Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorZeytinoğlu, Emre
dc.contributor.authorÇomak, Neziha
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:57Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:57Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2486
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2015.en_US
dc.description.abstractPaul Klee, İsviçre'li bir sanatçıdır. Ancak yaşamının büyük bir kısmını Almanya'da geçirmiştir. Klee, müzisyen bir ailenin çocuğu olduğu için önce müzik eğitimi almış, daha sonra resim sanatına yönelip, eğitimini Münih Resim Akademisi'nde tamamlamıştır. 20. yüzyılın başlarında modern sanatın gelişimindeki aşamaları yaşamış bir sanatçıdır. Ekspresyonizm, sürrealizm, kübizm ve soyut sanat akımlarıyla ilgilendi. Yazdığı günlükler ve ders notlarıyla geliştirdiği sanat kuramlarını resim çalışmalarıyla da uygulayarak gösterdi. İtalya ve Afrika'ya seyahatler yaptı ve bu ülkelerin sanatlarından etkilendi. Birçok kez Paris'e gitti ve orada sergiler açtı. Dünya ve Almanya sanat tarihinde önemli bir yeri olan Bauhaus'ta eğitimci olarak çalıştı. Geometrik soyutlamalar yaptığı resimlerinde, temel sanat eğitimi konusundaki teorilerini yapıtlarına aktardı. Renk ve biçim sorunlarına çözümler aradı. Renk çemberi, renk armonileri, çizgi, nokta ve doku üzerine birçok öneri geliştirdi. Klee'nin yazılı eserleri ve yaptığı resimler onu çağımıza iyi bir öğretmen ve rehber olarak kazandırmıştır. Onun Bauhausta'ki temel sanat eğitimi çalışmalarını incelemek ve ulaştığı bilgi ve deneyimleri günümüze aktarmak sanat eğitiminin gelişimi ve geleceği açısından çok önemli olacaktır.en_US
dc.format.mediumxvi, 148 sayfa : resim (kimi renkli, şekiller ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKlee, Paul, -- 1879-1940en_US
dc.subjectSanat -- Eğitim ve öğretimen_US
dc.subjectTemel Sanat Eğitimien_US
dc.subjectModern Sanaten_US
dc.subjectSoyut Sanaten_US
dc.titleTemel tasarım eğitimi bağlamında Paul Klee’nin ders notlarının çözümlenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Temel Eğitim Anasanat Dalı, Temel Sanat ve Tasarım Programıen_US
dc.institutionauthorÇomak, Nezihaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0068083en_US
dc.identifier.yrd605D7385-E5BB-48C9-8BD5-63D46A54F07Een_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster