Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Türkiye’nin 81 ilinden o yöreye ait bir halk ezgisinin klasik gitara çoksesli olarak düzenlenmesi
dc.contributor.advisor | Bucak, Selen | |
dc.contributor.author | Özdağ, Okay | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:31:26Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:31:26Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2304 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 81 halk ezgisi klasik gitara çoksesli olarak düzenlenmiştir. Bu düzenlemeler yapılırken, ezgiye ve ezginin özelliklerine mümkün olduğunca sadık kalınmaya çalışılmıştır. Düzenlemelerin notalarının yanında halk ezgilerinin orijinal notaları da sunulmuştur. Düzenlemeler yapılırken batı müziğinin klasik armonisi ile doğu müziğinin makamsal yapıları birlikte kullanılmıştır. Ezgiler müzikal malzeme olarak ele alınıp mümkün olduğunca klasik armoni bilgisi ışığında çokseslendirilmeye çalışılmıştır. Farklı ülkelerde, farklı çalgılar için yapılan halk ezgisi düzenlemeleri de bu çalışmaya bazı noktalarda ışık tutmuştur. Klasik gitar repertuvarında, yereli uluslararasına taşıma konusunda İspanya ve Latin Amerika'daki bestecilerin oldukça başarılı oldukları görülmektedir. Bu besteciler kendi yerel müziklerindeki öğeleri kullanarak yerel müziklerini uluslararası kabul edilen bir noktaya taşımışlardır. Türkiye'nin müzikal kültüründeki öğelerin de uluslararası bir müzik diline çevrilip bu noktalara taşınması fikri bu çalışmanın itici gücüdür. Bunun yanı sıra diğer çalgılara kıyasla repertuvar açısından zengin sayılamayacak bir çalgı olan klasik gitar repertuvarına katkıda bulunmak da bu çalışmanın amaçlarındandır. Anahtar Kelimeler: Müzik, Gitar, Düzenleme, Anonim, Halk Müziği | en_US |
dc.format.medium | ix, 260 sayfa : nota ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Müzik -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Gitar | en_US |
dc.subject | Halk müziği -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Anonim | en_US |
dc.subject | Düzenleme | en_US |
dc.title | Türkiye’nin 81 ilinden o yöreye ait bir halk ezgisinin klasik gitara çoksesli olarak düzenlenmesi | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı, Piyano Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Özdağ, Okay | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0070759 | en_US |
dc.identifier.yrd | 2D77AD54-673E-4494-869E-6754C88ED2F1 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [160]
Institute of Fine Arts