Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞen, Yusuf Murat
dc.contributor.authorKarslı, Yasemin
dc.date.accessioned2022-06-20T20:27:24Z
dc.date.available2022-06-20T20:27:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2200
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016.en_US
dc.description.abstractBatı toplumları 1789 Fransız İhtilali ve 1850-1900 yılları arasında gerçekleşen Sanayi Devrimi'nin etkisiyle hızlı bir değişim sürecine girmiş ve geleneksel toplum düzeni büyük ölçüde değişmiştir. İnsanı tanımlamaya ve toplumsal yapıların şekillenişini incelemeye çalışan sosyal bilimlerin, bilimsel bir disiplin olarak felsefeden ayrılması da 19. Yüzyıl'da gerçekleşmiştir. Sosyal bilimciler araştırmalarında bir belge aracı olarak fotoğraftan faydalanarak, aslında gelişim süreci aynı tarihlere denk gelen fotoğraf ve antropolojinin arasında organik bir bağın kurulmasını da sağlamıştır. Elinizdeki bu çalışmada, ortak çalışma nesneleri "insan" olan fotoğraf ve antropolojinin gelişim süreçlerini, bu süreci etkileyen dönemleri, her iki disiplinin de yeni kavramlar, yeni yollar ve yeni bakış açıları üreterek nasıl günümüze geldiklerini sergilemeye çalışılmıştır. Sosyal bilimlerin tarihine kısaca değindikten sonra karşılaştırmalı olarak fotoğrafın bu süreçteki gelişimini ve özellikle antropoloji ile kurduğu ilişki incelenmiştir. Çalışmanın son kısmında Avrupa'ya olan göç ve sonrasındaki göçmenlik sorunlarına, Londra'da yaşayan Türkiyelilerin kültür, aidiyet ve entegrasyon sorunlarını temele alarak değerlendirilmiştir. Eser kısmında ise "görsel antropolojik" bir çalışma olarak hazırlanan Londra'da yaşayan Türkiyelilerle ilgili belgesel fotoğraf ve video projesi yer almaktadır. Fotoğraf projesi, uzun yıllardır Londra'da yaşayıp şehir merkezine hiç gitmemiş ya da çok az bulunmuş insanların, Londra'nın ikonik yerlerinde çektiğim portrelerinden oluşmaktadır. Çalışmanın video kısmını ise, fotoğraf çekimi esnasında ve çekime gidilmeden önce yapılan röportajlardan oluşan kısa bir belgesel oluşturmaktadır.Bu bağlamda sosyal bilimler ve fotoğraf alanındaki hakim tartışmaları değerlendirdiğimiz literatür taraması çalışmada esas alınarak konumuzla ilgili kimi internet sayfalarından da ayrıca faydalanılmıştır.en_US
dc.format.mediumvi, 69 sayfa : resim (bazıları renkli) ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFotoğrafen_US
dc.subjectGörsel antropolojien_US
dc.subjectBelgesel fotoğrafçılıken_US
dc.titleFotoğraf ve antropoloji ilişkisi bağlamında Londra’da yaşayan Türkiyelileren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Fotoğraf Anasanat Dalı, Fotoğraf Programıen_US
dc.institutionauthorKarslı, Yaseminen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0068108en_US
dc.identifier.yrdBC5C29F5-AB0B-41DA-9431-02E83D21F833en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster