Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdman, Cem
dc.contributor.authorKaşıkçı, Semih
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:52Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:52Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2460
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016.en_US
dc.description.abstractGülmek fizyolojik bir eylem olduğu gibi bilinçsel bir süreç içinde de gelişip gerçekleşebilen bir eylemdir. Bilinçsel bir süreç içinde gerçekleşen gülme olgusunun bulunduğu yerde mizahi durumlardan söz etmek mümkündür, çünkü mizahın pek çok yönü vardır ve bunların her biri mutlaka "bilinçli" üretim aşamasını gerektirir. Gülme ihtiyacı ise tarihten günümüze var olmuş ve bundan sonra da var olacak bir olgudur. İster bilinçsel üretim süreci sonunda gerçekleşen gülmeden, ister yalnızca fizyolojik gülme olgusundan söz edelim, ortaya çıkan eylem, insan için gerekli ve faydalıdır. Türklerin tarihine bakıldığı zaman mizahın hayatın içinde var olan bir gerçek olduğunu görmekteyiz. Türkler'in geçmişten günümüze "Karagöz", "Ortaoyunu", "Köy Seyirlik Oyunları" ,"Meddah" gibi eğlencelerin yanı sıra büyük hiciv ustaları, şairler, yazarlar yetiştirmiş, "Nasreddin Hoca" gibi halk kahramanlarının nüktelerinden ders çıkarmıştır. Son yıllarda üretilen komedi filmlerinin hemen hepsinde belli başlı yaklaşımlar mevcuttur. Bunlardan en öne çıkanları sinematografik devamlılığın gözardı edilerek birbirinden bağımsız sahnelerin güldürü amacıyla kullanılması, küfür- argo ve kaba hareketlerin kullanımının yaygınlaşması, absürt özelliklerin sivriltilmesi, cinsel göndermeler – cinsiyetçi şakalar, basit kelime oyunları, tipleme üzerine gidilerek konunun ortadan kaldırılması gibi sıralanabilir. Türklerin kültüründe bulunan asıl mizahı yansıtmayan günümüz sinemasının, yeniden "gerçek seyircisini" de gözeterek ürün vermeye başlaması bir gerekliliktir. Günümüz sinemacılarının geçmiş dönemin hala çok beğenilerek izlenen filmlerinin başarısını yakalamaları için üzerinde durmaları gereken en önemli konu bu olmalıdır. ANAHTAR KELİMELER: Türk Sineması Gülme Mizah 2000'li Yıllar Komedi Filmlerien_US
dc.format.mediumvi, 102 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk sinemasıen_US
dc.subjectMizahen_US
dc.subjectKomedi filmlerien_US
dc.title2000 sonrası Türk sinemasında mizah anlayışı ve toplum üzerindeki etkilerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dcterms.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sinema-TV Anasanat Dalı, Sinema TV Programıen_US
dc.institutionauthorKaşıkçı, Semihen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0069698en_US
dc.identifier.yrdE5511B26-2AE8-4C2B-9329-C801135326BFen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster