Özet
Bu çalışmanın amacı, psikanalitik bir kavram olan 'Tekinsiz'(Unheimlich)in sanatın özünde temel olarak varolduğunu, ancak bazı özel biçim ve içerikler yoluyla kimi yapıtlarda daha belirgin ve hissedilir biçimde ortaya çıktığını önermek ve bu bağlamda heykel sanatındaki etkisini irdelemektir. Bu irdeleme, Ernst Jentsch, Sigmund Freud, Otto Rank ve Friedrich Schelling'in tekinsiz kavramı üzerinden yaptıkları önermeler dikkate alınarak, animizm, çift, ölüm, bastırılanın geri dönüşü kavramları ve entellektüel belirsizlik duyumu üzerinden yapılmıştır. Çalışmada önce 'tekinsiz' in dilbilimsel ve kavramsal açıklaması incelenmiş, bu kavramın psikolojik ve sosyolojik olarak nasıl ortaya çıktığı araştırılmış, ardından önce sanatta genel olarak , sonra heykel özelinde biçim ve içerik açısından nasıl varolduğuna dair çıkarımlar yapılmıştır. Bu eser metni sürecinde hazırlanan yapıtlar, tekinsiziliği tanımlayan psikanalitik unsurların heykel dili ile nasıl ifade edilebileceğine dair önermelerdir.