Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnal, Berrin Yapar
dc.date.accessioned2022-06-08T18:32:13Z
dc.date.available2022-06-08T18:32:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1308-2698
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZMk5qSTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/238
dc.description.abstractHat sanatındaki her bir yazı çeşidinin kendine ait farklı bir anatomik yapısı vardır. Alfabenin birimi olanharfler bu yapının en önemli unsurudur çünkü harflerin anatomileriyle yazı oluşmaktadır. Her harf şekilitibariyle ölçü, form, oran ve orantı bakımından farklılık içerse de temelde morfolojik olarak diğerharflerle benzer yapılara sahiptir. Hat sanatında farklı harf ve kelimelerin benzer kısımlarının yazıda denkgelmesi ya da denk getirilerek ortak kullanılmasına tetâbuk denir. Yazıda tetâbuk örnekleri levhalarda,mezar taşlarında ve mimari eserlerde cami, mescit, imaret, türbe gibi yapıların üzerinde mermer, taş, çinive kalemişi uygulamalarında görülmektedir. Bu makalede Osmanlı Dönemi mimari eserlerinde bulunanyazılardaki tetâbuk örnekleri tespit edilerek, örneklerle değerlendirilecektir. Ayrıca tespit edilentetâbuklu harfler çizilerek tablo haline getirilecek, bulundukları yapı, yazıların yapıdaki konumu,uygulama şekli ve hattatı hakkında bilgi verilecektir.en_US
dc.description.abstractEach writing type in the calligraphy has specific an atomic structure. Letters, which are the units of alphabet are the most significant factors of this structure, beacuse an atomy of letters constitutes the writing. Even each letter is different in terms of form, meter, ratio and proportion, but they have similar structures with other letters morphologically. In calligraphy, fitting of the similar parts of different letters and words in writing or collectivization them by fitting is called as tetabuk. Tetabuk samples in writing are seen as marble, stone, tile and hand-drawn applications on the plates, grave Stones and architectural Works such as mosques, small mosques, imarets, tombs. In this article, tetabuk samples on the architectural works in the Ottoman Period are determined and they will be evaluated by samples. Furthermore, determined letters with tetabuk will be underlined and listed as a table, their structures, positions of letter in the structure, application type and its calligrapher will be informed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherYayıncı Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
dc.relation.ispartofArt-e Sanat Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOsmanlı Dönemi Mimari Eserlerindeki Celi Sülüs Yazılarda Tetâbuken_US
dc.title.alternativeTETABUK IN CELI SULUS WRITINGS ON THE ARCHITECTURAL WORKS IN THE OTTOMAN PERIODen_US
dc.typearticleen_US
dc.institutionauthorÜnal, Berrin Yapar
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage425en_US
dc.identifier.endpage441en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpZMk5qSTNOdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster