Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuna, Tuğçe
dc.contributor.authorAy Bartın, Melike
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:42Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2411
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017.en_US
dc.description.abstract20. yy başından itibaren Batı Avrupa ve Amerika'da teknoloji ve toplumsal alanlarda yaşanan değişimler düşünsel ve estetik kuramların değişimini de tetiklemiştir. Geleneksel sanat anlayışlarının ötesinde, hem felsefi, hem sanatsal, hem de teknik açıdan yeni arayışlara girilmiştir. İtalyan fütürist ressam ve besteci Russolo'nun 1913 yılında yazdığı etraftaki tüm gürültülerin birer müzikal öğe olarak kullanılabileceğini savunduğu "Gürültü Sanatı" manifestosu ve Pierre Schaeffer'in akustik dünyada var olan sesleri kaydedip değişik işlemlerden geçirerek yepyeni bir ses oluşturduğu Musique concrète (somut müzik) anlayışı yeni ses dünyası arayışındaki en önemli adımlardır. Günümüzde büyük bir ses kalabalığının içinde yaşıyor, farkında olmadan pek çok sese maruz kalıyoruz. Örneğin İstanbul gibi bir metropolde o kadar fazla sesle karşılaşıyoruz ki bir süre sonra onlara karşı duyarsızlaşıyoruz. Fakat dikkat ettiğimizde etrafta pek çok farklı sessel örgüler duyabiliriz. Bu ses kalabalığının içinde kimi zaman ritmik kimi zaman ezgisel özellikleriyle pek çok ses yapısını fark etmem bu çalışmanın çıkış noktasını oluşturdu. Etrafta müdahale etmeden oluşmuş bu ses verilerini kaydetmeye başladım. Dansçılar ve ressamlardan oluşan çalışma gruplarıyla bu ses verileriyle çalıştım. Araştırma sürecinin sonunda hareket, görsel malzeme ve müzikal kompozisyonun bütün olarak sunulduğu bir performans olan AKUSTİK DEVİNİMLER ve eserin metni ortaya çıkmıştır. Bu eser ve eser metni çevremizde müdahale etmeden oluşmuş ses yapılarının bedenle olan ilişkisini araştırmaya ve buradan yola çıkarak müzikal bir kompozisyon ve koreografi oluşturmaya odaklanmaktadır. Çalışmanın ortaya çıkma noktası olan ses verileri hem hareket kompozisyonunu hem sahne tasarımını hem de tüm koreografinin müziğini oluşturmuştur. Eser metninde aynı malzemenin müzik, dans ve görsel sanatlar alanlarında nasıl ifade edildiğini, birbirini nasıl şekillendirdiğini ve bu ortak algılama biçiminin nasıl geliştiğini izlemek mümkündür. ANAHTAR KELİMELER: Ses, Gürültü, Elektronik Müzik, Dans, Resim.en_US
dc.format.mediumx, 125 sayfa : resim (bazıları renkli) ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSesen_US
dc.subjectGürültüen_US
dc.subjectElektronik müziken_US
dc.subjectDansen_US
dc.subjectResimen_US
dc.titleYaşam alanlarındaki ses yapılarının bedenle olan ilişkisien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalı, Modern Dans Programıen_US
dc.institutionauthorAy Bartın, Melikeen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0072027en_US
dc.identifier.yrd397E9A8C-1B2B-4F69-92F1-5A98A3AEC99Fen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster