Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSekban, Nedret
dc.contributor.authorDülger, Fatih
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:36Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2371
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017.en_US
dc.description.abstract(ALBERTO GIACOMETTI, MARK ROTHKO Ve KATSUSHIKA HOKUSAI’NİN RESİMLERİNDE BOŞLUK KAVRAMININ YERİ) Bu tezin konusu olarak Alberto Giacometti; resim ve yontularında görünenin ardındaki “gerçekliği” ararken boşluğu görür ve onun çekimine girer. Aynı zamanda bu serüvenle alakalı olarak bulunduğu ruh durumları ve dönemin olaylarının etkisi işlerine yansır ve boşluğunu besler. Yaklaşık aynı dönemde yaşayan (20. Yüzyıl ortaları) Mark Rothko da küçük yaştan hayatının sonuna kadar boşluğun gölgesinde yaşar. Basit geometrik biçimler ve renk ile oluşturduğu kompozisyonlarında transparanlık ve titreşim öğeleri resimlerin asıl etkisini ortaya çıkarır. Başta daha çeşitli boyutlarda ve renkli olan biçimler zamanla tek tip olmaya ve kararmaya, derinleşmeye başlar. Sonunda tüm yüzeyi koyu bir boşluk kaplar. Bu iki batılı sanatçının öncesinde (18. ve 19. yüzyıl) doğuda Katsushika Hokusai boşluğu tamamen düzlemselliğe dayalı bir eleman olarak kullanır. Genelde ahşap baskı olan işleri sade fakat tarif eden bir yöntemle imgeyi aslında kavramsal olarak yansıtır. Bir yanılsama peşinde değildir bu sebepten tüm elemanlar öz halleriyle bulunur. Bir gelenek olarak resimde doluluk kadar boşluk da önemli bir konumda olmalıdır. Denge ve bütünlük boşluk ile sağlanır. Boşluk kavramı derinliğiyle insanın ve sanatın başlangıcından beri büyük bir esin kaynağı olmuş ve olacaktır. Geçen yüzyıllar içerisinde içeriği değişse de güncelliği hep korur. Bu esneklik onu her daim var eder ve bütüncül kılar. Anahtar Kelimeler: Boşluk, Mekân, Espas, Resim, Giacometti, Rothko, Hokusaien_US
dc.format.mediumxi, 117 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGiacometti, Alberto, 1901-1966en_US
dc.subjectResim sanatıen_US
dc.subjectBoşluken_US
dc.subjectMekanen_US
dc.subjectEspasen_US
dc.subjectResimen_US
dc.subjectGiacomettien_US
dc.subjectRothkoen_US
dc.subjectHokusaien_US
dc.titleAlberto Giacometti, Mark Rothko ve Katsushika Hokusai’nin resimlerinde boşluk kavramının yerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Resim Programıen_US
dc.institutionauthorDülger, Fatihen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0070785en_US
dc.identifier.yrd6C1F84C4-A5A3-4785-93AC-3E6B40650EC1en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster