Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Sergei Prokofiev : üç sonat (op. 14, op. 28, op. 83)
dc.contributor.advisor | Tarcan, Hülya | |
dc.contributor.author | Arslan, Birce | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:32:14Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:32:14Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2544 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006. | en_US |
dc.description.abstract | Dokuz piyano sonatının gençlik dönemine ait İkinci ve Üçüncü sonatlarıyla, savaş döneminin yedinci sonatını incelediğimiz bu çalışmada Prokofiev'in iki görünümüne tanıklık ediyoruz:1- Anti-romantisizm ve yeniliğe eğilimi olan genç, avant-garde, atak Rus bestecisi (Burada genç Stravinsky ile kıyaslama yapılabilir).2- Daha çok sadelik ve program müziğine, hatta eserlerinde folklorik öğelere yönelmiş, olgun ve deneyimli Sovyet bestecisi.Stalin rejiminin baskısından korunabilseydi, Prokofiev çok daha ilginç ve güçlü bir sanatçı olabilirdi. Yine de, üstün piyano virtüozu kimliği, dolayısıyla bu konuda sahip olduğu büyük teknik, müzikal birikim ve diğer eserlerinin kalitesi (senfoniler, operalar, vs.) sayesinde, Prokofiev 20. yüzyılın en önemli bestecilerinden biri olarak kabul edilebilir. Aynı zamanda Shostakovich'le beraber Sovyet Müzik Okulu'nun en iyi iki yaratıcısından biri olarak adlandırılabilir. | en_US |
dc.format.medium | v, 74 sayfa : nota ; 29 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | imar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Müzik | en_US |
dc.subject | Avant-garde | en_US |
dc.subject | Antiromantisizm | en_US |
dc.subject | Sovyet | en_US |
dc.subject | Virtüozite | en_US |
dc.subject | Piyano | en_US |
dc.title | Sergei Prokofiev : üç sonat (op. 14, op. 28, op. 83) | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı, Piyano Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Arslan, Birce | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0046310 | en_US |
dc.identifier.yrd | DE56C02E-E9EB-4962-B88D-965CF70D8A32 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sosyal Bilimler Enstitüsü [282]
Institute of Social Sciences