Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAcar, Aydın Yaşar
dc.contributor.authorArıca Seti, Oben
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:29Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2325
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016.en_US
dc.description.abstractGeç romantik dönem bestecilerinden Richard Strauss Der Rosenkavalier (Güllü Şövalye), Elektra, Salome gibi operaları, Don Juan, Tod und Verklärung (Ölüm ve Aydınlanma), Ein Heldenleben (Bir Kahramanın Yaşamı) gibi senfonik şiirleri, liedleri, orkestral eserleri ve konçertolarıyla henüz hayattayken büyük bir popülerliğe erişmiş olup bugün de hâlâ en çok seslendirilen besteciler arasında yer almaktadır. Bestecinin az sayıdaki konçertolarından biri olan ve obua repertuarının standart eserlerinden biri haline gelmiş Obua ve Küçük Orkestra İçin Konçerto başlıklı eserine odaklanılan bu çalışmada ilk olarak Richard Strauss’un hayatı müzikal gelişmeler ışığında aktarılmış, bunun yanında bestecinin başlıca eserlerine değinilmiştir. İkinci bölümde obuanın teknik özellikleri ile enstrümanın geçirdiği tarihsel gelişim süreci sergilenmiştir. Çalışmanın en kapsamlı bölümü olan ve eserin analiz edildiği bir sonraki bölümde Strauss Obua Konçertosu formal ve teknik açıdan incelenmiş, yapılan eser analizi nota örnekleriyle desteklenmiştir. Eserin icra boyutu üzerinde durulan son iki bölümde öncelikle, konçertoyu icra etmek isteyen müzisyenlere destek sağlayacakları düşünülen obua etütleri alıntılanmış, bu sayede konçertonun sahnede sorunsuz bir şekilde icrasına hazırlayıcı nitelikte paralel bir çalışma programı oluşturulmaya çalışılmıştır. Konçertonun yorumu meselesinin tartışıldığı son bölümde ise birbirlerinden farklı ekol ve kuşaklardan gelen üç yorumcunun Strauss Obua Konçertosu kayıtları incelenmiş, incelenen üç kayıt, yorum özellikleri açısından karşılaştırılmıştır. Anahtar Kelimeler: Richard Strauss, Obua, Obua Konçertosu, Egzersiz, Yorum.en_US
dc.format.mediumx, 70 sayfa : nota ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStrauss, Richard, -1864-1949en_US
dc.subjectObuaen_US
dc.subjectObua konçertosuen_US
dc.titleRichard Strauss obua konçertosunun müzikal ve teknik açıdan incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı, Üfleme ve Vurma Çalgılar Programıen_US
dc.institutionauthorArıca Seti, Obenen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0069692en_US
dc.identifier.yrd0692054F-DD5C-4E87-BD28-897D281A4937en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster