Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBursalıgil, Gözde
dc.contributor.authorTurunç, Özge Nalbantoğlu
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:56Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2479
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın konusunu, 2000-2015 yılları arasında ortaya çıkmış yeni moda eğilimleri ve satın alma alışkanlıklarıyla, modanın takip edilmesi ve algılanmasındaki değişimlerin, sürdürülebilirlik ve moda alanındaki yeni teknolojik gelişmelerin incelenmesi oluşturmaktadır. Bu kapsamda çalışma üç bölüme ayrılmıştır. İlk bölümde, milenyum sonrasındaki yeni dünya düzeni sosyo-ekonomik değişimler çerçevesinde ele alınmış; bu sürecin yaşanmasında etkili olmuş gelişmeler ve alt kültürler ile Y ve Z kuşaklarının artan iletişim hızı sebebiyle değişen tüketim anlayışı açıklanmıştır. İkinci bölümde, tüketici modasının otoritesi ele alınarak hızlı moda pazarlama stratejisi, Inditex Grup örneği kapsamında incelenmiştir. Giyim harcamalarının statü arayışıyla ilişkisi ve bu kapsamda e-ticaret ve 2000 sonrasında kendini gösteren yenilikçi stil anlayışı ele alınarak bu bölüm tamamlanmıştır. Üçüncü bölüm ise yenilikçi moda tutumuna ayrılmış; burada yavaş ve sürdürülebilir moda hareketleri ile modadaki teknolojik gelişmeler üzerinde durulmuştur.en_US
dc.format.mediumiv, 183 sayfa : resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTekstil tasarımı -- Tarih -- 21. yüzyılen_US
dc.subjectGiyim ve giysi -- Tarih -- 21. yüzyılen_US
dc.subjectModa tasarımıen_US
dc.subjectKostümen_US
dc.subjectMilenyumen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.title2000-2015 yılları arası giysi tasarımında öncü yaklaşımlaren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Tekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı, Tekstil ve Moda Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorTurunç, Özge Nalbantoğluen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0075232en_US
dc.identifier.yrd7E50B16A-4C41-C84B-9ADD-DD819C361ACFen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster