Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoyuncu, Bengisu
dc.contributor.authorArabacıoğlu, Burçin Cem
dc.date.accessioned2022-06-08T18:31:09Z
dc.date.available2022-06-08T18:31:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-1606
dc.identifier.issn2147-1606
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30703/cije.452268
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJeE5EUTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/24
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul 2., 3. ve 4. sınıfa devam eden öğrencilerin mekân, renk, ısıl ve aydınlatma konularında hazırlanan öğrenmeye değer öğretim tasarımının etkililiğini incelemektir. Geliştirilen öğretim tasarımının etkisini belirlemek için karma yöntem kullanılmıştır. Karma yöntemin nicel boyutu deneme öncesi modellerinden tek grup öntest -sontest deneysel desen, nitel boyutu ise örnek olay yöntemi ile ele alınmıştır. Çalışmaya 14 ilin merkez 84 ilkokulunun 2., 3. ve 4. sınıf düzeylerinden birer şube alınmış, örneklem 1204 öğrenciden oluşmuştur. Örneklemin örnek olay incelemesine ise her sınıf düzeyini temsil edecek üç öğrencinin çizdiği/yaptığı resim seçkisiz yolla belirlenmiştir. Araştırmanın nicel verileri öğrenme testi; nitel verileri ise dereceli rubrik ile toplanmıştır. Öğrenmeye değer öğretim tasarımı uygulanmasından önce yapılan ön test ile uygulanmasından sonra yapılan son test puan ortalamaları arasında fark olup olmadığını belirlemeye yönelik yapılan istatistik analizlerin sonucuna göre, öğretim tasarımın etkili olduğu, öğrencilerin mekân, renk, ısıl ve aydınlatma konularında bilgi ve becerilerini artırdıkları sonucu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the effectiveness of the instructional design prepared on the subjects of space, color, temperature and lighting for 2nd, 3rd and 4th grade of primary schols students. A mixed method was used to determine the effect of the developed instructional design. The quantitative dimension was evaluated through single group pretest-posttest experimental pattern which is one of the pre-test models, and qualitative dimension was handled through case study method. A class was taken from the each 2nd, 3rd and 4th grade levels of 84 primary schools in 14 provinces. Thus, the sample consisted of 1204 learners. In the case study of the sample, the picture of the three students that will represent each class level is determined by randomly. Quantitative data of the research was gathered via learning test, and qualitative data were collected with graded rubrics. According to the result of the statistical analyzes conducted to determine whether there was a difference between the pre-test and post-test averages after the application of the learning-value instructional design, it was revealed that the instructional design was effective and the students had increased their knowledge and skills in space, color, heat and illumination.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofCumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleİlkokul Öğrencilerine İç Tasarım Becerileri Kazandırmak: Öğrenmeye Değer Öğretim Tasarımıen_US
dc.title.alternativePrimary School Students' Gaining Interior Design Skills: Learning-Worth Instructional Designen_US
dc.typearticleen_US
dc.institutionauthorArabacıoğlu, Burçin Cem
dc.identifier.doi10.30703/cije.452268
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage70en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpJeE5EUTVPUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster