Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Çokluk kavramının resimdeki hareket bağlamında incelenmesi
dc.contributor.advisor | Zeytinoğlu, Emre | |
dc.contributor.author | Ülker, Derya | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:31:34Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:31:34Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2358 | |
dc.identifier.uri | https://kutuphane.msgsu.edu.tr/yordam/?p=1&alan=kunyeDemirbasKN_str&q=0075212 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.description.abstract | Bu eser metni, hareket halindeki çoklukların imgelerine odaklanır. Bu fenomen, tarih boyunca kitle, güruh, halk, çokluk gibi isimler almış, son yıllarda küresel ağlar halinde dünyaya yayılmış ve sanal uzama genişlemiştir. Kent meydanlarında arz-ı endam eden çokluklar istisna iken kural haline gelmeye başlamış ve onların görüntüleri yeni bir imge dağarcığı oluşturmuştur. Toplumsal hareketlerde, sanat ile siyaset alanlarının ortak noktaları olan temsil, tasarlama ve imge üretimi meseleleri gündeme gelir. Hareket halindeki çokluklar yerleşik imgeleri, özgün yaklaşımla, ilişkisellikle ve deneyimle değiştirebilirler. Tekilliklerin arzu ve bedenlerinden oluşan çokluklar performatif olduklarından imgeleri hareket ve titreşim içerir. Düzenli çokluklar tek bir özne gibi homojen hareket ederken düzensiz çokluklar çok çeşitli hareket olanakları sergilerler. Çoklukların dayandığı ortak payda ve etkileşim, düzensiz hareketi, öznelerin yeniden inşa edilmesini ve müşterek mekânın dönüştürülmesini sağlar. Duygular, bu kaleydoskopik yapı içinde bedensel, politik ve kültürel nesneler olarak dolaşımdadır. Kuramsal kaynaklar veya egemen temsillerle aktarılamayan bu duygular, sanat eserleri ile imge yoluyla aktarılabilir. Bu metinde yer verilen sanat eserleri, kuramsal olarak çokluk ve hareketi açıklamak için kullanılmamış, aksine sosyal bilimlere ait bu kavramlar, sanat eserlerini anlamak için kullanılmıştır. Bu araştırmayla çokluk imgeleri ve hareketle ilgili sorular üretmek ve çeşitli bakış açılarına yer vermek amaçlanmıştır. | en_US |
dc.format.medium | xxiii, 261 sayfa : resim (çoğunlukla renkli) ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Resim sanatı | en_US |
dc.subject | Çokluk | en_US |
dc.subject | Kitle | en_US |
dc.subject | Hareket | en_US |
dc.subject | Beden imgesi | en_US |
dc.subject | Kitle | en_US |
dc.subject | Kalabalık | en_US |
dc.subject | Hareket | en_US |
dc.subject | Toplumsal hareket | en_US |
dc.subject | Dinamik | en_US |
dc.subject | Eşik anı | en_US |
dc.subject | Hamile an | en_US |
dc.subject | Müşterekler | en_US |
dc.subject | İmge | en_US |
dc.subject | Siyaset | en_US |
dc.title | Çokluk kavramının resimdeki hareket bağlamında incelenmesi | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Resim Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Ülker, Derya | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0075212 | en_US |
dc.identifier.yrd | 64EEC541-AD45-DB44-B29A-7BACB540D173 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [136]
Institute of Fine Arts