Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİskender, Kemal
dc.contributor.authorAydın, Civan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:37Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2375
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018.en_US
dc.description.abstractSanat tarihi boyunca portrenin Hans Holbein, Rembrandt Harmenszoon van Rijn ve Lucian Freud tarafından ele alınış biçimleri ve benzerlikleri incelenmiştir. Bu sanatçıların portre anlayışları desen, açık-koyu ve renk olmak üzere üç ana unsur üzerine kuruludur. Farklı yüzyıllarda yaşamış olmalarına rağmen portredeki uygulama esasları göz önünde bulundurulduğunda birbirlerinin devamı niteliğindedir. Holbein naturalist desen anlayışıyla kuzey sanatının detaycı tasvir geleneği koşutunda yer alır. Rönesansın çizgisel üslubunun portre dalında ulaştığı seviyeyi ortaya koyar. Barok dönem sanatçılarından Rembrandt’ın portre ve otoportreleri olgun bir iç dolgunluğa ve yetkinliğe sahiptir. Işık ve gölgeyi kullanma yöntemi portrelerine birinci dereceden özgünlük getiren elemandır. Lucian Freud da geleneğe bağlı kalarak portrelerini oluşturmuştur. Portrelerinde tensellik olgusuna odaklanarak kişilerin karakteristik özelliklerine psikolojik bir boyut kazandırmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Rönesans, Barok, Portre, Naturalist, Desen, Psikolojiken_US
dc.format.mediumxiv, 156 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHolbein, Hans, 1497-1543en_US
dc.subjectRembrandt, Hermenszoon Van Rijn, 1606-1669en_US
dc.subjectFreud, Lucian, 1922-2011en_US
dc.subjectPortre resimen_US
dc.subjectRönesansen_US
dc.subjectBaroken_US
dc.subjectPortreen_US
dc.subjectNaturalisten_US
dc.subjectDesenen_US
dc.subjectPsikolojiken_US
dc.titleHans Holbein, Rembrandt ve Lucian Freud’da portre bilincinin ortaklığıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Resim Programıen_US
dc.institutionauthorAydın, Civanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0073443en_US
dc.identifier.yrdBA0CE621-89AB-9A4E-BBD1-44FB87CD80BCen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster