımlarının belkide en büyük adımını oluşturmaktadır. Türkiye'nin çekim merkezi Marmara Bölgesi'nde yer alan proje, İstanbul metropolünün iki yakasındaki raylı sistemleri birleştirdiği gibi Avrupa ve Asya kıtasındaki demiryolu ağını da birbirine bağlamaktadır. Bu çerçevede kentsel tasarım projesi olarak Marmaray hem kentsel hem bölgesel hem de küresel bir nitelik taşımaktadır.Yukarıda söz edilen tüm bu gelişmeler tez çalışmasının genel çerçevede içeriğini oluşturmaktadır. Bu bağlamda tez çalışmasının başlığı ''Ulaşım Ağları ve Kentsel Projeler Kapsamında: Marmara Bölgesi'nin Ulaşım Ağları ve Marmaray Projesi'' olarak belirlenmiştir.en_US
dc.format.mediumXXI, 219 y. : grafik, hrt., tbl., rnk. res., şkl. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUlaşım ağlarıen_US
dc.subjectMarmara Bölgesien_US
dc.subjectMarmaray Projesien_US
dc.subjectKentsel yığılmaen_US
dc.subjectKentsel Tasarımen_US
dc.titleUlaşım ağları ve kentsel projeler kapsamında; Marmara Bölgesi’ nin ulaşım ağları ve Marmaray projesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Şehir ve Bölge Planlama Ana Bilim Dalı Kentsel Tasarım Programıen_US
dc.institutionauthorGündüz, Şerefen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0055428en_US
dc.identifier.yrd62588113-1FD6-43D9-B4CC-F6982C71DE69en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster