Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Sıcak camda serbest şekillendirme yöntemleri ve biçimsel ifade
dc.contributor.advisor | Bilge, Nilgün | |
dc.contributor.author | Aksakal, Agah Barış Can | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:31:50Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:31:50Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2451 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma sıcak camın, serbest şekillendirme yöntemleriyle nasıl işlenebileceğini, ve özellikle figüratif anlamda ne gibi teknikler uygulanabileceğini, bu tekniği uygulayan belli başlı sanatçıların eser incelemelerini ele almaktadır. Altı ana bölümden oluşan çalışmanın ikinci bölümünde; sıcak camın tarihte nerelerde, hangi ürünleri elde etmek için kullanıldığı ve bu ürünlerin nasıl üretildiği incelenmektedir. Üçüncü bölümde günümüz modern teknolojileriyle donatılmış ideal nitelikteki sıcak cam atölyelerinin özelliklerine, kullanılan şekillendirme materyallerine ve camın ergitme-işleme-tavlama sürecinde kullanılan fırınlara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde; özellikle figüratif cam eserlerin serbest şekillendirme yöntemleriyle nasıl üretildiği ve hangi şekillendirme yöntemlerinin kullanıldığı ele alınmıştır. Beşinci bölümde; dünyada bu tekniği uygulayan belli başlı sıcak cam sanatçılarının eserleri ve biyografilerine yer verilmiş, eserlerin teknik ve sanatsal kritikleri yapılmıştır. Tezin son bölümü olan altıncı bölümde; tez sunumunun 'eser-metin' olması sebebiyle tez için üretilen kendi çalışmalarımda uyguladığım teknikler ve eserlerin biçimsel anlatım dili yer almaktadır. Sonuç kısmında ise günümüz modern teknolojilerinin sunduğu olanaklarla sıcak cam serbest şekillendirme yöntemlerinin çağdaş cam sanatına katkıları ele alınarak geçmişle mukayese edilmekte ve ülkemiz modern cam sanatına sunduğu katkılara yer verilmektedir. | en_US |
dc.format.medium | xiii, 143 sayfa : renkli resim, harita ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Cam sanatı | en_US |
dc.subject | Sıcak cam | en_US |
dc.subject | Serbest şekillendirme yöntemleri | en_US |
dc.subject | Çağdaş cam sanatı | en_US |
dc.subject | Heykel | en_US |
dc.title | Sıcak camda serbest şekillendirme yöntemleri ve biçimsel ifade | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı, Seramik Tasarımı Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Aksakal, Agah Barış Can | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0069695 | en_US |
dc.identifier.yrd | 65B93336-5830-4BF4-8D3F-B7EB676A1D65 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [365]
Institute of Fine Arts