Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Modern Türk resminde mekan espas ilişkisi
dc.contributor.advisor | Sekban, Nedret | |
dc.contributor.author | Özgün, Refik Doğuhan | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:31:36Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:31:36Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2369 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016. | en_US |
dc.description.abstract | Bu eser metninin amacı, 19.yüzyıl ilk tuval resminden 1980'e kadar olan süreç içerisinde Türk ressamlarının mekan-espas yöntemlerini, dünya görüşleri ilkesinde anlama ve değerlendirmektir. Çalışma modern Türk resimde mekan espas ilişkisini incelemek, dönemlerine ve sanatçıların duyarlılıklarına göre farklılık gösteren biçimsel yöntemleri saptamaktadır. Tanzimat'tan sonra Türk resminde doğu-batı senteziyle oluşan mekan espas algısını ve yöntemlerini kavrayabilmek adına ilk bölümde Panofsky ve Florenski'nin perspektifli mekan ve perspektif kullanılmayan mekan yaratımına kısaca değinilmiştir. İkinci bölümde Türk resmini Tanzimat, Meşrutiyet, Cumhuriyet ve Çok Partili Dönemler olarak gruplandırarak modern Türk resminde mekan espas ilişkisi irdelenmiştir. Eser metni çalışmasının sonucunda sanatçıların ilk zamanlar Batıdan öğrendikleri mekan-espas yöntemlerini ve teknik bilgilerini, ait oldukları dünya görüşleri çerçevesinde bir senteze ulaştırma eğilimi gösterirken, 1960 sonrasında gözlemlenen sanatçıların donanımlarının artmasıyla resimlerinde mekan-espas ilişkisinin biçimsel yöntemlerini içerik ile bir öze ulaştırdıkları görülmektedir. | en_US |
dc.format.medium | xiii, 259 sayfa : resim (bazıları renkli) ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Resim, Modern -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Perspektif | en_US |
dc.subject | Mekan | en_US |
dc.title | Modern Türk resminde mekan espas ilişkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Resim Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Özgün, Refik Doğuhan | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0068103 | en_US |
dc.identifier.yrd | A5A4ACF0-7997-43F2-A91B-1A772D7C6375 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [365]
Institute of Fine Arts