Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Hans Holbein, Rembrandt ve Lucian Freud’da portre bilincinin ortaklığı
dc.contributor.advisor | İskender, Kemal | |
dc.contributor.author | Aydın, Civan | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:31:37Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:31:37Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2375 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018. | en_US |
dc.description.abstract | Sanat tarihi boyunca portrenin Hans Holbein, Rembrandt Harmenszoon van Rijn ve Lucian Freud tarafından ele alınış biçimleri ve benzerlikleri incelenmiştir. Bu sanatçıların portre anlayışları desen, açık-koyu ve renk olmak üzere üç ana unsur üzerine kuruludur. Farklı yüzyıllarda yaşamış olmalarına rağmen portredeki uygulama esasları göz önünde bulundurulduğunda birbirlerinin devamı niteliğindedir. Holbein naturalist desen anlayışıyla kuzey sanatının detaycı tasvir geleneği koşutunda yer alır. Rönesansın çizgisel üslubunun portre dalında ulaştığı seviyeyi ortaya koyar. Barok dönem sanatçılarından Rembrandt’ın portre ve otoportreleri olgun bir iç dolgunluğa ve yetkinliğe sahiptir. Işık ve gölgeyi kullanma yöntemi portrelerine birinci dereceden özgünlük getiren elemandır. Lucian Freud da geleneğe bağlı kalarak portrelerini oluşturmuştur. Portrelerinde tensellik olgusuna odaklanarak kişilerin karakteristik özelliklerine psikolojik bir boyut kazandırmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Rönesans, Barok, Portre, Naturalist, Desen, Psikolojik | en_US |
dc.format.medium | xiv, 156 sayfa : renkli resim ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Holbein, Hans, 1497-1543 | en_US |
dc.subject | Rembrandt, Hermenszoon Van Rijn, 1606-1669 | en_US |
dc.subject | Freud, Lucian, 1922-2011 | en_US |
dc.subject | Portre resim | en_US |
dc.subject | Rönesans | en_US |
dc.subject | Barok | en_US |
dc.subject | Portre | en_US |
dc.subject | Naturalist | en_US |
dc.subject | Desen | en_US |
dc.subject | Psikolojik | en_US |
dc.title | Hans Holbein, Rembrandt ve Lucian Freud’da portre bilincinin ortaklığı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Resim Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Aydın, Civan | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0073443 | en_US |
dc.identifier.yrd | BA0CE621-89AB-9A4E-BBD1-44FB87CD80BC | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Yüksek Lisans Tezleri [3983]
Master's Theses