Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Caz tarihinde önemli kontrbasçılar
dc.contributor.advisor | Altınel, Ahmet | |
dc.contributor.author | Yıldız, Kağan | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:31:32Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:31:32Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2344 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018 | en_US |
dc.description.abstract | Kontrbas birçok müzik türünde kendine yer bulmuş, özellikle klasik Batı müziği ve caz müziğinde varlığını önemli düzeyde hissettirmiş bir çalgıdır. Orkestranın en kalın sesli çalgılarından biri olan kontrbas, zamanla farklı çalış stilleri kazanarak, müziğe yeni tınılar kazandırmıştır. Caz 1800'lü yılların sonlarında ortaya çıktığı zaman, kontrbas genel olarak evrimini tamamlamış bir çalgıydı. 20. Yüzyılın bu yeni müziğinin önemli bir parçası olan kontrbas, klasik müzikte olduğu gibi yıllar içerisinde cazda da gelişimini sürdürmüştür. Bu gelişimde klasik müzik dönemlerinin ve bestecilerinin ne kadar önemli bir payı varsa, caz müziği dönemlerinin ve kontrbasçılarının da payı büyüktür. Caz müziğinde usta çalgıcılıklarının yanı sıra besteci kimlikleri ile de ön plana çıkan kontrbasçılar, kontrbasın teknik ve müzikal anlamdaki gelişiminde söz sahibi olmuş, yazdıkları müziklerle caza farklı bir boyut kazandırmışlardır. Bu araştırma, cazın önemli kontrbasçılarının kontrbasa ve caz müziğine katkılarını ortaya koymayı amaçlayan bir çalışmadır. Tarihsel araştırma ve müzik analizlerinde ortaya konan bulgulara dayanarak cazın önemli kontrbasçılarının çalgıya ve caz müziğine getirdikleri farklı perspektifler incelenmiştir. | en_US |
dc.format.medium | ix, 110 sayfa : renkli resim, nota ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Caz müziği -- Tarih | en_US |
dc.subject | Kontrbas -- Tarih | en_US |
dc.subject | Kontrbas müziği | en_US |
dc.subject | Kontrbasçılar -- Tarih | en_US |
dc.title | Caz tarihinde önemli kontrbasçılar | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı, Yaylı Çalgılar Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Yıldız, Kağan | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0073438 | en_US |
dc.identifier.yrd | 1B83E974-330C-6E40-9BA5-A707DC68C6B8 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [448]
Institute of Fine Arts